• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Laajakaista Lambda -anturi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeipii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Zeipii

New member
Kaipaisin ehdotuksia laajakaista Lambda -anturista ja etenkin pyöräkäyttöön hyvin soveltuvista näyttötauluista. Itsellä kun ei ole vielä suuremmin kokemusta noista, niin tähän keskusteluun huolisin mielelläni tiivistetysti kokemuksia Laajakaista Lambdan käytöstä pyörässä, sen avulla pyörän säätämisestä ja mitä tulisi ottaa huomioon lambdaa hankittaessa, kiinnitettäessä ja käytettäessä.

Pyörähän on Honda VTR SP 1, johon anturia meinasin väkertää kiinni, kun sellaisen saan hommattua. Asennuspaikkana toimii putkiston kollektori.

Eli kaikki säätövinkit, taulukot yms, tunkekaa tänne - kitooos!

Ensimmäinen linkki löydetty
FMI - Finnish motor instruments

Jännitearvoja ja rakennusohjeita
20 ledinen seosmittari

VPV-racingin Lamda loggereita, soveltuuko pyörään?
2-kanavainen
1-kanavainen

Jaahas, alla olevan sivun tietojen mukaan PAIR - järjestelmä tulee poistaa oikeiden tietojen saamiseksi. Vaikuttaakos PAIR muuten säädettäessä pyörää dynossa...?

ps. jos jollain on ylimääräisenä lambda + loggeri, niin tarjoa ihmeessä.
 
No nimenomaan pyöräkäyttöön tommonen WEGO III

Loggaa muistiin ja silti tod selkeä näyttö automaagisella kirkkauden säädöllä. Ottaa myös kiekat ja yhden 0-5V analogisen tulon (MAP, TPS tms.)

edittiä: tuli hienosti Suomeen tuolta tilattuna ja makso tulleineen ja ALVeineen ja Itellan välistävetohommineen muistaakseni 280€.

Tuo ei siis tartte mitään muuta lisäkikkulaa ja sama boksi sisältää näytön, kontrollerin ja loggerin. Sit vaan tavarat lenkin jälkeen usbilla puuceelle ja analysoimaan...
 
Täältä löytyy kohtuulliseen hintaan tuo Innovaten setti ja pyöräkäyttöön ajattelin itselle tuolla digitaalinäyttöisenä..

Tarkoitus olisi ensi talvena kammeta tuollainen ohjaamaan PCIII kanssa tuon 2000-2500 rpm alueen kohdalleen..
http://shop.ebay.co.uk/items....QQ_mdoZ
 
Kertokaas fiksummat, kuinka kierrosluvun ja kaasun asennon saa määriteltyä tuonne boxille? Rosvoliittimillä piuhasta signaali loggerille vai löytyykö noihin valmiita piuhasarjoja tms?

Myykääs joku mulle omanne + pieni asennusopastus samalla
cool.gif
 
Kertokaas fiksummat, kuinka kierrosluvun ja kaasun asennon saa määriteltyä tuonne boxille? Rosvoliittimillä piuhasta signaali loggerille vai löytyykö noihin valmiita piuhasarjoja tms?
No teknisesti juuri noin, muttei fyysisesti noilla rosvoliittimillä  
idea3.gif

Itsellä kiekkamittarin pohjasta haaroitus ruuviliittimeltä ja MAP-anturille juotin haaroituksen ulostulon lattaliittimeen.
Hommaat huoltomanuskan ja katot sieltä mistä löytyy kätevimmin... Jos et ole aivan natural-born-käsi niin eikun asentamaan vaan
thumbs-up.gif
 
Tee se ite ja säästä henkisille

JAW

käyttää Bosch:n LSU laajakaista anturia

Ameriikan Joet ovat käyttäneet megasquirt asennuksissa, ei ainakaan hinnalla oo pilattu ja saa logattua lisäksi esim. rpm tiedon. (ei onnistu LC-1:llä) + sisältää ton näytön
 
Eilen lähti tilaus laajakaistasta ja näytöstä Englantiin.. 288€ kotiovelle
biggrin.gif

Ja koska olin tyhmä eli unohdin tilata lambdan rst kiinnitysmutterit, niin hariselle lähti tilaus muttereista, sekä peitepulteista..
(Tarkoitushan on säätää PCIII molemmille pytyille erikseen --> saa varmaan 0,00001 hv lisää
crazy.gif
)

Vielä pitää etsiä Yamahan lambdan liitin esim. liikkeestä mikä myy PCIII:ia , jolloin ei tarvitse pyörän omia johtoja katkoa..
 
Ja mikäli itse haluat mittarin suunnitella/rakentaa, niin suosittelisin käyttämään Denso:n laajakaistalambdaa, sille kun ei tarvitse säädellä pumppuvirtaa Nernst-jännitteen mukaan(kuten esim bosch tai ntk tunnistimelle), riittää kun syöttää tunnistimelle n. 0,4-0,5V jännitettä ja mittaa tunnistimen säätämää/toteutunutta virtaa...
 
Ai niin, ja maintsemaani Denso-afr tunnistinta on käytössä mm. 2000-luvun 60/70/80 vaparikoneisissa Volvoissa...
Tunnistimesta on olemassa myös uudempi ns. planaari-versio, joka toimii muuten vastaavasti kun vanhempikin versio, mutta sen säätämä virta on huomattavasti pienempi kun vahemman version, mutta en kyllä muista että missä autoissa tuota planaari-tunnistinta on käytössä, vai onko vielä missään....
 
Back
Ylös