Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Sevinassa ja Ericassa on jo niin paljon valotehoa minimissäänkin, että saattaa alkaa kiinnostamaan virkavaltaa. Mikä on huono homma, kun noista ameriikanvaloista on turha E-merkintöjä etsiskellä... Kristan ja Darlan kanssa en ole onnistunut herättämään mainittavaa huomiota viranhaltijoissa.
Näinhän sitä aina pelätään, mutten ole vielä koskaan kuullun yhdenkään virkavallan edustajan noista kiinnostuneen virkansa puolesta yhdessäkään maassa, ja näitä nyt kuitenkin on ollut muutama Suomessa ja kymmeniä euroopassa. Enemmän kysymyksiä - edelleen lähinnä uteliaan positiivisia - on tullut useamman valaisimen patteristoista.
Jos suomesta haluaa kunnon ledivaloja suosittelen erkoistekniikka.fi ja valostore.fi molemmista löytyy vaikka kuinka E hyväksyttyjä ajovaloja kohtuu hinnoin. Suurin osa toki on autoon suunniteltu etenkin koon puolesta mutta on siellä mp käyttöönkin sopivan näköisiä.Onhan nuo aivan järjettömän kalliita. Täällä Lapissa kun ajaa ei Gessu tarvitse lisävaloja ollenkaan, mutta varmaankin sateessa etelässä tarvetta voi tulla. Mitenhän Motonetin ym. Led-barit? Kytkentä varmaan suoraan akulta katkaisijan kautta? Vai onko mahdollista laittaa lisäpitkät BMW:n omaan systeemiin?
Varmasti löytyy, mutta näkeekö niillä sen paremmin ja seurusteleeko ne Bemarin CAN-väylän kanssa? Tietty jos hinta on se ratkaiseva tekijä niin sitten...Jos suomesta haluaa kunnon ledivaloja suosittelen erkoistekniikka.fi ja valostore.fi molemmista löytyy vaikka kuinka E hyväksyttyjä ajovaloja kohtuu hinnoin. Suurin osa toki on autoon suunniteltu etenkin koon puolesta mutta on siellä mp käyttöönkin sopivan näköisiä.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Varmasti löytyy, mutta näkeekö niillä sen paremmin ja seurusteleeko ne Bemarin CAN-väylän kanssa? Tietty jos hinta on se ratkaiseva tekijä niin sitten...
-jp-
Johtuuko noiden järjetön hinta siis bittiohjatusta kytkennästä?
Mie kanssa luulen, että jos homma on asiallisesti tehty, kaikki osat on nätisti omilla paikoillaan, mikään ei reuhota tai ole linjojen ulkopuolella, niin tuskin tulee sanomista.
Jos tulee, niin ainahan voi jutella ja sanoa, että hengissä mie vaan yritän pysyä, en mie muuta...![]()
Toki ekstraa on tuo can-yhteensopivuus, mutta siitä iloa on lähinnä uudemmissa LC-bemuissa joissa can-väylä on viety tangon kytkimiin - himmennystä ja kytkentää voi ohjata pyörän omilla nappuloilla. Vanhemmissa ei juuri iloa. Välillä tuntuu että porukat ovat ymmärtäneet tuon can-väylän hiukan pieleen - se mahdollistaa ohjausta/häiriösignaalien lukemista, muttei siihen ole mikään pakko (tai edes fiksua) kaikkea kytkeä.
.
LC-bemu - vesijäähdytteinen ( liquid cooling) gessu vuosimallista 2013 alkaen.
Bemuissa on tangon vasemmalla puolella ns. rulla joka kytketty CAN-väylään. Sillä voi ohjata mm. vakio
nopeudensäädintä kuin myös navigaattoria - ja myös väylään kytkettyjä valohimmentimiä. Lisävalojen päälle/pois-toiminto taas onnistuu esimerkiksi tangon oikealla puolella olevasta vilkkujen TSC "turn signal cancel"-painikkeesta.
https://www.clearwaterlights.com/pages/canopener