• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kyykkyjen melu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tsj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tsj

New member
Suzuki-palstalla äänen voimakkuuksista käytyyn keskusteluun viitaten.

Minkähän suuruisia mölyjä mahtaa lähteä nykyisistä pyöristä? Ikävä juttu, jos vakioputkillakaan ei pääse ajelemaan, kun niillä kuitenkin tiellä saa ajella. Toki ratakäytössä tullee vähän erilailla melua, mutta kuitenkin.

Joku edellisessä topikissa ehti jo lytätä viherpiipertäjät, mutta luulenpa, ettei melurajat välttämättä ole niinkään vihreästi ajattelevien kuin radan lähelle muuttaneiden aikaansaannosta.

Olisikohan pitänyt laittaa ratafoorumille? Otaksuin, että ei, kun melu kuitenkin on ihan yleistä mopoiluun liittyvää. Pistin tänne uuden aiheen, kun muiden kuin Suzukin pyörien melusta puhuminen sillä palstalla ei tuntunut sopivalta.

Ongelma tulee lähinnä näissä ratapäivissä esiin sillä,harvemmin olen tuolla tienpäällä nähnyt ketään poliisien hampasissa olevaa vakio putkellista pyörää(huom melun takia).Mulla on sellainen kutina että juuri suzuki kärsii tästä melurajoituksesta eniten sillä sen oma vaimennin ei ole sieltä hiljaisemmasta päästä.Maanantaina minäkin olen viisampi tässä asiassa kun olen menossa mp tuen rata settiin.

Vakiopönttöillä varustettuja pärriä ei ainakaan motoparkissa viime kesänä mittailtu. Muiden ratojen käytännöistä en sitten mene sanomaan mitään kun en asiasta tiedä...

Tulevaisuudessa varmasti rajat vedetään todella tiukalle, jopa niin että tyyppihyväksytyt vakiopyörät ei mene aina mittauksista läpi. Itse mittasin kalibroidulla mittarilla oman pyöräni äänet ennen radalle menoa ja oli aika "kintaalla" rajojen kanssa, vaikka on E-hyväksyntä pöntössä.
Elämme mielenkiintoisia aikoja, kadulla melutaan ja radalle laitellaan killerit kiinni. Omassani ei edes ole killeriä mutta pitäisi olla katulaillinen.

Sitten täytyy muistaa myös ne "rakkaat" lähimmäiset jotka eivät voi sietää melua ja muuttavat lähelle rataa, ampumarataa tai lentokentää ja aloittavat valitusrumban  
033102ass_1_prv.gif
Tiedän ainakin kaksi ampumarataa jotka on jouduttu sulkemaan tämän takia ja yhden jossa on tiukat aika ja kaliberirajoitukset (Riihimäen varuskunnan a-rata).

Back