Opintorahaa muuten nostettiin, sitä saa nykyään enempi kuin 260e/kk.Parahin sosdem,ateisti,rasisti,mihin #¤%&&:ttuun sitten itsesi luokitteletkin.Tämä tästä puuttuikin, rikkaat....Rangaistukset on sopivat, tuntuu että suomessa motoristit ja rikkaat valittaa tästä.
Hyvä Sosdem, olette taas asialla. Se tuhat euroa on tuhat euroa kelle vaan. Ei mun varat ole mitään yhteisiä varoja, joita pitää tasoitta rikkaiden ja köyhien välillä.
Mua ihan oikeasti:ttaa, kun tietää, että pakolaisena tänne tullut Saharan bussikuski tekee törkeän liikenteenvaarantamisen asenteellan / osaamattomuudellaan (piäisi olla kunnossa, koska on ajanut inssin Suomessa) ja saa vain 1/6 osa rangaistuksen siihen verrattuna, että minä ajaisin 85 km/h @ 60 alueella. Tässä ei oikeasti ole yhtään mitään järkeä tässä systeemissä.![]()
Minä ainakin en piittaa systeemin järkevyydestä, kun on moisen kohdalleen kokenut. Muille mahdollisesti aiheuttamastani turvallisuuden menetyksestä piittaan, mutta ylinopeus ja kaahaaminen on mulle enää sanahelinää, kun tietää rangaistukset ja niiden tasa-arvon kansalaisten välillä.
Lisää vaan Sosiaalidemokratiaa, niin saadaan sellainen kuri, että ylipäätään hienomalla mopolla ajaminen kriminalisoidaan, koska Saharan bussikusillakaan ei ole moista värkkiä.
Tää systeemi on irvokkaan kateellisista yksilöistä tehty järjestelmä...![]()
![]()
![]()
-Matti
Väitätkö tosissasi,että opiskelijalle se tonni n.260€ kk tuloilla on vastaava rangaistus,kuin vaikkapa nesteen optiomiljonäärille?
-Mediassa on usein osoitettu,miten suurituloisten sakkoja on soviteltu pienemmäksi,mutta kaivappa yksikin uutinen sakosta jota on pienennetty persaukisella deekulla,opiskelijalla tai eläkeläisellä alle 6€ minimipäiväsakkorajan? Joten turhaa kateellisena porata,kun kerran sivistysmaassa asut. Muuta johonkin kehitysmaahan,jos et tasa-arvoa hyväksy.
-Laki on sama kaikille,tuomiot vain vaihtelee...![]()
Ja tosiaan, korotuksen jälkeisellä tulevalla, suorastaan hurjalla 300e:n kuukausituloilla opiskelijana väitän, että 1000e on absoluuttinen rahamäärä niin minulle, kuin sille optiomiljonäärille. Tapa, millä rahansa tienaa, on kunkin oma valinta. Jos tämä optiohemmo on tehnyt parempia valintoja kuin joku muu, pitääkö häntä siitä rangaista? Valintojen maailma.
Optiomiljonääri ei tee yhtään sen suurempaa rikosta (esim lyödessään jotain nenään snägärijonossa) kuin minäkään köyhänä tonnikalansyöjäopiskelijana. Hänen maksukyvyllään ei pitäisi olla mitään vaikutusta rangaistuksen määrään. Tässä tapauksessa laki nimenomaan ei ole sama kaikille.