• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

lambda

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hole-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hole-

New member
Jostain luin että lambda vaikuttaa riuskutukseen vain pienillä kaasun asennoilla ja kierroksilla, mutta onko kellään varmaa tietoa asiasta? Polttoaine kartta hierottiin dynossa lambdat poistettuna, mutta jättäisin mielellään paikoilleen jos ne korjaa vain pienellä kaasulla ja lujaa ajaessa ruisku toimii kartan mukaan.
 
Jostain luin että lambda vaikuttaa riuskutukseen vain pienillä kaasun asennoilla ja kierroksilla,

Joo, periaatteessa noi, lukaise kuitenkin: http://www.bikeboy.org/open_closed_loop_efi.html

Miten hierominen sujui. Loggaus, AFR tulkinta eri kaasunasennoilla/kierrosluvuilla, kartan modifiointi ECM:llä, kirjoitus ECUlle ja kierros taas alusta ?
Oliko suoraviivaista, mutta työlästä ja aikaa vievää toimntaa ?
Kyselee vain kirjoituspöydällä testannut.
 
Mikä pyörä, mikä ECU jota säädettiin, vai onko joku lisäboksi esim. Power Commander?
Pääsääntöisesti moottorinohjaus toimii juuri noin, eli ns. closed loop tilassa käytetään lambdan arvoa hyödyksi, taas kun moottoria kuormitetaan rajummin niin silloin seos säädetään ilman lambdan arvoa.
 
Ducatin omaa ecua säädettiin. Juurikin noin kuin IIduce sanoi. Yksi kaasun asento kerrallaan säädettiin. Ajettiin penkissä, afr käyrän tarkastus sen mukaan muutokset ecmllä, kirjoitus eculle ja ajo penkissä. Kahdeksan tuntia töitä ja vielä jäi osa pienimmistä kaasun asunnoista ajamatta. Alku oli todella hidasta ennen kuin oppi kuinka paljo muutokset vaikuttaa afr käyrään. Kummallinen se DP kartta mistä aloitettiin. 5000rpm ja 8000rpm kohdalla laihalla, alle 5000rpm taas liian rikkaalla.
 
Jos säätö tapahtui omaa ecua säätämällä, voi ja kannattaa jättää lambda paikoilleen niin säilyy sitten myös paremmin se trimmikarttojen korjaus todellisen seoksen mukaan.
 
Back
Ylös