• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Luottamus motoristeihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karrih
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Karrih

New member
Kävin eilen tankkaamassa kylmäkosken nesteellä ja samalla piti kahvilla käydä. Tankattuani ajoin pyörän normaalisti parkkiin ja kun sain kypärän päästä niin huomasin että myyjä oli tullut kyttäämään oven taakse että tulenko maksamaan. Olisiko se pyörä pitänyt taluttaa se 6 metriä??
omg.gif
Jos olisin tullut kotilolla vastaavaa ei olisi tapahtunut. Tämän luottamuksen nähtyäni päätin jättää kahvit juomatta vaikka sinne pitikin sitä varten mennä. Eli ihmettelen ihmisten asennetta mikä siinä on motoristitkin ovat pääsääntöisesti kunnollista porukkaa niin miksi meitä pitää tuolla tavoin kytätä?

Käsittääkseni tuo menoveden maksamatta jättäminen on aika yleistä... Mulla ainakin on useemman kerran käynyt niin että henkilökunta meinannu jo lähteä tarkistamaan nauhoja kun olen ilmaantunut hyllyjen välistä. Nää tapaukset tosiaankin on ollu juuri sellaisia, kun olen ensin siirtänyt pyörän pois tankilta, kun olen mennyt mokalle samalla.

En mä ainakaan viitti koko maailman syntejä kantaa niskoillani... Mulle on yks ja sama mitä joku kasonmyyjä pohtii minusta.

Turhaan jätit kaffet nauttimatta, ei se kassa sua pahuuttaan kytännyt, vaan siperian opettamana. Siivelläeläjien aikaansaannosta.

Täälläpäin mittareissa lukee monessa paikassa, että "kakspyöräiset maksaa etukäteen ja autot poistuu mittarin ääreltä kaffelle vasta maksettuaan, kiitos".

Automaatilta kun tankaa, niin saa onneksi olla suteellisen rauhassa.  
biggrin.gif

Ja sitten kahville.  
062802jumpie_prv.gif

Turhaan jätit kaffet nauttimatta, ei se kassa sua pahuuttaan kytännyt, vaan siperian opettamana. Siivelläeläjien aikaansaannosta.
Agentti puhuu asiaa. Itse tulee vilkaistua mittareille kun joku on tankkaamassa, mut harvemmin kyttäämään jään.

Ja käsittääkseni juoksubensan hakija on useammin autoilija kuin motoristi.

Onhan sekin kyllä totta että osa poistuu maksamatta ehkäpä sen automaatin käyttö olis järkevämpää
smile_org.gif
Tosin itse pienellä paikka kunnalla asuvana ei ehkä ole vaan tottunut siihen mitä tuolla isojen teiden varrella olevilla huoltamoilla tapahtuu. Jotenkin se vaan otti pannuun siinä vaiheessa sen verran vaikka turhasta kai suutuinkin.

Kohta sama linja siellä kuin tietyillä syrjäasemilla täällä, maksu ensin, ja sitten tankkaat.
smile_org.gif
Koskee myös autoja. Eikä tuo minua häiritse, "ainahan on maksettava, eikös juu?" Vai guin se joku aikoinaan lauleskeli.
wink.gif

Turhasta suututtu juu, ei se motoristivihan takia perääsi katsellut, vaan muitten mulkvistien ketkä bensaa on jättänyt maksamatta. Minä makselen aina kortilla niin en ole moiseen päässyt kiinnittämään huomiota.

Joo, en kyl oo kuullu, et koskaan motoristi olis bensat förannu.
Työkamulle jopa sattui viimekesänä tilanne, kun "liivijengi" tuli tankkaamaan (n. 20 pyörää) ja siinä sitten arpominen kassalla, kuka tankkas mistäkin mittarista ja kuin paljon. Mutta niinpä vaan jokainen kiltisti muisti määränsä/mittarinsa ja kaikki maksoivat menovetensä.
Kyllä ne on nää "kaaleet" pahimpia ja "teininoppapersaukisetcorollat", jotka tyystin maksattavat harrastuksensa makin pitäjällä.

Tosin itse pienellä paikka kunnalla asuvana ei ehkä ole vaan tottunut siihen mitä tuolla isojen teiden varrella olevilla huoltamoilla tapahtuu.
Kyl sitä maksamatonta bensaa lähtee pikkuhuoltamoiltakin
confused_orig.gif
. Ja se on kohtuu paskamainen tilanne myyjälle.

Nm. kokemusta on.

Mut motoristien kanssa ei ole ollut ongelmia
bowdown.gif
.

Öö, ihan vaan mielenkiinnosta, mitens maksat etukäteen? Noin niinkun sinne päin, vähän yli/ali, vaiko puolet...?
biggrin.gif

Itseasiassa juuri tästä syystä en millään halua tankata automaatilla seteleillä, kortilla kyllä...

Yllätys oli minullekin Ruotsin puolella, että iltasella ei bensaa saanut kuin etukäteen maksamalla tai jättämällä luottokortin kaniin tytölle. Huoltiksella on täysi valaistus, mutta sisään ei ole mitään asiaa. Pienestä luukusta kulmassa suoritettiin keskustelu ja maksaminen. Ilmeisesti on kohtuu paljon jätetty maksamatta.
sport05.gif

Öö, ihan vaan mielenkiinnosta, mitens maksat etukäteen? Noin niinkun sinne päin, vähän yli/ali, vaiko puolet...?
biggrin.gif
Suuressa maailmassa kovin yleinen tapa. Silloin harvoin saa tankkia täyteen. Tai saa, mutta osa jää saamattakin.
Arvio vain, maksu sen mukaan ja sitten tankkaamaan.
Melko harvassa on ne paikat, joissa voi ensin tankata, ja maksaa sitten..

Joo, en kyl oo kuullu, et koskaan motoristi olis bensat förannu.
Työkamulle jopa sattui viimekesänä tilanne, kun "liivijengi" tuli tankkaamaan (n. 20 pyörää) ja siinä sitten arpominen kassalla, kuka tankkas mistäkin mittarista ja kuin paljon. Mutta niinpä vaan jokainen kiltisti muisti määränsä/mittarinsa ja kaikki maksoivat menovetensä.
Kyllä ne on nää "kaaleet" pahimpia ja "teininoppapersaukisetcorollat", jotka tyystin maksattavat harrastuksensa makin pitäjällä.
vähän veikkaisin että "liivinjengien" kanssa on pienin riski siitä että joku ottaa syöksybensat

Ja osa noista juoksubensojen hakijoista on vielä aika röyhkeitäkin. Itekkin kun olin huoltamolla töissä niin eräs kaveri tuli sisälle ihmettelemäään kun ei saa bensaa. Neuvottiin se siirtyyn siitä automaatilta normipumpulle. Sehän teki työtä käskettyä ja poistui tankkauksen jälkiin opelin kumit ulvoen paikalta. Oli kyllä sen näkönen kaveri että oli taidettu vetää muutakin kuin pulkkaa. Aineissa todennäkösesti oli. Motorstien kans ei koskaan ollu ongelmia.

biggrin.gif

Itseasiassa juuri tästä syystä en millään halua tankata automaatilla seteleillä, kortilla kyllä...
venäjällä esim. annat rahaa about niin paljon kun arvelet tankkaavasi. Jos kaikki ei mahdu tankkiin kassa antaa vaihtarit takaisin...

Minulle kävi kerran sillee et "varastin" vahingossa bensaa
biggrin.gif
Ajoin autolla mittarille, tankkasin n.10L 95:sta jonka jälkeen jätin auton siihen ja menin sisään huolttikselle. Nappasin jääkaapista muutaman oluen ja siirryin tiskille maksamaan. Koska olin ainoa asiakas niin oletin että myyjä oli huomannut tankkaukseni myös ja sen kummempia ajattelematta ja laskun summaan huomiota kiinnittämättä kortilla maksoin ostokseni ja poistuin kotiin nauttimaan oluitani. Vasta parin päivän päästä lompakosta löytämääni kuittia tutkiessa huomasin että kaveri oli veloittanut pelkät kaljat
tounge.gif
Enpä enää siinä vaiheessa viitsinyt mennä asiaa korjaamaan vaikka jos olisin silloin tiskillä hoksannu niin olisin tietysti maksanu myös bensat
033102beer_1_prv.gif

Minäkin olen kerran jättänyt bensat maksamatta, tosin vahingossa. muutaman viikon jälkeen tuli soitto Teboililta että olin jättänyt bensat maksamatta. Sanoi vain että hän ajatteli että soittaa minulle eikä ilmoita poliisille (kiitos siitä hänelle). kävin siellä tankkauksen jälkeen vielä kahvilla, ja hän ajatteli että olen sen varmasti vahingossa unohtanut, mikä olikin syy. Kävin sen sitten maksamassa.

Samoin kerran vahingossa jäi maksamatta. Ajelin noin 50 km ja aloin pohtimaan, että nyt on jotain unohtunut. Sitten muistin ja ja pysäytin ja puhelimessa oli 2 vastaamatonta puhelua. Soitin ja en viitsinyt ajella takaisin, kun olin reissusta kotiin tulossa. Pistivät perään laskun + laskutuslisän (5e) tulemaan perässä. Maksoin kiltisti.
sport05.gif

Juu, ei liivikaverit ole niin tyhmiä, että hommaa poliisit peräänsä kympin tai kahden takia...
Ja ne on jo niin isoja poikia ettei tartte peräänkatsojia ;)

Back