Löytyykö muita Jinchengin omistajia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jinkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jinkku

New member
3 viikkoa vanha noviisi etsii muita Jincheng-pyörän omistajia. Nyt on 1000 km takana opettelua ja tämä on juuri niin kivaa, kuin sen etukäteen kuvittelin olevan. Olen lukenut muutaman illan näitä kokeneempien konkarien vinkkejä, vaikka joku jossain totesikin, ettei nettiä selaamalla opi ajamaan
bowdown.gif
 
Kyllä löytyy ainakin yksi. Perjantaina kävin hakemassa omani. Taitaa olla mittarissa jo 50 kilsaa. Ei ole oikein päässyt ajelemaan kun sataa niin pirusti.
Onko toiminut hyvin? Viimeisessä MP-Maailmassa on kolmen 250:sen testi, Jincheng mukana.
 
062802jumpie_prv.gif
Hyvä, että meitä on edes 2
smile_org.gif
Millaiset ovat ensivaikutelmat pyörästä? Itse jouduin ajoasentoa vähän hakemaan, kädet tuntuivat ensin olevan liian korkealla. Kahvoja laskettiin vähän alas, niin helpotti. Hyvä pyörä opetteluun.
 
Kyllä se ihan hyvältä tuntuu. Opettelua se on vielä mullakin, varmaan kymmenen vuotta on kulunut viime ajosta.
Ohjaustangon vaihdoin melkein heti matalampaan, kun tuntui se korkea jotenkin huteralta. Nyt on tukevampi tuntuma.
Tänään tuli mittariin yli 30 kilsaa ajoharjoittelua.
 
Saitko mitään työkaluja mukaan kun ostit Jinkkusi? Mulla oli tyhjä koppa. Takajousen säätötyökalu olisi ollut hyvä olla kuitenkin.
 
Pieni työkalupussi tuli kyllä mukana, kiintoavaimia, ruuvimeisseli ja kuusiokoloavaimia. Takajousen säätön ei tullut työkalua, sitä olisi heti tarvittu.
 
Kävin hakemassa omat työkaut liikkeestä. Olivat unohtaneet ne matkasta.
Tulppa-avain, kuusiokoloavain ja satsi kiintoavaimia + ruuvari.
 
1kk ja 1000km täynnä :-D

Mitään ongelmia ei ole Mustin kanssa ollut; se on yhtä juhlaa vaan aina kun pääsee ajamaan. Helppo käsitellä, lauhkea ja kaunis, siinä ensitunteita (jotka ovat vain vahvistuneet).

Ainoa miinus on pieni tehon puutos: kulkee vain 110km/h. Ei tarttis paljoa lisää mutta jotain täytyy tehdä ennenkuin uskaltaa moottoritien sykkeeseen lähteä!

Kuulin juttua suuttimien vaihdosta tai mahdollisesta virityssarjasta.

Onko kokemuksia/mielipiteitä?

Terkuin

Siru69
 
Kävin viime lauantaina Moposportissa ja juteltiin yhden myyjän kanssa Jinkuista. Se tiesi kertoa, että MP-Rehaxilla Vammalasta olisi
rakenteilla jonkinmoista suutinsarjaa Jinkkuun. Muutakin viritysosaa pitäisi olla tulossa kuten jyrkempiä nokkia. Se oli tosi innostunut juuri Jinkuista ja käytiin katsomassa siellä alakerran tallissa yhtä mustaa myyntipyörää.
Muuten olen sitä mieltä, että ennenkuin alkaa tekemään mitään suurempia virittelyitä, niin kannattaa selvittää miten se vaikuttaa takuuseen.
 
Pitää paikkansa. Ostin itse MP-Rehaxilta pyöräni ja huollossa siihen vaihdettiin hampaan isompi eturatas. Loppukesästä Rahaxilla oli ns. Jinkkujen "kokoontumisajot", joissa tuosta rattaasta ja virityssarjasta maahantuojan kanssa juteltiin.
Maahantuoja lupas ilmotella, kun jotain on tarjolla.
 
Osta sie, halvalla!! upouusi, rekisteröity 18.8.2006. virheetön! ajettu 1200km. ensimmäinen huolto
tehty. helppo ensipyörä kenelle tahansa. kaunis kuin koru: musta ja kromi ovat
upea väriyhdistelmä.

Ovh: 2680€ myyn talven alta pois säilytysongelmien takia viimeisen päälle
tingittyyn hintaan. Parempaa hinta/laatusuhdetta saa hakea!!!

ja HUOM: Pyörässä 2v tehtaan takuu!!

Katso lisää:

http://www.mopo.fi/jincheng/11/

ja soita: 040 5080250/ Sirpa  
062802moto_prv.gif
 
Tulipa pitkästä aikaa hommattua kakspyöränen alle. Nyt valikoituis kivenkova kiinalainen, Jincheng jc 250-6 customi. Muuten olen ihan fine ton tehottomuuden yms kanssa, mutta pienesti pitäis saada pirteyttä jotta motarilla pystys ajella vähä turvallisemmin. Nyt kun kulkee sen 110kmh.

Jostain luin, että näihin on suutinsettejä yms pieniä virisettejä tarjolla. Mistä moisia vois saada, minkä kokosia suuttimia ja saako noilla vähän lisää puhtia ja vauhtia vai pitääkö eturatasta vaihtaa piikkiä isommaksi?

Muuten oikein pätevä pyörä tälläseen työmatka-ajoon ja kulmaräppäilyyn.
 
Tehoa taitaa olla 12,8 kW.

Jos teho nousee hienosäädöllä 10%, joka on ilman varsinaista virittämistä aika hyvä tulos, niin tehoa olisi sen jälkeen 14,08 kW (+1,28kW).

Siitä voi miettiä, että paljon lisää tehoa prosenteissa tarvitaan, että alkaa jossain muussa kuin lompakossa tuntumaan.
 
Lähinnä siis mietin, että onko jollain suuttimien säädöillä tms mahdollista saada kulkemaan isommalla eturattaalla siten, että jaksaa mennä sen 130kmh ettei tarttisi 100kmh rajotuksella painella kaasu pohjassa. Rakettia tosta ei saa, se on selvä enkä sellaista haluakkaan.
 
Teoriassa voit saada sen kulkemaan vaikka 200km/h, mutta kun tehoa tai vääntöä ei ole, ei laite jaksa kelata korkeampaa nopeutta. Pitäisi saada lisää voimaa ja sehän tässä on se ongelma. Suuttimia vaihtamalla jotain, kyllä, mutta samalla pitäisi saada hengitystä ja pakopuolta paremmaksi ja kuten edellä todettu, taitaa lompakko kärsiä tässä projektissa enemmän kuin teholisäystä tulee.
 
Omassa jinchengissä tehtyä.

-isommat suuttimet(en muista kokoja)
-ilmanpusarikoteloa avarrettu
-katit ja ne saaste putket poisto
-välityksiä koitettu pidentää

Suuttimet ja ilmansaannin parantaminen auttoi vähän, pakoputken muokkauksella en huomannut parannusta.
Välitysten pidentäminen tiputtaa tietty matkanopeuden kierroksia, mutta ei jaksanut sen kovempaa kulkea.
Mun yksilö kulki ennen virityksiä 100kmh ja jälkeen ehkä tuon 110kmh tasaisella.
 
Yli satkun vauhdeissa ilmanvastus alkaa ottaa veronsa. Tehon tarve kasvaa aika nopsaan. Osviittaa saa kun kattelee netistä eritehoisten laitteiden huippunopeuksia. Tehoa ei saa lisää muuten kuin nostamalla kierroksia, jos vertaa eri iskutilavuuksisia pyöriä niin kaava "iskutilavuus*kierrosluku=teho" aika hyvin pätee. Sitten jos laitteeseen saa houkuteltua lisää kierroksia, se ei enää olekaan luonteeltaan customiin sopiva (jota kai pidetään matalakierroksisena).

Kuten Laakeri tuossa totesi, helpoimmalla pääsee kun tyytyy pienempiin ajoväyliin. Tai entäs käytetty 535 virago? Siinäkään ei ole juuri agressiota, mutta pärjäisi paremmin matkavauhdeissa. Eikä hintaluokka varmaan paljoa poikkea.
 
Ehkä tuo motarilta pidättäytiminen sitten se järkevin :D

Ei sitä uutta pyörää viitsi hommailla tässä kohtaa, vaikkakin se yleensä halvin tapa nostattaa tehoja. Kiitos kuitenkin vastanneille. Ehkä sitä voisi ilmanputsaria ja suutinta katsoa kun ne ei juuri mitään maksa.
 
Back
Ylös