• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Leikkisät poliisit mondeossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PSmo

New member
Lähdettiin vyöruusun kanssa Kuopion Leväseltä vanhan vitostien valoista ylös moottoritielle päin kun huomasin peileistä salapoliisimondeon vilkuttavan sinisiä valoja etupuskurissa. Parkkeerasin sivuun, kun oletin et olis heillä asiaa meille. Ei ollut, vaan meni ohi vilkkuen edelleen takaapäin. Parikymmentä metriä mentyään lopetti vilkuttamisen ja jatkoi rauhaisaa ajamistaan edellä. Sit taas sadan metrin pässä, moottoritien rampin yläpään risteyksessä siniset alkoi vilkkua, muttei vauhti mitenkään poikkeava. Taas hetken päästä vilkut pois. ja sit taas hetken vilkuttelua, nyt oltiin jo moottoritiellä. Kaikki oli meillä mielestäni kunnossa, valot päällä, mopo kunnossa jne. Olisko ollut motoristiystävällinen poliisi ja halusi moikata, vai mikä lie näppyläteknikka ollut hakusessa, mut hämmennysta se minussa aiheutti, eikä oikein tienny mikä mättää....
Jatkoivat meidän edellä sit kaikessa rauhassa, kunnes me poistuttiin liittymästä kaapuntiin..
Ei kai noi siniset vilkut lie sellaista -kivaa vilkuttelua kanssaliikkujille- varten??

Aika outoa käyttäytymistä...

Kai niillä on ollut tylsää ja halusivat piristystä päivään. Tuskin tuollainen ainakaan turvallisuutta parantaa.

Kaippa ne ois sitä punaistakin tuikkua vilkutelleet jos niillä ois teikäläiselle ollu jotain oikeetakin asiaa.
smile_org.gif

Sen minä tiedän, mut kun ei ollu mitään muuta syytä oikein näkyvissä vilkuttelulle, aattelin et jotain on asiaa.. En mitenkään kiihdyttänytkään poikkeuksellisesti tms.
Olisivathan päässeet ohi helposti vasenta kaistaa, jos olis hoppu ollu.
Jeps. Ei noiden kommervenkkeihin aina selitystä löydy. Itse olin pari vuotta sitten valoissa miliisiauton perässä pysähtyneenä Kehä III / Vihdintien rampissa. 10 s odotuksen jälkeen edessä tais mennä hermot, vilkut katolla päälle ja punaisia päin Vihdintielle, tosin mitään kiirettä ei näyttänyt olevan. Seuraavasta risteyksestä kurvattiinkin sitten Mäkkärin pihaan.  

Kait se kiireinen hälytystehtävä ehti tuossa 200 m matkalla peruuntumaan, kuten he aina julkisuudessa selittävät näitä punaisia vastaan ajamisia ja sitten kahville kurvaamista.

Eihän noi tavallisista pulliaisista eroa, samanlaiset kujeet, työpaikan etuja käytetään hyväksi kun sellaiset on kerran saatu.

Voipihan se olla myös ihan sähköongelma niissä lyhdyissä. Sähköstä kun ei aina tiedä.

Minä olen nähnyt useammin kuin kerran että poliisiauto ajaa rauhallisesti ilman valoja, kun tulee risteys vetävät punasia päin vilkuttaen sen 2 sekunttia. Tai vastaavasti aina kun tekevät jotain kyseenalaista niin vilkuttaa hetken valoja niin se on niinku ok. Vie kyllä uskottavuuden minun silmissä.

Voipihan se olla myös ihan sähköongelma niissä lyhdyissä. Sähköstä kun ei aina tiedä.
Tainnut tosiaan Fordin magia hypätä niihin jälkiasennettuihin tuikkuihin.

OT: Ajelin taannoin -99 Focuksella, jossa oli kanssa aika mystisiä sähkövikoja. Esimerkiksi manuaali-ilmastointi meni ajoittain mykäksi katkaisijan valoa myöten eikä lähtenyt samasta napista päälle laisinkaan. Aikani taottuani nyrkillä kojelautaa siitä kohtaa huomasin, että jos taka- ja etulasinlämmittimen laitti päälle, niin ilmastointi lähti päälle ja tämän jälkeen lasinlämmittimet pystyi sammuttamaan. Pitipä lasinlämmittimet vielä sytyttää tai sammuttaa tietyssä järjestyksessä, että homma pelitti - en muista miten. Oli jokseenkin vaikea käsittää, mutta vuoden verran kun asiaa testasi, niin pakko se oli uskoa.
lookaround_orig.gif

oisit viittonu ne tien sivuun ja käynyt kysymässä onko konstaapeleilla kaikki hyvin... Ehkä siellä vaan Reinikaisen piikkikorot paineli kojetaulun nappeja pamputuksen tahdissa
smile_org.gif

Saksassa sinisiä vilkkuvaloja myytiin bensa-asemalla. Huumoria, varmaan. En ostanu, ei ole Mondeota.

Taitaa olla kylän tapa?? mulle näyttivät Kuopion motarilla myös hälyvaloja takaikkunan läpi...

Ajoivat eka ohi ja siirtyivät samalle kaistalle ja sit vilkutus ja jatkoivat vauhdikkasti kohti uusia seikkailuja....
tounge.gif

Mä otin sen varoituksena..... Himmaa!!!!

meillä oli vanhalla kerholla se vanhanmallinen poliisin majakka ja poliisikyltti (mistä lie löytynyt), majakka oli kytkettynä ovikelloon kun ei sen metelin takaa kuullut summeria
biggrin.gif

sanoi:
Eihän noi tavallisista pulliaisista eroa, samanlaiset kujeet, työpaikan etuja käytetään hyväksi kun sellaiset on kerran saatu.

Näinhän se taitaa olla. Valitettavan usein näitä näkee, kyllähän tommonen uskottavuutta syö...

kokeilelivat varmaaan mitä tapahtuu kun ajetaan valot päällä. kuten ainakin etelä euroopan maissa on tapana,
smile_org.gif

Punaisella valolla pysäytellään.
Minä kun viime kesänä oikeudessa kerroin etten nähnyt mitään punaisia valoja olivat sitä mieltä, että aina pysähdytään kun poliisi vilkuttaa sinisiä. Sakkoahan siitä tuli pysähtymismerkin noudattamatta jättämisestä. Laki on siitä mukava, että sitä luetaan miten sattuu.

sanoi:

Näinhän se taitaa olla. Valitettavan usein näitä näkee, kyllähän tommonen uskottavuutta syö...
antaa jätkien leikkiä, tolla palkalla mitä nekin duunista saa on huvit vähissä.. ja mistä sitä tietää mikä milloinkin on todellinen syy. Respecti ei kyllä yhtään tipu vaikka gyyt vetäis punaisia päin kahville vain siksi että ne VOI tehdä niin.. Mutta todellisessa, vaikkapa aseenkäyttötilanteessa jos se kaveri tipauttais clockin lippaan asfaltille niin alkais respecti pikkusen olemaan koetuksella....

Minä olen nähnyt useammin kuin kerran että poliisiauto ajaa rauhallisesti ilman valoja, kun tulee risteys vetävät punasia päin vilkuttaen sen 2 sekunttia. Tai vastaavasti aina kun tekevät jotain kyseenalaista niin vilkuttaa hetken valoja niin se on niinku ok. Vie kyllä uskottavuuden minun silmissä.
Useamman kerran on tullut itsekkin pongattua kyseistä toimintaa.

Back