finike
New member
Terve vaan kaikille!
Suht uutena superduken omistajana oon tässä ihmetellyt tota öljyn käyttäytymistä. Oon lukenut, että ko pyörä kuluttaa öljyä suht paljon (osalla taas ei juurikaan). Oon myös kuullut, että ktm on itse ilmoittanut keskimääräisen öljynkulutuksen olevan joitain desejä per 1000km. Se eka huollon tein 1200km paikkeilla ja nyt on mittarissa 4900km.
Rautaperseajon jälkeen (ei ole matkapyörä, mut oikee asenne ni kaikki menee... ja joo vasemman käden sormissa ei ole juurikaan puristusvoimaa ku jotku hermot otti vähä siipeensä tärinästä) oli öljymittari siis lämpimänä ihan minimin rajoilla. lisäsin öljyä ja nyt on lämpimänä sit joku puol senttiä alle max.
Olen tarkistellut noita öljyjä vähän eri tavalla ja huomannut, että kun ajaa koneen lämpimäks rauhallisesti, pysähtyy ja antaa käydä sen minuutin paikallaan ja minuutin antaa olla koneen pois päältä näyttää ton puol senttiä alle max. Sitten kun ottaa kunnolla kierroksia ja ajelee ympäriämpäri esim 80kmh parit kymmenet kilometrit ja antaa koneen käydä sen minuutin ja pois päältä minuutin ja tarkistaa ni öljyt näyttää olevan sielä ihan yläpäässä putkea. Odottamalla joku 5 minuuttia tai enemmän öljy on silti lämmintä ja ne on tippunut tonne maxin alapuolelle.
Onko siis tossa öljyjen tarkistuksessa tarkotus ottaa ihan kunnon lämmöt vai tollase köröttely lämmöt? Aiheutuuko toi öljynpaineen noususta ja isoilla kierroksilla öljyt sinkoilee kaikkialle -> menee kauemmin aikaa laskeutua? Kauan tollasessa koneessa öljyjen pitäis kestää laskee?
Tekisin myös öljyjen vaihdon mielelläni, mutta tuo manuaali sanoo takuun raukeevan, jos menee sen aikana öljyt itse vaihtamaan. Onko tästä kellää lisää tietoa?
Suht uutena superduken omistajana oon tässä ihmetellyt tota öljyn käyttäytymistä. Oon lukenut, että ko pyörä kuluttaa öljyä suht paljon (osalla taas ei juurikaan). Oon myös kuullut, että ktm on itse ilmoittanut keskimääräisen öljynkulutuksen olevan joitain desejä per 1000km. Se eka huollon tein 1200km paikkeilla ja nyt on mittarissa 4900km.
Rautaperseajon jälkeen (ei ole matkapyörä, mut oikee asenne ni kaikki menee... ja joo vasemman käden sormissa ei ole juurikaan puristusvoimaa ku jotku hermot otti vähä siipeensä tärinästä) oli öljymittari siis lämpimänä ihan minimin rajoilla. lisäsin öljyä ja nyt on lämpimänä sit joku puol senttiä alle max.
Olen tarkistellut noita öljyjä vähän eri tavalla ja huomannut, että kun ajaa koneen lämpimäks rauhallisesti, pysähtyy ja antaa käydä sen minuutin paikallaan ja minuutin antaa olla koneen pois päältä näyttää ton puol senttiä alle max. Sitten kun ottaa kunnolla kierroksia ja ajelee ympäriämpäri esim 80kmh parit kymmenet kilometrit ja antaa koneen käydä sen minuutin ja pois päältä minuutin ja tarkistaa ni öljyt näyttää olevan sielä ihan yläpäässä putkea. Odottamalla joku 5 minuuttia tai enemmän öljy on silti lämmintä ja ne on tippunut tonne maxin alapuolelle.
Onko siis tossa öljyjen tarkistuksessa tarkotus ottaa ihan kunnon lämmöt vai tollase köröttely lämmöt? Aiheutuuko toi öljynpaineen noususta ja isoilla kierroksilla öljyt sinkoilee kaikkialle -> menee kauemmin aikaa laskeutua? Kauan tollasessa koneessa öljyjen pitäis kestää laskee?
Tekisin myös öljyjen vaihdon mielelläni, mutta tuo manuaali sanoo takuun raukeevan, jos menee sen aikana öljyt itse vaihtamaan. Onko tästä kellää lisää tietoa?