• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

liikaa samoja viestejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toadstool
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

toadstool

New member
olen uusi tällä palstalla.
ensimmäisenä ongelmana huomasin toisiin foorumeihin verrattuna sen, että täällä jäsenet vastaa useita kertoja topikkeihin, joihin saman vastauksen on jo monet kirjoittaneet.

toisin sanoen viestiketjuista tulee todella pitkiä, mutta asiaa niissä ei ole sen enempää. pitkiä viestiketjuja ei ole mielekästä lukea, jos niissä on vain toistettu samaa asiaa.

ongelman ratkaisua en kyllä välttämättä tiedä.. pitäisikö jäsenille painottaa asiasta vai pitäisikö moderaattorin poistaa tai editoida turhat viestit. en tiedä.

muuten hyvä palsta ja täältä varmaan löydän vielä paljon tarpeellista tietoa! ja tarkotuksenahan mulla ei ole loukata ketään vaan antaa (toivottavasti kehittävää) palautetta.

Toi on mm. yks tämän föörymin ominaisuuksista. Opettele vain elämään sen kanssa. ?)

ensimmäisenä ongelmana huomasin toisiin foorumeihin verrattuna sen, että täällä jäsenet vastaa useita kertoja topikkeihin, joihin saman vastauksen on jo monet kirjoittaneet.

toisin sanoen viestiketjuista tulee todella pitkiä, mutta asiaa niissä ei ole sen enempää. pitkiä viestiketjuja ei ole mielekästä lukea, jos niissä on vain toistettu samaa asiaa.

ongelman ratkaisua en kyllä välttämättä tiedä.. pitäisikö jäsenille painottaa asiasta vai pitäisikö moderaattorin poistaa tai editoida turhat viestit. en tiedä.

muuten hyvä palsta ja täältä varmaan löydän vielä paljon tarpeellista tietoa! ja tarkotuksenahan mulla ei ole loukata ketään vaan antaa (toivottavasti kehittävää) palautetta.
No juu... toisaalta, useampi sama vastaus vahvistaa ehkä kysyjän uskoa vastauksen luotettavuuteen...? Paha tuota on kyllä korjata...

No juu... toisaalta, useampi sama vastaus vahvistaa ehkä kysyjän uskoa vastauksen luotettavuuteen...? Paha tuota on kyllä korjata...
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä.
wink.gif

Jep. Ja eikös foorumit nimenomaan ole tarkoitettu keskustelua varten? Eli jos joitakuita huvittaa kertailla samaa topiccia useampaan kertan, niin mikäs siinä. Jos haluaa totuudet yhdellä tai kahdella lauseella kirjoitettuna niin sitten voi hakea kirjastosta kirjan tai tietoa asiasivuilta.

Olen ainakin suuresti nauttinut tämän foorumin annista. Jos joku aihe ei kiinnosta niin eihän sitä ole pakko lukea. Ja itse ehkä ainakin olen yhden ketjun aloittanut mitä aihetta on käsitelty muutenkin, mutta halusin sitä omalta kannaltani käsitellä ja se kai on foorumin yksi tarkoituksistakin?

smile_org.gif

sanoi:
Jos joku aihe ei kiinnosta niin eihän sitä ole pakko lukea.

totta. ongelmahan oli se, että aihe on niin kiinnostava et haluu kokoajan uutta tietoa, uusia näkökulmia, uusia pohdintoja ja ennen kaikkea uutta keskustelua. eikä saman jankkausta..

mie vähän arvelinki, että tässä on aihetta vetää se pussillinen herneitä nessuun  
confused_orig.gif

sanoi:

mutta toisaalta tuossa oon kyllä ihan samaa mieltä.

kiitos kommenteista kaikille. opettelen elämään asian kanssa  
smile_org.gif

moikataan ku tavataan.

Joo, oikeassa olet. Lisäksi sitten vielä joka vuosi ilmaantuu aina ne samat puheenaiheet ja väittelyt takuuvarmasti kuin koirankakkakeskustelut lehtien yleisönosastoihin.
Ja ne ketjut etenevät ihan niinkuin aina ennenkin ja välillä modet koettaa vähän niitä siivota... tällaista tää on mutta kivaa.
cool.gif

Aivan näin! Itekin menin laittamaan ne paljon puhutut delvacit koneeseen, kun niin moni niitä kehui ja nyt kone leikkasi kiinni.... no ei vaan
biggrin.gif
kone toimii paremmin kun sikakalliilla mp-ölpällä, mutta en olis alkanut kokeileen yksittäisen mielipiteen perusteella.
smile_org.gif

Aivan näin! Itekin menin laittamaan ne paljon puhutut delvacit koneeseen, kun niin moni niitä kehui ja nyt kone leikkasi kiinni.... no ei vaan  
biggrin.gif
kone toimii paremmin kun sikakalliilla mp-ölpällä, mutta en olis alkanut kokeileen yksittäisen mielipiteen perusteella.  
smile_org.gif
Kohta joku todistaa sun olevan väärässä ja saadaan ehkä seitsemäs Delvac-topicci tälle keväälle. Pistettäiskö äänestys, kumpi vie voiton topiccien määrässä kuun loppuun mennessä, Lordi vai Delvac?

Mites tuon hakutoiminnon kanssa. Täällä availlaan jatkuvasti uusia topiceja, vaikka edellinen(samaa asiaa käsittelevä) olisi vasta viikon vanha ja sitten kun joku huomauttaa, että "käytä hakua", niin sanotaan, ettei ole sellaiseen aikaa.

Eli pitäisiköhän tällaisia tapauksia rankaista jotenkin, kuten joillain toisilla palstoilla on tapana? Jos ei pysty elämään yleisten nettikeskustelupalstojen sääntöjen mukaan, niin voisihan sitä pysyä kokonaan poissa. Ei kai ajanpuute voi olla peruste?

Esimerkiksi uusin Suomy "keskustelu" käy esimerkistä.

sanoi:
Jos joku aihe ei kiinnosta niin eihän sitä ole pakko lukea.

totta. ongelmahan oli se, että aihe on niin kiinnostava et haluu kokoajan uutta tietoa, uusia näkökulmia, uusia pohdintoja ja ennen kaikkea uutta keskustelua. eikä saman jankkausta..

mie vähän arvelinki, että tässä on aihetta vetää se pussillinen herneitä nessuun  
confused_orig.gif

sanoi:

mutta toisaalta tuossa oon kyllä ihan samaa mieltä.

kiitos kommenteista kaikille. opettelen elämään asian kanssa  
smile_org.gif

moikataan ku tavataan.
Tässä ketjussa vaan toistellaan samaa asiaa uudestaan ja uudestaan
tounge.gif

Back