Liputuspäivä moottoripyörässä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JTS

New member
Liputuspäivä moottoripyörässä.

Sopivasti vähän hoopo kyssäri tänään, kun on Kansallinen veteraanipäivä eli liputuspäivä.
Oikeastaan Goldwing, HD tms. matkamotoristeilla näkee lippujen liehuvan mp:n perässä pikkutangossa.
Mikä sen funktio on?
No juu, ulkomailla tietty oman maan lippu, niin näkee jokainen mistä olet, mutta onko tapana esim. liehuttaa lippua ihan hupina koko ajan vaikka työmatka-ajossa? Eli siis onko sille lipun käytölle olemassa joku "koodisto" tai etiketti?

Sisäministeriön sivuilta kurkkasin lakia ja olin muistanut oikein: suomessa saa liputtaa silloin kun itsestä siltä tuntuu, kunhan vaan muistaa kunnioittaa suomen lippua.:thumbup:

Pitäspä olla esim Turkkilainen niin ei tarttis tuollakaan päätäsä vaivata. Turkissahan kun lippu vetästään tankoon niin se on siellä. Suomenlippu tuntuu pelkäävän pimeätä muutoin paitsi jussina.

Sitten ne mopojen perässä olevat liput niin niillä ei ole mitään tekemistä liputuksen kanssa.

Sitten ne mopojen perässä olevat liput niin niillä ei ole mitään tekemistä liputuksen kanssa.
Mitä se lippujen liehuttelu mp:n perässä tarkalleen meinaa?
Mulle on biker -kulttuuri vähän tuntematonta, kun olen aina vaan ajellu itsekseni.

lippu persiisiin ja ylpeesti edustamaan kotimaata joko örveltäen (ei suotavaa mutta monesti nähtävissä) tai sitte mukavasti poristen :) eihän siihen mitään säänöä ole. lippuahan saa jokainen kansalainen käyttää oman mielen mukaan mutta lipun häpäiseminen on kiellettyä

itsekkin kannan suomen lippua kunnioittaen

Monissa kansainvälisissä kokoontumisajoissa kansallisuuden liputtaminen on yleistä.

Liitetiedostot

• lippu.jpg
    lippu.jpg
    42,3 KB · Katselut: 69
Back