TeeMies
Super
M&P Direct UK:ssa vetää hermot kireälle - en suosittele ostamaan tuolta mitään!
23.7.2009
Ensin tilasin tällaisen Powerbronzen Airflow Double Bubble- screenin Hondaan: Kliks! (Huomaa Powerbronzen logot yms. Näyttää asianmukaiselta)
Noh, sieltä tuli sitten n. 1vkon kuluttua repsottavassa muovipussissa joku merkitön kupla, mikä oli vielä järkyttävän kokoinenkin. Eikun reklamoimaan sähköpostitse samana päivänä. "Asiakaspalvelupäällikkö" lupasi tulla oikein 5 puntaa vastaan hinnassa, kun vaikea asiakas huomautti saaneensa jotain muuta kuin oli tilannut - pöyristyttävää! No kerroin mitä mieltä olen tästä hyvästä tarjouksesta, niin sama hiippari heltyikin seuraavassa sähköpostissa hyvittävänsä maksimissaan 20 puntaa ja tälle saamalleni screenille saisin kuulemma tehdä mitä halusin (sanatarkasti). Kerroin konsultoivani lakimiestäni tarjouksesta ja päättäväni myöhemmin mitä teen sen suhteen.(Huomaa, että laitos kuitenkin maksoi rahteineen 62 puntaa, voitte arvata mitä olin mieltä tästä hyvitystarjouksesta)
Suivaantuneena lähetin samoilla lämmöillä UK:n Powerbronzelle sähköpostia asiasta ja kerroin, että heidän tuotteitaan myydään erikoisella tavalla ko. liikkeessä. He olivatkin erittäin kiinnostuneita aiheesta ja pyysivät mittoja ja kuvia tuotteesta, jotka toimitinkin mielelläni! (Ostinkin samalla tuolta sen screenin, minkä alkuperin luulin saavani. Se onkin jo mopossa kiinni - ja hieno on)
3.8.2009
Oli aika laittaa sähköpostia M&P:lle. Tarjouduin lähettämään kuplan takaisin ja kerroin, että saavat maksaa kulut myös palautuksesta, kun yrittivät feikkituotteella huijata - tämä vielä valmistajalta vahvistettuna. Ei mitään vastausta.
10.8.2009
Yllätyin kun sain ko. firmalta sähköpostia. Sain automaattiviestin, missä pyydettiin minua arvioimaan tyytyväisyyttäni hiljattain heidän firmastaan tehdystä ostoksesta! Kuin tilauksesta!
Päätin kuitenkin ennen vuodatusta lähettää edelleen tämän viestin aikaisemmin mainitulle asiakaspalvelupäällikölle ja kysyin haluavatko he todellakin minun tuotearvioni sinne tuotesivulle.
Yllätyin jo toistamiseen, kun sain kuin sainkin vastauksen hiipparilta - ei, he eivät sittenkään haluaisi palautettani! Nyt luvattiinkin palauttaa koko summa PayPal- tililleni, eikä kuulemma screeniäkään kaivattu takaisin, sillä he eivät halunneet edelleenkään maksaa paluurahdista. Nyt sain vielä heiltä selityksenkin huijausyrityksestä, nimittäin ko. firman lakitekstisivulla kuulemma selkeästi lukee, että he "saattavat" lähettää tilalle jonkin "korvaavan" tuotteen, jos juuri tilattua tavaraa ei löytyisikään varastosta... Huhhuh!
VOITTO! Jäin odottamaan rahojen putkahtavan takaisin tililleni.
14.8.2009
Sain kirjeen M&P- firmalta - mitä siinä voisi olla...
Oikein arvattu, sain mustavalkoisen tietokoneliuskan, jossa luki "Credit Note" ja saatelapun, jossa ystävällisesti kerrottiin, että voisin käyttää kyseisen Credit Noten arvon seuraavan ostokseni maksamiseen samasta firmasta - mutta vain lähettämällä sen liuskan perinteistä postia käyttäen takaisin lähtöpaikkaansa. Siis oikeasti!
Olin jo luovuttaa ja ajattelin että pahan internet- ostajan palkka on tämä, mutta päätin sitten vielä kokeilla onneani ja laittaa tutulle asiakaspäällikölle viestin asiasta. Päällikkö olikin nyt hyvin pahoillaan, että kaikki oli mennyt näin pahasti pieleen, voivoi. Hän tarjoutuikin oikaisemaan virheensä ja pyysi minua postittamaan tuon credit noten hänelle takaisin, jotta voi "lunastaa tuon tililleni".
Kerroin, että en lähetä mitään minnekään, vaan maksakoon mukisematta PayPal- tilille tuon summan, minkä ovat minulle velkaa.
19.8.2009
Laitan taas sähköpostia, missä suoritukseni viipyy. Sama heebo kertoo, että hänellä ei olekaan valtuuksia maksaa hyvitystä ilman myyntijohtajan lupaa, joka on työpatkoilla. Lupaa palata "pikaisesti" asiaan.
25.8.2009
Sähköpostimuistutuksen paikka (tulikivenkatkuinen).
Tuttu kaveri vastaa, että voivoi - hänen pomonsa ei nyt suostukaan hyvittämään summaa, ennenkuin se tietokoneliuska olisi palautettu heidän huomaansa. Tokaisee vielä englanniksi, että "olisi kannattanut palauttaa liuska silloin heti, kun hän siitä mainitsi, niin hyvitys saattaisi olla jo tilillä". Mukavaa!
Olisin halunnut haistatella pahemminkin, mutta nyt tyydyin kertomaan, etten edelleenkään lähetä mitään typerää tulostetta Englantiin, koska se todennäköisesti kuitenkin katoaa matkalla.
Nyt laitoin sitten PayPalin "Resolution Centerin" kautta selvityspyynnön tuolle maksulle, eli toivon voivani pistämään kiinni vielä tuon maksun sitä kautta. Mutta voi olla että "tää on hävitty tää peli" (Kummelin äänellä)
Älkää nyt perkules kukaan vaan laittako tilauksia tohon firmaan, jos haluatte välttää vittumaisen selvittelyn tuon asiakaspalvelupäällikön kanssa! Ja varoittakaa kavereita myös!
(Olen siis muuten noiden lukuisten sähköpostien lisäksi yrittänyt soittaa myös tuohon sivuilla näkyvään asiakaspalvelunumeroon, mutta koskaan ei löydy päälliköitä paikalta... yllättävää!)
EDIT: päivämäärät olivat 1kk jäljessä, korjattu
23.7.2009
Ensin tilasin tällaisen Powerbronzen Airflow Double Bubble- screenin Hondaan: Kliks! (Huomaa Powerbronzen logot yms. Näyttää asianmukaiselta)
Noh, sieltä tuli sitten n. 1vkon kuluttua repsottavassa muovipussissa joku merkitön kupla, mikä oli vielä järkyttävän kokoinenkin. Eikun reklamoimaan sähköpostitse samana päivänä. "Asiakaspalvelupäällikkö" lupasi tulla oikein 5 puntaa vastaan hinnassa, kun vaikea asiakas huomautti saaneensa jotain muuta kuin oli tilannut - pöyristyttävää! No kerroin mitä mieltä olen tästä hyvästä tarjouksesta, niin sama hiippari heltyikin seuraavassa sähköpostissa hyvittävänsä maksimissaan 20 puntaa ja tälle saamalleni screenille saisin kuulemma tehdä mitä halusin (sanatarkasti). Kerroin konsultoivani lakimiestäni tarjouksesta ja päättäväni myöhemmin mitä teen sen suhteen.(Huomaa, että laitos kuitenkin maksoi rahteineen 62 puntaa, voitte arvata mitä olin mieltä tästä hyvitystarjouksesta)
Suivaantuneena lähetin samoilla lämmöillä UK:n Powerbronzelle sähköpostia asiasta ja kerroin, että heidän tuotteitaan myydään erikoisella tavalla ko. liikkeessä. He olivatkin erittäin kiinnostuneita aiheesta ja pyysivät mittoja ja kuvia tuotteesta, jotka toimitinkin mielelläni! (Ostinkin samalla tuolta sen screenin, minkä alkuperin luulin saavani. Se onkin jo mopossa kiinni - ja hieno on)
3.8.2009
Oli aika laittaa sähköpostia M&P:lle. Tarjouduin lähettämään kuplan takaisin ja kerroin, että saavat maksaa kulut myös palautuksesta, kun yrittivät feikkituotteella huijata - tämä vielä valmistajalta vahvistettuna. Ei mitään vastausta.
10.8.2009
Yllätyin kun sain ko. firmalta sähköpostia. Sain automaattiviestin, missä pyydettiin minua arvioimaan tyytyväisyyttäni hiljattain heidän firmastaan tehdystä ostoksesta! Kuin tilauksesta!
Päätin kuitenkin ennen vuodatusta lähettää edelleen tämän viestin aikaisemmin mainitulle asiakaspalvelupäällikölle ja kysyin haluavatko he todellakin minun tuotearvioni sinne tuotesivulle.
Yllätyin jo toistamiseen, kun sain kuin sainkin vastauksen hiipparilta - ei, he eivät sittenkään haluaisi palautettani! Nyt luvattiinkin palauttaa koko summa PayPal- tililleni, eikä kuulemma screeniäkään kaivattu takaisin, sillä he eivät halunneet edelleenkään maksaa paluurahdista. Nyt sain vielä heiltä selityksenkin huijausyrityksestä, nimittäin ko. firman lakitekstisivulla kuulemma selkeästi lukee, että he "saattavat" lähettää tilalle jonkin "korvaavan" tuotteen, jos juuri tilattua tavaraa ei löytyisikään varastosta... Huhhuh!
VOITTO! Jäin odottamaan rahojen putkahtavan takaisin tililleni.
14.8.2009
Sain kirjeen M&P- firmalta - mitä siinä voisi olla...
Oikein arvattu, sain mustavalkoisen tietokoneliuskan, jossa luki "Credit Note" ja saatelapun, jossa ystävällisesti kerrottiin, että voisin käyttää kyseisen Credit Noten arvon seuraavan ostokseni maksamiseen samasta firmasta - mutta vain lähettämällä sen liuskan perinteistä postia käyttäen takaisin lähtöpaikkaansa. Siis oikeasti!
Olin jo luovuttaa ja ajattelin että pahan internet- ostajan palkka on tämä, mutta päätin sitten vielä kokeilla onneani ja laittaa tutulle asiakaspäällikölle viestin asiasta. Päällikkö olikin nyt hyvin pahoillaan, että kaikki oli mennyt näin pahasti pieleen, voivoi. Hän tarjoutuikin oikaisemaan virheensä ja pyysi minua postittamaan tuon credit noten hänelle takaisin, jotta voi "lunastaa tuon tililleni".
Kerroin, että en lähetä mitään minnekään, vaan maksakoon mukisematta PayPal- tilille tuon summan, minkä ovat minulle velkaa.
19.8.2009
Laitan taas sähköpostia, missä suoritukseni viipyy. Sama heebo kertoo, että hänellä ei olekaan valtuuksia maksaa hyvitystä ilman myyntijohtajan lupaa, joka on työpatkoilla. Lupaa palata "pikaisesti" asiaan.
25.8.2009
Sähköpostimuistutuksen paikka (tulikivenkatkuinen).
Tuttu kaveri vastaa, että voivoi - hänen pomonsa ei nyt suostukaan hyvittämään summaa, ennenkuin se tietokoneliuska olisi palautettu heidän huomaansa. Tokaisee vielä englanniksi, että "olisi kannattanut palauttaa liuska silloin heti, kun hän siitä mainitsi, niin hyvitys saattaisi olla jo tilillä". Mukavaa!
Olisin halunnut haistatella pahemminkin, mutta nyt tyydyin kertomaan, etten edelleenkään lähetä mitään typerää tulostetta Englantiin, koska se todennäköisesti kuitenkin katoaa matkalla.
Nyt laitoin sitten PayPalin "Resolution Centerin" kautta selvityspyynnön tuolle maksulle, eli toivon voivani pistämään kiinni vielä tuon maksun sitä kautta. Mutta voi olla että "tää on hävitty tää peli" (Kummelin äänellä)
Älkää nyt perkules kukaan vaan laittako tilauksia tohon firmaan, jos haluatte välttää vittumaisen selvittelyn tuon asiakaspalvelupäällikön kanssa! Ja varoittakaa kavereita myös!
(Olen siis muuten noiden lukuisten sähköpostien lisäksi yrittänyt soittaa myös tuohon sivuilla näkyvään asiakaspalvelunumeroon, mutta koskaan ei löydy päälliköitä paikalta... yllättävää!)
EDIT: päivämäärät olivat 1kk jäljessä, korjattu