Lahdessa rytisi 17.7.2009

Päivänsäde

New member
Iltalehti.

Ei tosin selviä tuosta että kuka kuoli, mutta noilla ajoneuvoilla voisi melkein veikata että...
sad_orig.gif

Valitettavasti moottoripyöräilijän kyydissä ollut kuollut, motoristi loukkaantunut.
Rekka ajanut jarrutustilanteessa päälle.

sad_orig.gif

http://www.ess.fi/?article=243689

"Moottoripyöräilijän kyydissä ollut ulkopaikkakuntalainen nainen kuoli liikenneonnettomuudessa hieman puoli yhden jälkeen Lahdessa. Moottoripyörää ajanut mies on loukkaantunut vakavasti, mutta alustavien tietojen mukaan hänellä ei ole hengenvaaraa.
Hän on kyennyt puhumaan. Onnettomuus tapahtui Mannerheimintiellä Mytäjäisten risteyksestä rautatieasemalle päin. Tapahtumien kulusta ei ole vielä tarkkaa tietoa tietoa. Todennäköisesti moottoripyöräilijä jäi takanaan tulleen rekan alle, kun edellä ajaneet tekivät äkkijarrutuksen. Edellä ajaneet autot saivat peltivaurioita onnettomuudessa. Myös autoissa olleet saivat lieviä vammoja.
Liikenne oli onnettomuuspaikalla poikki noin tunnin ajan raivaustöiden vuoksi. Liikenne ruuhkautui onnettomuuden vuoksi myös Lahden keskussa."

Voi ei
sad_orig.gif
Juuri tuon takia ajan karkuun aina jos rekka tulee kiinni takarenkaaseen. Eli heti ohi edellä ajavasta parista kolmesta henkilöautosta jos mahdollista.

Tässä tulos kun pitää ajaa perseessä kiinni. Oli kuskeina ammattilainen, tavis tai motoristi, tiedetään ketä sattuu eniten.
Se on tuon ison auton oikeus tappavaa leikkiä...

Ei ole kyllä häävi paikka olla äkkijarrutuksessa henkilöautojen ja kuorma-auton välissä. Ei ole paljon tehtävissä. Väärässä paikassa väärään aikaan. Voimia kuskille ja omaisille. Koskaan ei tiedä milloin on lähdön hetki.

Luulis ammattikuskin tajuavan et rekka ei pysähdy yhtä nopeasti kuin mp, turvaväli ei ole huono sääntö. Kuski on joko ammattitaidoton taikka oikea mulkku... Ikävä uutinen
sad_orig.gif

Tosi ikävä juttu, mutta ko. tiellä autot matelevat liik.valoista toisiin jonoissa, joten turva-välin pitäminen käytännössä mahdotonta jos jätät edellä ajavaan 50m rakoa, niin siihen rakoon tunkee sen viisi autoa ja turva-väliä ei taas ole...

Luulis ammattikuskin tajuavan et rekka ei pysähdy yhtä nopeasti kuin mp, turvaväli ei ole huono sääntö. Kuski on joko ammattitaidoton taikka oikea mulkku... Ikävä uutinen
Ihan samalla tavalla voidaan ajatella että liikennevaloihin tultaessa rekka on hidastanut ja koko kööri ohittanut ja sitten liinat kiinni punaisiin. Se siitä turvavälistä.

-Nimimerkillä Rekkakuski-

Itse pyrin aina pysähtymään siihen kaistan reunaan että ehtii livahtaa rinnalle tai ainakaan ei jää kahden auton väliin jos takaa tulee unissaan ajava perään.

Murheellinen juttu tämä, kaikille osapuolille.

Liekö sattunut juuri siinä tietyökohdassa, jossa kaksi kaistaa supistuu jäähallin liittymän kohdalla yhdeksi. Tiukkoja viime hetken kaistanvaihtoja ja äkkistoppeja on tullut nähdyksi tuossa useampia viime viikkojen aikana.

Itse pyrin aina pysähtymään siihen kaistan reunaan että ehtii livahtaa rinnalle tai ainakaan ei jää kahden auton väliin jos takaa tulee unissaan ajava perään.
Samoin. Joko pientareelle tai keskiviivan tuntumaan niin, että takaa tulevalla on ainakin mahdollisuus törmätä "ohi" edellä olevaan autoon.

sad_orig.gif
On aika yleistä että vaikka risteystä hakiessa rekka tai linja-auto ajaa aivan perseeseen kiinni ja roikkuu siinä tasan niin kauan kunnes kääntyy pois tai kiihdyttää vauhtia. Mikäs siellä rekan ratissa istuessa. No, suhteessa rekan peräänajoja taitaa aika harvassa olla. Nyt kävi vain aika saakelin huonosti.
sad_orig.gif

Liekö sattunut juuri siinä tietyökohdassa, jossa kaksi kaistaa supistuu jäähallin liittymän kohdalla yhdeksi. Tiukkoja viime hetken kaistanvaihtoja ja äkkistoppeja on tullut nähdyksi tuossa useampia viime viikkojen aikana.
Tämä tapahtui siinä Rautatieaseman ja Mytäjäisten risteyksen välillä. Oltiin autolla liikenteessä ja näimme tapahtumapaikan n. 100 metrin päästä. Siinä vaiheessa ei kyllä vielä tiedetty, että yhtenä osapuolena oli moottoripyörä.

sad_orig.gif
Seuraas vähän rekkojen käyttäytymistä niin ei tää poikkea mitenkään normaalista käytännöstä. Selityksenä saa melkein aina että kun sieltä korkeelta näkee paremmin niin pystyy reagoimaan ja ennakoimaan paremmin. Niin varmaan tälläkin kertaa näki tuhoisin seurauksin.

Pienillä kuljettimilla kannattaa aina olla isojen tieltä poissa.
Meriliikenteessä toimii, mutta tällaiset onnettomuudet vetää murheen mieleen ja
bawling.gif
.
Jaksamista kaikille tilanteesta hengissä säilyneille.
sad_orig.gif

Iltalehti.

Ei tosin selviä tuosta että kuka kuoli, mutta noilla ajoneuvoilla voisi melkein veikata että...
sad_orig.gif
Oh, shit.
Tuo on sama tilanne kuin itsellä aikoinaan ensimmäisenä ajelukesänä.
Oltiin menossa Kontioon ja käännyttiin vasemmalle huoltoaseman pihaan, odoteltiin siinä vastaantulevaa liikennettä.
Yhtäkkiä ilmajarrujen ääni kuului takaa ja rekka veti pientareelle.Olin hiukan järkyttyt kun pääsin huoltoaseman pihaan.
Onneks siinä oli pientaretta ja kuski lopetti kännyyn puhumisen justa ajoissa, huomatakseen..

Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa pitää riittävä turvaväli takana ajavaan. Myös ne liian lähellä etupyörästä köröttelevät kannattaa ohittaa suosiolla.

Tänää oli jkl:ssä tollanen vajaa 10km jono. En kyl aatellukkaa ajaa siinä jonossa kun jono mateli 60-80km/h vaa ajoin keskikaistaa rauhassa 90-130km/h. Vastaan tuli rekkoja nii palasin jonoon. Noh rekat meni ohi nii siirryin taas keskikaistalle, heti kun olin päässy keskikaistalle niin mun vieressä olevan auton perään mäjähti auto ja säleet lenti, osa lenti mun päälle kun olin just sen törmättävän auton takakulman kohalla keskiviivalla. Eli jos olisin jonossa ajanu nii auto ois luultavasti tullu mun perää tai jos oisin siirtyny keskiviivalle 5 sek myöhemmin nimittäi jarrutus ääni kuulu heti kun olin siirtyny keskiviivan päälle. Vaika ei ohittas ketää nii kannattaa pysyy siin keskiviival nii ei jää alle. Mäihällä selvisin, taas.

Tänään viimeksi yksi sankari helsingin keskustassa vaihtoi kaistaa eteeni, tyttö ystävä ilmeisesti kyydissä, itse hieman raskaammalla liikkeellä.Juuri ennen risteystä vaihtoi kaistaa ja saman tien tiukka jarrutus eteeni ja kääntyi edessäni oikealle.itsellä kävi jo mielessä että alle jäivät.Sain onneksi jarrutettua sen mitä tollanen hiljentyy etteivät alle jääneet. terveisiä vaan kava z1000 kuskille,millä tankkia maalattu silleen hassusti. Lisä ajalla nautitte!

Back