Attitude
New member
Tuossa Ducati Panigale topikissa oli mielenkiintoista juttua siitä miten kierrättämällä öljynhuohotuksen pakokaasun saatesysteemeihin olisi mahdollista saada pikkasen lisätehoa, koska näin saataisiin aiheutettua öljytilaan alipainetta.
Tosin se jäi vielä vähän epäselväksi että miksi alipaine olisi parempi tehojen kannalta
Niimpä piti sitten kans hiukan tutkia mopon saastesysteemeitä ja se tuli todettua että venttiilikannessa olevat läpät päästävät ilmaa vain pakokanaviin päin ja letkun toinen pää on tietty ilmanputsarikotelossa. Sitten tuossa välissä on vielä on/off tyyppinen venttiili, joka päästä ilman virtaa ilmaa läpi ja virrat päälle se on kiinni - eli tuolla kait sitten tarpeen mukaan päästetään ilmaa pakokanaviin.
Jos tuota modia lähtis tekemään niin tuon venttiilin pitäisi kait olla kokoajan auki ja tarvisko tuossa vielä jotain muuta huomioida?
Huohotinletku menee kans tällä hetkellä ilmanputsarille, joten lyhyellä jatkopalalla saisi noi letkut yhdistettyä.
Mutta mites toi huohotinsysteemi käytännössä toimii - puhaltaako se kokoajan painetta ulos vai tarviiko sen toimia molempiin suuntiin?
Jotenkin tämä kuulostaa vähän turhankin helpolta viritykseltä, eli onkohan tässä kääntöpuolella jotain haittavaikutuksia vaikkapa voiteluun ja mitäs pakopuoli tykkää jos sinne menee öljyä tms
Tosin se jäi vielä vähän epäselväksi että miksi alipaine olisi parempi tehojen kannalta
Niimpä piti sitten kans hiukan tutkia mopon saastesysteemeitä ja se tuli todettua että venttiilikannessa olevat läpät päästävät ilmaa vain pakokanaviin päin ja letkun toinen pää on tietty ilmanputsarikotelossa. Sitten tuossa välissä on vielä on/off tyyppinen venttiili, joka päästä ilman virtaa ilmaa läpi ja virrat päälle se on kiinni - eli tuolla kait sitten tarpeen mukaan päästetään ilmaa pakokanaviin.
Jos tuota modia lähtis tekemään niin tuon venttiilin pitäisi kait olla kokoajan auki ja tarvisko tuossa vielä jotain muuta huomioida?
Huohotinletku menee kans tällä hetkellä ilmanputsarille, joten lyhyellä jatkopalalla saisi noi letkut yhdistettyä.
Mutta mites toi huohotinsysteemi käytännössä toimii - puhaltaako se kokoajan painetta ulos vai tarviiko sen toimia molempiin suuntiin?
Jotenkin tämä kuulostaa vähän turhankin helpolta viritykseltä, eli onkohan tässä kääntöpuolella jotain haittavaikutuksia vaikkapa voiteluun ja mitäs pakopuoli tykkää jos sinne menee öljyä tms