• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lisä db killerit. Ehdotuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja buddha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

buddha

New member
Apuva!

Olis tarkoitus lähteä Ahvenistolle.
Pitäisi saada vaimennettua ääniä kahdesta pyörästä.
SS 1000 DS Silmotor slipareilla ja killereillä sekä 996 916:sen modatuilla putkilla ja killereillä.
Molemmista pitäis saada pari desipeliä pois, 996:sta ehkä enemmän.

Onko kukaan keksinyt hyvää ja helppoa keinoa? Keksinnön ulkonäöllä ei ole väliä.

Ajatuksissa kaikenlaiset lisäputket ja metalliverkot, jopa vw kuplan "huilut".

Jossain oli kuva auton vesiletkuista putkien päissä. Kuka tietää?


Buddha
 
<a href="http://cgi.ebay.de/ducati-DB-KILLER-TERMIGNONI-SIL-SPARK-48mm-748-916-SS_W0QQitemZ400001439282QQihZ027QQcateg
oryZ49771QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Ebayssä</a> olisi termignoneihin sopivat DB-killerit hintaan 36,89e.

Sopivuudesta Silmotorin malleihin tai vaimennustehosta en tiedä, mutta mitat ovat ainakin selvästi esillä.
 
Ei ehdi enää tilata, on käytettävä kotikonsteja...
wink.gif
 
Noita 90 asteen vesiletkun mutkia mullekkin suositeltiin, mutta en ole kokeillut... sama ongelma eli viime kesänä just 97db ja pari pitäis saada vielä pois.
 
Ainoa oikeasti tehokas taitaa olla se holkki. Semmosen tekee itsekin helposti. Mulla oli termin pöntöllä 98db ja holkilla 91. Aikamoinen pudotus. Ei se nyt niin paljon tehoa vie, etteikö semmosta vois laittaa. Varsinkin jos paikalla on vielä alkuperäinen pakosarja. Sitähän voi sitten säätää putken pituudella ja halkaisijalla mieleisekseen.
 
Ihan hyviä vastauksia!

Mutta siis peruskillerit, eli "holkit", on jo kiinni.
Tarvii vielä vähän lisää vaimennusta.

Varmaan kokeillaan vesiletkuja.
 
Pidennät vaan sitä vaimentajan sisällä olevaa putkea tai hitsaat pikku kuristuksen sinne killerin ulkopäähän.
 
Säilyketölkin tai kaljatölkin kyljestä leikkaamalla sellainen kiilamainen kappale, jonka vedät klemmarilla kiinni pakoputken päähän. Kiinnitä sisäpuolelle pakoputkikitillä ohut kerros palovillaa. Laite ei jarruta pakokaasuja, mutta ohjaa äänenpaineen siten, ettei se osu voimakkaimpana 45 asteen kulmassa takana olevaan db-mittariin.

Toimivuudesta ei ole mitään takeita, mutta periaatteessa tuon pitäisi toimia. Sitäpaitsi sillä voi lopettaa kertaheitolla puheet Ducati-kuskien taipumuksista tekstiili- ja välineurheiluun.
 
sanoi:
Pidennät vaan sitä vaimentajan sisällä olevaa putkea tai hitsaat pikku kuristuksen sinne killerin ulkopäähän.

Putken pidennys ei tiputtanut omassa Devilin sliparissa yhtään desibeliä.Pari desibeliä sai pois kun kuristi killerin ulostuloaukon pinta-alan puoleen alkuperäisestä, joka oli n.25mm.

Ja se kyllä tuntui jo ajossa.
 
Kokeiltiinpa huvikseen pienentää mönkijän ääniä survomalla putkeen teräsvillaa. Sit putken päähän kiinnitettiin sopivan kokoinen tietokoneen tuulettimen sormisuoja estämään villojen pihalle lentäminen. Kunnon tee-se-itse patentti, mut äänet tippu huomattavasti ja helpolla. Takeita ei kyl ole sen villan kestävyydestä siellä putkessa, eikä mahdollisista tehohäviöistä
smile_org.gif
 
OT: Ihan mielenkiinnosta kyselen, että paljonko on porukalla ollu desibelejä 1098:ien mittauksissa radoilla. Itse lähes järkytyin kun kuulin omasta mittauksen tuloksen: 92,7 db 5000 kiékalla. Pyörässä on Termignonin vaimentimet ja race-ecu. Mittaaja sanoi, että kaikki Ducatit menee läpi jos ei kytkin kolise liikaa
omg.gif
Itselläni on kyllä ollut ihan toisenlainen käsitys asiasta. Käytiin vielä M2-päivillä jolloin  meluraja on 102db ja killerit oli mukana kun luulin ettei ilman pääse edes tuon 102db:n alle
biggrin.gif
 
Minua kiinnostaisi nuo 749/999:n desibelit, millaisia on lukemia tullu milläkin putkella? Itselläni on tuossa 749:ssä termin kokoputkisto ja dp:n ecu. Mahtaa olla turha toivo päästä Motoparkkiin tai Ahvenistoon tuollaisenaan
lookaround_orig.gif
 
Tuo on lohdullista kuultavaa. Lähdemme ensi viikolla testaamaan, ja pelkäsin jo pahinta!
 
Back
Ylös