• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lisää alavääntöä VN800?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crazy Frog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Crazy Frog

New member
Onko kenelläkään mitään vinkkejä parantaa VN800 käytännön suorituskykyä. Toki vaihtamalla 1500, 1600 ja 2000 -malleihin asia korjaantuu, mutta onko vakiokaasarille / putkille tehtävissä mitään, jolla olisi käytännön merkitystä?
 
Onko kenelläkään mitään vinkkejä parantaa VN800 käytännön suorituskykyä. Toki vaihtamalla 1500, 1600 ja 2000 -malleihin asia korjaantuu, mutta onko vakiokaasarille / putkille tehtävissä mitään, jolla olisi käytännön merkitystä?
Eipä oikeastaan suurempia tehtävissä, muuta kuin se suutinsarja.

VN800 on varsin lyhytiskuinen kone, eli määnähalkaisiaa on rutkasti suhteessa iskunpituuteen. Toisaalta hyvä puoli on että keskimääräinen männännopeus on alhainen ja periaatteessa VN800 voisi kiertää 9-9,5 kiloa.

Mutta alavääntöä ei sitten taida saada kuin ilokaasulla tai ahtimella, kulkua ja tehoa saa kyllä lisää vaikka kuinka.

Jos se on must, niin edullisin tapa lisätä vääntöä on vaihtaa isolohkoon (VN1500). Mieluusti ruisku (FI) tai VN1600 niin vielä hieman lisää tulee. Tai VN2000:een niin ei vääntö lopu koneesta, mutta kuskista kyllä jos sen menee pysäköimään huonoon paikkaan
tounge.gif


Mutta.. Pitkälle pääsee VN800:llakin vaikka ei alhaalta ihan veturi olekaan.
 
Tänään käyn hakemassa pyörän penkityksestä.

VN:n säätänyt kaveri kertoi, että ero putkien vaihdon ja Dynojetin Stage1:n jälkeen on n. 5hv ja vääntökäyrässä on eroa selvästi parempaan päin alakierroksilta huippuihin asti. Tarkempaa tietoa käppyröineen laitan tänne foorumiin laput saatuani.
 
Tänään käyn hakemassa pyörän penkityksestä.

VN:n säätänyt kaveri kertoi, että ero putkien vaihdon ja Dynojetin Stage1:n jälkeen on n. 5hv ja vääntökäyrässä on eroa selvästi parempaan päin alakierroksilta huippuihin asti. Tarkempaa tietoa käppyröineen laitan tänne foorumiin laput saatuani.
Tuo onkin kiva kuulla, kun saat pyörän takaisin, miten on pyörä muuttunut. Huomaatko eroa oikeasti vai et? Mielenkiintoista....
 
Tuo vakion käppyrä tuli edellisen viestin linkkiin kovin onnettomalla resolla - en ymmärrä miksi, mutta olenkin näissä asioissa pelkkiä peukaloita
confused_orig.gif


Käyttäjien omissa albumeissa Crazy Frogin alta löytyy tarkempi kuva.
 
V&H:n putket ostin käytettynä - 300e.
Dynojetin Stage1 -satsi+asennukset/säädöt ja penkitykset - 170e.
 
Back
Ylös