• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Laivalipuista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hoi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hoi

New member
Moi,
Oletteko varanneet paluuliput ennakkoon vai saako satamista yleensä pyörälle ja kahdelle hengelle paikat?
Lähtö olisi juhannuksen jälkeen ja paluu 2-3 viikon kuluessa. Suuntana Ruotsin läpi Saksaan.

Yleensä saa mutta aina ei, matkustajamäärät on nousseet jonkin verran viime vuodesta. Paluulipusta saa -20% kun varaa ja maksaa ennakkoon. Ja voihan sen tietysti vaihtaa jos näyttää että takaisin tulo ei osukaan oikealle päivälle.

Aikaisemmin olen aina varannut, mutta tänä vuonna teen poikkeuksen. Paluu Baltian kautta. Virosta tulee aika monta laivaa päivässä, joten luulisi johonkin mahtuvan. :-)

Satamasta ostettuna aina on tilaa mp:lle sekä henkilöliput mutta näin loma-aikaan istutaan sitten kansituoleissa tai sitten JOS maksaa jostain sviitistä.
Tietenkin riippuu myös reitistä ja vuorosta. Tku-Tukholma-Tku päivävuorolla varmaan onnistuukin muut ei.

MacSumua lainaten, päivällä on tilaa, ja illallakin mopoilijat pääsee kyytiin.
Jos ei muuten Tukhålmassa tärppää, niin kurvaa sitten vaikka Kapellskäriin.
Tai ajaa vaikka pari ylimääräistä kilometriä, ja käy kääntymässä Vaasan reitillä asti (liekö enää toiminnassa?).

Eli ei syytä huoleen, Ruåtsista pääsee aina pois. :orgmp:

Viime viikko Baltian maissa, sunnuntaina Tallinnassa ja kotiin lähdössä, eipä saatu paikkoja vaikka oltiin aamusta jo satamas. Meni maanantaille.

Moi,
Oletteko varanneet paluuliput ennakkoon vai saako satamista yleensä pyörälle ja kahdelle hengelle paikat?
Lähtö olisi juhannuksen jälkeen ja paluu 2-3 viikon kuluessa. Suuntana Ruotsin läpi Saksaan.

Itsellä on Tukholma-Turku välillä ollut taktiikkana soittaa Viikkarille/Siljalle päivää-paria ennen aiottua ylitystä ja varata liput. Eli varaan siinä vaiheessa kun tiedän varmasti milloin paikka tarvitaan. Menen tuon välin aina yövuorolla joten ei huvita ottaa kansituoli-riskiä ja jättää lipun ostoa satamaan. Tähän asti systeemi on toiminut hyvin, kerran piti ottaa Tukholma-Helsinki -lippu kun Turun laiva oli jo täynnä.

Uumajasta Vaasaan pääsee ilman varailuja, itse ainakaan en ole koskaan varannut. Linja on toiminnassa, ja hinnatkin kuuluvat hieman halpuneen.

Spade4:n kokemus Tallinnan lautalta on uutta mulle. Lauttojahan lappaa useamman firman toimesta tuota väliä ihan yhtä mittaa, joten ihme ettei tilaa löytynyt. Itse en ole varauksia tehnyt ja kyytiin olen päässyt.

Mainittakoon myös, että ajamallakin pääsee Ruotsista pois. Hurauttaa vain Haaparantaan, niin on tuota pikaa Suomessa ;) Vähäsen siinä kyllä tulee ketunlenkkiä jos sattuu asumaan vaikka Helsingissä.

Spade4:n kokemus Tallinnan lautalta on uutta mulle. Lauttojahan lappaa useamman firman toimesta tuota väliä ihan yhtä mittaa, joten ihme ettei tilaa löytynyt. Itse en ole varauksia tehnyt ja kyytiin olen päässyt.

Siirtotyöläiset miehittää nuo lautat perjantaisin Tallinnaan päin ja sunnuntaina toiseen suuntaan. Kokemusta on pariinkin otteeseen.

Affenanmaan kautta pääsee myös ja se on oikeastaan aika hauskaakin. Pari päivää siinä kyllä saattaa mennä.

Siirtotyöläiset miehittää nuo lautat perjantaisin Tallinnaan päin ja sunnuntaina toiseen suuntaan. Kokemusta on pariinkin otteeseen.

Hyvä tieto vastaisen varalle, kiitoksia.

Mulla on näköjään ollut tuuria ja olen ollut lippuluukulla muina päivinä kuin pe ja su.

Eestissä oli viikonloppuna krossi kilpailut ja kaksi kokoontumisajoa, Hukka-ajo n 350 motoristia sekä Jögevä. Siksi paatit oli täynnä. Ruotsista yksi hyvä suunta on Trelleborgista Saksaan eikä maksanu paljoa ja jäi tylsä Tanska välistä.

Back