• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lisäkate pannariin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

painaja

New member
Jes, eli tietoa vailla taas. Mistä saisin tietoa sellaisesta lisäkatteesta. Ei siis pleksi vaan se paketti, missä on ne peilien lisätuuliohjaimet ja alhaalla katteen sivuilla kanssa. Olen niitä kyllä nähnyt mutten ole älynnyt kysellä. Eli hinta, ostopaikka ym. Niin pyörä siis st1100 vm 91 .kiitos etukäteen!

Jep, pienien "spoilereiden" vaikutus tuulen ohjauksessa oli hämmästyttävän suuri, varsinkin matkalaiselle. Mun Pani tosin oli 03 -mallinen. Bike Worldissä ne huollon yhteydessä asennettiin ja tais ne muutaman saturaisen asennettuna maksaa. En tiedä saako noita "tarvikkeina" jostain ?

Juuri nuo! Hieno homma, laitan tilauksen. Ei ole edes paha hinta, mielestäni! Kuulemma todella hyvät, etenkin sateella. Kiitos vinkistä!

Jep, pienien "spoilereiden" vaikutus tuulen ohjauksessa oli hämmästyttävän suuri, varsinkin matkalaiselle. Mun Pani tosin oli 03 -mallinen. Bike Worldissä ne huollon yhteydessä asennettiin ja tais ne muutaman saturaisen asennettuna maksaa. En tiedä saako noita "tarvikkeina" jostain ?
Miten ne lisäkatteet niinku oikeasti muuttaa ilmavirtauksia?

Konkreettisesti eli mistä loppuu "veto" ja mihin "siirtyy"...
nixweiss.gif

Eihän nuo kalliit ole mutta onko vastaavaa hyötyä
ST 1100:ssa?

Mulla on toi sarja 1300:ssa. Idea on kai se, että kate on listojen verran leveämpi ja pyöräyttää ilmavirran hieman enemmän sivummalle ==> reidet ja käsivarret kokonaan tuulen ulottumattomissa. Oman kokemuksen kyllä siinä eroa on mutta ei mitään järisyttävästi. Muistan kuulleeni kommentin että takanaistujalle ero olisi vielä selkeämpi ? Tämä ei ole siis plexi-juttu ja ei minun käsittääkseni vaikuta kypärämeluun tai virtauksiin. Siihen autta tuo Laminar -Lip esim.
sport05.gif

Näin hieman arvelinkin.Tietysti ne hieman vähentää vetoa.Nuo peileihin lisättävät varmasti lopettavat sen pienen ilmavirran mitä nyt tulee ilman niitä lärpäkkeitä.
Täytyisi ajaa molempia ilman sekä tuuliohjaimin varustettuja pyöriä niin huomaisi eron helpommin.

Ehkä noita tarvitaan vasta kun tulee nämä viileämmät ilmat +5 - 0

Tahtoo vain tuollaiset lisä muovit olla ajan kuluessa aina johonkin suuntaan lerpallaan kun ne hieman vanhenevat.Riippuu tietysti siitä kuinka tukevaa tekoa ovat.

Kesällä pääsin tutkiskeleen tuon uudemman (1300, -03) "lärpäkkeitä".
Ihan tukevaa tekoa ja kiinnitys näytti ja tuntui lujalta.
Omistaja vakuutti ainakin niiden peilien lisäkatteiden auttavan vielä siinä että hanskat ei vesisateella niin herkästi kastu.
Siis ajaessa vettä ei tulisi juuri olenkaan...
No tämähän on kyllä tilanne muutenkin, kun vauhti on sopiva peilit suojaa käsiä sekä vedolta että vedeltä.
Iso + siitä suunnittelijoille.

Itse asiassa ainakin minulle ne ei ole muovia vaan kumia. Niissä on ihan liimatarrakiinnitys ja olennyt ajanut kaksi vuotta ja n. 60 tkm ==> hyvin on pysyneet !
Tuo sadehomma on totta eli siinä ne ehkä selkeimmin tuntuu. Ajoin tuossa rautapersettä ja Ruotsissa n. 300 km täydessä vesisateessa ==> vähän reunoilta kastui mutta pääosin kuivana.

Meitin paikallinen diileri kertoili jonkun asiakkaan kehuneen noita lärpäkkeitä maasta taivaisiin,kuin eri pyörä hänen sanojensa mukaan ja tietty yritti myydä myös mulle
biggrin.gif

Onkos nuo sitte todella tarpeelliset ja tekeekö muutenkin loistavasta tuulisuojasta vieläkin paremman?
blush.gif

Vaikka olenkin juuri nyt Pannaria myymässä niin täytyy kehua noita lisäkatteita. Asensin viime talvena ja eron kyllä huomasi!
Käsiin väheni viima selvästi ja jalat pysyy kuivana varpaita lukuunottamatta melkoisessa vesisateessakin (kunhan ei pysähdy).
Tilasin muuten Jenkkilästä ja hinta oli silloin sopiva (kurssi jotain 1,57) ja taitaa olla nyt hieman heikompi tämä euro vs. dollari (kurssi n. 1,43).
Joka tapauksessa hyvä ostos!

062802jumpie_prv.gif
Lapinar lipin laitoin plexiin, siis sen yläosan.
Kypärämeluun vaikuttaa, ainakin kuulemma takana.
Pirun tarkka vaan on plexin korkeudesta, tämä siis ST1300 -pyörässä.
Muutenkin pannarissa kypärämelu on aika paljon kuskin ja matkustajan pituudesta, ainakin siltä tuntuu. Kun vähän kumartuu, niin tilanne muuttuu heti (niinhän se on tietysti kaikissa pyörissä, mutta pannarista tässä puhuttiin).

Itse ostaisin sen lipin uudestaankin ja on hyvin pysynyt kiinni kovassakin vauhdissa Saksassa.
062802moto_prv.gif

En ole edes saanut niitä tilattua vielä. Ajattelin talven aikana laittaa paikalle sit. Onko muuten tietoa jollakin noista kahvanlämmittimistä? Kiinnostaa nekin, mutta saako sellasta "valmista" sarjaa jostain, mikä menis ns. Heittämällä paikalleen? Onhan noita rakennussarjoja tietty, mut ei oikein kiinosta ne.

Jos olen oikein ymmärtänyt ei ne "rakennus sarjat" ole vaikeita asentaa.
Tuppi pois ja vastus kalvo paikoilleen ja tuppi takaisin.Sähkojen veto on molemmissa sarjoissa sama.(Rakennussarja/Merkkikohtainen).
Jossakin mallissa olen nähnyt ns.säätimen jolla voi lämmitystehoa säätää.
Luulisin että noissa sarjoissa on erona vain hinta.  
nixweiss.gif

Jossakin näin hinnaksi n.35€

Edittiä: http://www.dice.fi/?sivu=t....mpparit
esim.tuollaiset

Ja täältä löytyy muutakin kivaa https://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_20682/

(oli tämä osoite jo tuossa aiemminkin)

Back