• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.
  • Osta liput tapahtumiin kaupastamme!

Lähtöharjoitus kesäpäivän yhteydessä 16.8 Alastarossa n. klo 14:00.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitrous
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...normaalin ripeän poistumisen liikennevaloista...

Turha tätä on liikaa jännittää, jos pystyy lähtemään liikkeelle on riittävä osaamistaso lähtöharjoitukseen. Nopeammat lähtijät on kuitenkin eturivissä ja takana on monta riviä hyvää tilaa hakea fiilistä hommaan. Ilmoittautukaa siis sen verran innokkaasti hommaan ettei meinkäläisen tartte lähteä itseään nolaamaan muiden tietä tukkimaan.

Hyvä. Toivottavasti saadaan monta lähtöriviä.
On se meinaan ihan upean näköistä... Ja kuuloista... 🙂

Noin kun sen tekee ja sen jälkeen toistaa hommaa hieman lahjoista riippuen 10.000-40.000 kertaa, niin homma alkaa olemaan pulkassa.

No jo on. Jos ratakierros on edes 1,5 km, menee keskimäärin 30 000 kilometriä pelkästään siihen, että edes pääsee asiallisesti liikkeelle. Ja muu reeni päälle. Liika kallis harrastus meikäläiselle.

Et kai sä nyt vaan oo menny kaatumaan? Montako ratapäivää tuo vaati?

Ekaan kaatoon meni 517 ratapäivää (sadekisan mälli 2009, oma moka yliyrittämisen johdosta). Seuraavaan meni muutama päivä vähemmän, täytyy kirjanpidosta tarkastaa, mutta karvan auki 1000 ratapäivää nyt pohjalla. Viimeisintä en ota ihan omaan piikkiin, kaveri vähän avitti. Loppuu se munkin tuuri joskus.

Jukka-setä
picture.php

Et kai sä nyt vaan oo menny kaatumaan? Montako ratapäivää tuo vaati?

Ekaan kaatoon meni 517 ratapäivää (sadekisan mälli 2009, oma moka yliyrittämisen johdosta). Seuraavaan meni muutama päivä vähemmän, täytyy kirjanpidosta tarkastaa, mutta karvan auki 1000 ratapäivää nyt pohjalla. Viimeisintä en ota ihan omaan piikkiin, kaveri vähän avitti. Loppuu se munkin tuuri joskus.

picture.php

Yritin laittaa tänne kuvaa, mutta eipä tuo tunnu onnistuvan. Linkki tuossa suoraan kuvaan kun ei taivu mulla tämä:

http://www.mp-foorumi.com/gallery/p...&picture=2dffae8f6422b5c616bfbbe5058a861f.jpg

Jukka-setä
picture.php

Voiko tästä vetää siis johtopäätöksen että Marc Márquez ei osaa ajaa, koska kaatui viime kaudella 15 kertaa?

Tarkoitin lähinnä että ei kaato välttämättä ole ajotaidon puutetta. Ymmärrän että jos ajetaan omaksi iloksi/ajotaitojen kehityksen takia radalla riskien otto ei kannata, mutta en ole ollut ratapäivillä joissa tarvitsisi erityisesti harjoitella lähtöjä, eikö tämän lähtöharjoituksen tavoite ole juuri antaa treeniä niille, jotka edes haaveilevat, että joskus menisivät ajamaan vaikka jonkun kerhokisan tms.

Tuskinpa kaatumiset ajotaidon puutteesta ovat indisio, paitsi jos nyt joka päivä on naamallaan. Itselläni talous ei vaan antanut jälkeen vetää mopoa katolleen, kausi olisi aina ollut siinä. Nyt varaosia sen verran, että saisi tuon kasaan muutamassa tunnissa, mutta motivaatiota ei ole enää räpeltää öitä ja iltoja, joten laittelen talven aikana ajan kanssa, samalla kun otetaan kone irti.

Muilla radoilla kuin Alastarolla en ala toistaiseksi kokeilemaan rajojani koska turva-alueet eivät ole siihen riittävät. Vehkeitä kyllä ostelee, mutta omaa terveyttäni ei ole enää tarpeen vaarantaa, voitettavaa kun melko vähän enää on.

Ensi kaudella tavoiteena Alastarolla 1:22 alkuinen nykymopolla, uudella sitten 1:20 -alkuinen.

Mulle tuli mittariin tällä kaudella karvan yli 700 km, josta pieni osa katuajoa. Eli eipä montaa rundia per päivä ajeltu, kiinnostuksenkohteet olivat vähän muualla. Kaudelle 2013 ostetuista renkaista vielä aika monta jäljellä, joten ei ainakaan talous rengaskuluihin kaatunut.

Motoparkkiin viikon päästä la, suoraan aika-ajoon mikäli kondis sallii. Lainamopolla tosin, joten sijoista 10-15 käydään taistoa.

Jukka-setä

jos ajetaan omaksi iloksi/ajotaitojen kehityksen takia radalla riskien otto ei kannata

Kyllä kannattaa. Aina. Niin kauan kuin pystyy. Kannattavuuslaskelma kokonaistaseessa menee juuri näin. Kyse on kirjanpitojärjestelmästä. Kaksin- tai yksinkertainen italialainen jopa edellyttää riskin ottamista radan lisäksi myös kaupunki- ja työmatkaliikenteessä.

Siinä riskinotossa saattaa kuolla tai sattua tai köyhtyä. Vanhempana vain v'''taa, kun ei pysty tai haluu. Muuttaa sen taseen tunnuslukuja.

Kyllä kannattaa. Aina. Niin kauan kuin pystyy. Kannattavuuslaskelma kokonaistaseessa menee juuri näin. Kyse on kirjanpitojärjestelmästä. Kaksin- tai yksinkertainen italialainen jopa edellyttää riskin ottamista radan lisäksi myös kaupunki- ja työmatkaliikenteessä.

Siinä riskinotossa saattaa kuolla tai sattua tai köyhtyä. Vanhempana vain v'''taa, kun ei pysty tai haluu. Muuttaa sen taseen tunnuslukuja.

Eräs, isoisäksi jo ehtinyt YCC-kuski, kuulutuspuolelta myös tuttu totesi kerran: "No, ei tartte valehdella vanhainkodissa."

Melko hyvä syy tehdä asioita kun vielä pystyy, jossitella voi sitten myöhemmin. 20 vuotta myöhemmin voi katsella videolta... vaikka Gladiaattoreita.

Jukka-setä

Mustat ja pyöreet on ihan hyvät 😀 Toki tosimies vetäis niillä värillisillä Shinkoilla, vai mitänenytoli?..

Mulla taitaa olla semmonen rengas takana mitä toinen kisakuski ei saanut edes myytyä kenellekkään. Paras rengas on ilmainen rengas..

Eikä mulla ole bensapumppuakaan kun rikoin sen, tarvii vaan laittaa tarpeeksi bensaa tankkiin että hydrostattinen riittää. Liekö toi mun vehje edes tarvi bensaa? Vähän voi jossain kohtaa rötäillä mut ei se menoa haittaa.. Ennen tota kun ei ajamaan pääse, niin kokeillaan sitä sit lähtöharjoituksessa.

- T -

No mutta ajattelin persaukisia ratailijoita, joihin itse kuulun, että voisi ratailla jatkossakin... ja ainahan voi vedota kalustoon, että alusta vakio ja jarruja ei nykymittapuulla ole, pitää ajaa mopolla radalta jne... ei tarvitse odottaa selittelypaikkaa 20 vuotta :;):

Niin ja ne parhaat renkaat saa sieltä pinosta joihin muut jättää ne, silloinhan ne on oikealla seoksellakin valmiiksi, kun ne kerran on sinne radalle tuotu 😀

Ensimmäinen lähtöharjoitus takana ja kivaa oli. Ei kellään sattuisi olemaan videota? Ihmettelen tuota "kytkin ei kestä" keskusteluanne.. aika monta varttimailin vetoa olen ajanut, enkä ole kuin yhden kytkimen saanut luistamaan. Mistä moiset jutut ettei kestä kahta lähtöä jne.??? :orgmp:

va
Ensimmäinen lähtöharjoitus takana ja kivaa oli. Ei kellään sattuisi olemaan videota? Ihmettelen tuota "kytkin ei kestä" keskusteluanne.. aika monta varttimailin vetoa olen ajanut, enkä ole kuin yhden kytkimen saanut luistamaan. Mistä moiset jutut ettei kestä kahta lähtöä jne.??? :orgmp:

Varttimaililla kytkintä rasitetaan n.10 sekuntia ja lähdöillä on väliä vähintään useampia minuutteja, jolloin kytkin ehtii jäähtymään. Radalla kytkin ei lepää lähdön jälkeen kovinkaan paljon, jolloin se ei myöskään jäähdy. Jos lämppärikiekalle ottaa kovan startin, voi kytkin ylikuumentua kun seuraava startti ilman jäähdyttelyä otetaan jo parin minuutin päästä. Itse olen yhdet kytkimen välilevyt kärventänyt kieroksi kun jäi kytkin luistamaan karvan liian pitkään startissa.

Tossa koko lähtöharjoitus tapahtuma takarivistä kuvattuna.

"5 Seconds" – Viise sekuntia lähtöön?!?!?!??! – PUNASIA PALLOJA!!! NYT MENNÄÄN!! Eiku... Perkele!

Tossa mun ajatukset (oikealla oleva CBR600RR) elämän ensimmäisessä lähtöharjoituksessa 😀.

Back