Laakeriliikkeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Popeye
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Popeye

New member
Usein suositellaan laakereiden ostamista mopokaupan sijaan laakerialan erikoisliikkeistä. Varmasti suositeltavaa mutta niissäkin kannattaa tehdä vertailua; hinnat tässä minun tapauksessa heitti vajaat 50% liikkeiden välillä. Liekkö merkitystä sillä että toisessa liikkeessä menin samonaan, että se tulee moottoripyörään...

Ensin menin Aleksis Kiven kadulla olevaan Laakeri-Systemssiin laakerin sisäkehä mallina, kun en vielä tässä vaiheessa tiennyt että niitä ulkokehiäkin on erilaisia. No liikkeen edustaja otti kehän kouraansa ja meni koneelle selailemaan, kyseli siinä lämpimikseen että tuleekos tämä peräkärryyn vai autoon vai mihin? Menin siinä sitten höläyttämään että moottoripyoräänhän se. Myyjältä katkesi näppäimistön nakutus siihen paikkaan ja hinta tuli kuin apteekin hyllyltä 'Kahdeksankymppiä kappale'. No laakerit jäivät Systemssin hyllylle ja minun puolestani saavat sinne jäädäkkin.

Soittelinpa tuossa hetki sitten Laakerimaailma nimiseen liikkeeseen ( www.laakerimaailma.fi ). Laakerin numeron luettelin siitä sisäkehältä ja liikkeen pitäjähän totesi saman tien että toihan on pelkkä sisäkehän numero, niitä ulkokehiäkin on erilaisia, mutta katotaan toi hinta sillä yleisimmällä ulkokehällä. Myyjä siinä vielä pahoitteli, että kun tämä on tämmoinen tuumakokoinen (enklantilaisvalmisteeseen menossa) niin kalliiksihan tämä tulee, hinta on niinkin paha kuin 45 euroa kappale, eli meidän laakeriksi tosi kallis. Jostain syystä kaupat näyttäisivät tässä vaiheessa menevän Laakerimaailmaan...

Vähän uskomattomalta tuntuu että yksityisasiakkaan vähittäismyyntihinta vaihtelee noin paljon. Tosin saahan sitä myyjä vapaasti hinnoitella. Semmoinen tuntu jäi että sanalla 'moottoripyörä' on merkitystä ainakin Laakeri-Systemsissä. Hetkeen en kyllä vaivaudu kysymään Laakeri-Systemsistä yhtään mitään saatikka ostamaan. Lisäksi Systemsin pitäjä ei puhunut noista erilaisista ulkokehistä mitään, tärkeä homma kun nekin pitää kattoa erikseen.

Likkö muilla vastaavia kokemuksia, en kyllä tällä kokemuksella Laakeri-systemssiä suosittele-> jatkossa suosin Laakerimaailmaa. Pitäiskö kutenkin kokeilla muuttuko hinta jos sanon että laakeri tulee prätkään...

En MP:n vaikutuksesta hintaan tiedä, mutta laakerin valmistajalla on merkitystä niin hintaan kuin ikään.

Hyviä kokemuksia,veneen vetolaitteisiin ja muihinkin erikoispaikkoihin! http://www.taunotasanto.fi/index.php?areaid=yritys
Palveleva yritys, joka kuuntelee ja ratkaisee laakeriongelmat!
Toimittaa nopeasti vaikka 2e.-stefan!
Hintavertailun saatte itse tehdä!
Tuuma-ja millikoot!
biggrin.gif

Kyllä se laakerikauppias antaa alennusta kun pärstäkerroin miellyttää ja olet supliikki kaveri. Tinkiminenhän on hauskinta kaupankäynnissä. Tiedän koska olen alalla hommissa vaikken laakereita myykään. Käsittääkseni Laakeri-Systems ostaa suurimman osan tavarasta Kraftmek Oy:stä joka on maahantuoja ja suuri laakerimaahantuoja. Jos haluatte asioida toisen suuren laakerikauppiaan kanssa niin Helsingin Laakeri (HL-Group) on yksi. Laakereiden merkki ratkaisee myös paljon hinnassa, onko INA, FAG jne tai halpis rollway tms kiinalaista paskaa. Tinkikää jätkät tinkikää, älkääkö olko niin tyhmiä ja kertoko myyjälle mitä orkkis osa maksaa. Mun veikkaus on 3-10 kertainen vastaavaan "tarvikeosaan" joka saattaa olla vielä paremman laatuinen. Huomioikaa että puhun nyt standardiosista joita käytetään teollisuudessa tai vastaavassa suurkulutuksessa. En mistään Kawasakin merkkikohtaisista (vain siihen pyörään sopivista osista), josta kokemusta viikolta Sumekosta perkele. Pitänee laittaa johtajalle sähköpostia kun ruvettiin vittuilemaan kun yritin tinkiä
mad.gif

Kyllä se laakerikauppias antaa alennusta kun pärstäkerroin miellyttää ja olet supliikki kaveri. Tinkiminenhän on hauskinta kaupankäynnissä. Tiedän koska olen alalla hommissa vaikken laakereita myykään. Käsittääkseni Laakeri-Systems ostaa suurimman osan tavarasta Kraftmek Oy:stä joka on maahantuoja ja suuri laakerimaahantuoja. Jos haluatte asioida toisen suuren laakerikauppiaan kanssa niin Helsingin Laakeri (HL-Group) on yksi. Laakereiden merkki ratkaisee myös paljon hinnassa, onko INA, FAG jne tai halpis rollway tms kiinalaista paskaa. Tinkikää jätkät tinkikää, älkääkö olko niin tyhmiä ja kertoko myyjälle mitä orkkis osa maksaa. Mun veikkaus on 3-10 kertainen vastaavaan "tarvikeosaan" joka saattaa olla vielä paremman laatuinen. Huomioikaa että puhun nyt standardiosista joita käytetään teollisuudessa tai vastaavassa suurkulutuksessa. En mistään Kawasakin merkkikohtaisista (vain siihen pyörään sopivista osista), josta kokemusta viikolta Sumekosta perkele. Pitänee laittaa johtajalle sähköpostia kun ruvettiin vittuilemaan kun yritin tinkiä
mad.gif
No sen verran vielä että niin tyhymiä ei täälläkään olla että kerrottaisi mitä orggisosa maksaa, ainakaan ennen kuin kauppias ilmoitaa oman hintansa.

Lisäksi omasta mielestäni olin ostamassa FAG:n valmistamaa laakeria molemmista paikoista, en kylläkään tullut varmistaneeksi, että tarjosiko lopulta kumpikaan sitä. On mahdollista että Laakerimaailma tarjosi halvemman merkkistä kuin systemssi. Kyseessä on suht pienikokoinen esim. normiohjauslaakeria pienempi kartiorullalaakeri.

Laakerisystemsin hinta tuli siihen sävyyn etten edes harkinnut jääväni tinkimään. Yritän sitäkin ennemmin muualta.

-popeye-

minä hain lohjan laakerista kawasakiini pyöränlaakerit
ja kerroin jopa mihin tulee tais olla n;15e/vanne...
wink.gif

Back