• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lc4 takaiskarin irrotus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LLuca
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

LLuca

New member
Eli kyseessä -02 mallia oleva Lc4-e 640.
Takaiskari olisi tarkoituksena ottaa irti, jousen vaihdon takia.
Nyt on jo iskarin ylä- ja alapää irti.
Tuossa kun on tuo säiliöllinen iskari, niin sehän ei mahdu tulemaan alakautta ulos.
Eli käsittääkseni ainut mahdollisuus on ottaa se yläkautta pois,
eli ilmanputsarinkotelo ja akku/akun teline on otettava tieötä pois... Vai onko asia näin???
Tuli jo alettua purkamaan ja sain jo suuren määrän muttereita ja pultteja irti. Mitäköhän kautta saisi akuntelineen ja putsarinkotelon pois???
Neuvokaas viisaammat...

http://s803.photobucket.com/albums/yy316/LLate/KTM/

Tuosta linkistä näkee tämänhetkisen tilanteen...
 
Pitäisi tulla alakautta pois...

Koiranluut irti, samoin rengas.
Iskaria pyöritällään niin että säiliö on oikealla puollella.
Nyt iskarin pitäisi mahtua pois alakautta kun swingille löytää sopivan asennon.
Ahdasta, mutta ainakin omassa -00 adventuressa toimii.

Swingin hitsisauma voi naarmuttaa säiliötä tahi jousta, leveä teippi siihen sauman peitoksi auttaa.

Kertaakaan en ole takahäkkiä irroittanut iskarin takia.
Joka liene sekin helpompi tie kuin osien purkaminen pois takahäkin sisältä.
 
Asia selvä.
Täytyy siis vielä yrittää sitä alakautta irrottamista ennen
kuin jatkaa purkamista.
Kiitoksia jälleen kerran pikaisesta vastauksesta!
 
Sitten kun saat sen iskarin takaisin ja tulee aika säätää esijänitystä niin se hoituu näppärästi suoraan jousesta pyörittämällä.
Vasemmalta puolelta, swingin päältä, saa jousesta otteen.

Jos jousi luistaa eikä pyöritä säätörengasta niin yleensä riittää kun ruuvarilla varovasti auttaa siitä renkaasta työtämällä.

Ei tarvitse kohtuu ahtaassa välissä olevaa säätörengasta hakata vasara & ruuvari yhdistelmällä piloille.
Mikään järkevä työkaluhan ei sinne koloon oikein mahdu, kai...
 
Yritin pyöritellä iskaria, mutta säiliön asentoa ei kyllä pääse montaa senttiä muuttamaan. Aina ottaa johonkin kiinni. Mahtaakohan tässä olla eri takahaarukka kuin adventuressa? Kun ainakaan minusta ei takapyörän irtiotolla näyttäisi olevan mitään merkitystä iskarin ulostuloon??? Saatan kyllä hyvinkin olla väärässä...
 
Korjaus edelliseen kommenttiin. Haarukan kun sai nostettua yläasentoon, niin nyt saa jo iskarin pyörimään.
 
Nyt irtosi! Haarukka piti vain nostaa lähes lokariin kiinni. Sitten mahtui iskari putoamaan. En vaan heti tajunnut nostaa sitä niiiin ylös.
 
Kyllä se itselläkin ekalla kerralla tuo pyörittely ja pähkäily vaihe kesti tovin kun ohjeet oli mallia "alakautta mahtuu", ilman sen suurempia selittelyitä...
tounge.gif
 
Back
Ylös