M&P UK - lähettää feikkitavaraa, eikä hyvitä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeeMies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TeeMies

Super
M&P Direct UK:ssa vetää hermot kireälle - en suosittele ostamaan tuolta mitään!  
mad.gif


23.7.2009
Ensin tilasin tällaisen Powerbronzen Airflow Double Bubble- screenin Hondaan: Kliks! (Huomaa Powerbronzen logot yms. Näyttää asianmukaiselta)
Noh, sieltä tuli sitten n. 1vkon kuluttua repsottavassa muovipussissa joku merkitön kupla, mikä oli vielä järkyttävän kokoinenkin. Eikun reklamoimaan sähköpostitse samana päivänä. "Asiakaspalvelupäällikkö" lupasi tulla oikein 5 puntaa vastaan hinnassa, kun vaikea asiakas huomautti saaneensa jotain muuta kuin oli tilannut - pöyristyttävää! No kerroin mitä mieltä olen tästä hyvästä tarjouksesta, niin sama hiippari heltyikin seuraavassa sähköpostissa hyvittävänsä maksimissaan 20 puntaa ja tälle saamalleni screenille saisin kuulemma tehdä mitä halusin (sanatarkasti). Kerroin konsultoivani lakimiestäni tarjouksesta ja päättäväni myöhemmin mitä teen sen suhteen.(Huomaa, että laitos kuitenkin maksoi rahteineen 62 puntaa, voitte arvata mitä olin mieltä tästä hyvitystarjouksesta)

Suivaantuneena lähetin samoilla lämmöillä UK:n Powerbronzelle sähköpostia asiasta ja kerroin, että heidän tuotteitaan myydään erikoisella tavalla ko. liikkeessä. He olivatkin erittäin kiinnostuneita aiheesta ja pyysivät mittoja ja kuvia tuotteesta, jotka toimitinkin mielelläni! (Ostinkin samalla tuolta sen screenin, minkä alkuperin luulin saavani. Se onkin jo mopossa kiinni - ja hieno on)

3.8.2009
Oli aika laittaa sähköpostia M&P:lle. Tarjouduin lähettämään kuplan takaisin ja kerroin, että saavat maksaa kulut myös palautuksesta, kun yrittivät feikkituotteella huijata - tämä vielä valmistajalta vahvistettuna. Ei mitään vastausta.

10.8.2009
Yllätyin kun sain ko. firmalta sähköpostia. Sain automaattiviestin, missä pyydettiin minua arvioimaan tyytyväisyyttäni hiljattain heidän firmastaan tehdystä ostoksesta! Kuin tilauksesta!
Päätin kuitenkin ennen vuodatusta lähettää edelleen tämän viestin aikaisemmin mainitulle asiakaspalvelupäällikölle ja kysyin haluavatko he todellakin minun tuotearvioni sinne tuotesivulle.
Yllätyin jo toistamiseen, kun sain kuin sainkin vastauksen hiipparilta - ei, he eivät sittenkään haluaisi palautettani! Nyt luvattiinkin palauttaa koko summa PayPal- tililleni, eikä kuulemma screeniäkään kaivattu takaisin, sillä he eivät halunneet edelleenkään maksaa paluurahdista. Nyt sain vielä heiltä selityksenkin huijausyrityksestä, nimittäin ko. firman lakitekstisivulla kuulemma selkeästi lukee, että he "saattavat" lähettää tilalle jonkin "korvaavan" tuotteen, jos juuri tilattua tavaraa ei löytyisikään varastosta... Huhhuh!
VOITTO! Jäin odottamaan rahojen putkahtavan takaisin tililleni.

14.8.2009
Sain kirjeen M&P- firmalta - mitä siinä voisi olla...
Oikein arvattu, sain mustavalkoisen tietokoneliuskan, jossa luki "Credit Note" ja saatelapun, jossa ystävällisesti kerrottiin, että voisin käyttää kyseisen Credit Noten arvon seuraavan ostokseni maksamiseen samasta firmasta - mutta vain lähettämällä sen liuskan perinteistä postia käyttäen takaisin lähtöpaikkaansa. Siis oikeasti!
Olin jo luovuttaa ja ajattelin että pahan internet- ostajan palkka on tämä, mutta päätin sitten vielä kokeilla onneani ja laittaa tutulle asiakaspäällikölle viestin asiasta. Päällikkö olikin nyt hyvin pahoillaan, että kaikki oli mennyt näin pahasti pieleen, voivoi. Hän tarjoutuikin oikaisemaan virheensä ja pyysi minua postittamaan tuon credit noten hänelle takaisin, jotta voi "lunastaa tuon tililleni".
Kerroin, että en lähetä mitään minnekään, vaan maksakoon mukisematta PayPal- tilille tuon summan, minkä ovat minulle velkaa.

19.8.2009
Laitan taas sähköpostia, missä suoritukseni viipyy. Sama heebo kertoo, että hänellä ei olekaan valtuuksia maksaa hyvitystä ilman myyntijohtajan lupaa, joka on työpatkoilla. Lupaa palata "pikaisesti" asiaan.

25.8.2009
Sähköpostimuistutuksen paikka (tulikivenkatkuinen).
Tuttu kaveri vastaa, että voivoi - hänen pomonsa ei nyt suostukaan hyvittämään summaa, ennenkuin se tietokoneliuska olisi palautettu heidän huomaansa. Tokaisee vielä englanniksi, että "olisi kannattanut palauttaa liuska silloin heti, kun hän siitä mainitsi, niin hyvitys saattaisi olla jo tilillä". Mukavaa!
Olisin halunnut haistatella pahemminkin, mutta nyt tyydyin kertomaan, etten edelleenkään lähetä mitään typerää tulostetta Englantiin, koska se todennäköisesti kuitenkin katoaa matkalla.

Nyt laitoin sitten PayPalin "Resolution Centerin" kautta selvityspyynnön tuolle maksulle, eli toivon voivani pistämään kiinni vielä tuon maksun sitä kautta. Mutta voi olla että "tää on hävitty tää peli" (Kummelin äänellä)

Älkää nyt perkules kukaan vaan laittako tilauksia tohon firmaan, jos haluatte välttää vittumaisen selvittelyn tuon asiakaspalvelupäällikön kanssa! Ja varoittakaa kavereita myös!

(Olen siis muuten noiden lukuisten sähköpostien lisäksi yrittänyt soittaa myös tuohon sivuilla näkyvään asiakaspalvelunumeroon, mutta koskaan ei löydy päälliköitä paikalta... yllättävää!)

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif


EDIT: päivämäärät olivat 1kk jäljessä, korjattu
 
M&P on yksi Brittein saarten suurimpia mp-tavaraliiketta, ja on ihan hyvassa maineessa taalla, joten tod.nak. sinulla on kaynyt huono tuuri vain.
 
Kyseisestä firmasta tilasin taannoin hiilikuitu kilkettä ja tavarat olivat juuri sitä mitä pitikin ja tuli nopeasti.
 
Entäs jos vaikka suostuisit ihan kohtuulliseen pyyntöön ja palauttaisit sen hyvityskuitin ja saisit rahat takaisin? Tuplakupla täällä myyntiin ja sen hinnalla kaljaa kaupasta. Varmasti jää parempi mieli kuin satasesta tappelemisesta.
 
M&P Direct UK:ssa vetää hermot kireälle - en suosittele ostamaan tuolta mitään!  
mad.gif


23.7.2009
Ensin tilasin tällaisen Powerbronzen Airflow Double Bubble- screenin Hondaan: Kliks! (Huomaa Powerbronzen logot yms. Näyttää asianmukaiselta)
Noh, sieltä tuli sitten n. 1vkon kuluttua repsottavassa muovipussissa joku merkitön kupla, mikä oli vielä järkyttävän kokoinenkin. Eikun reklamoimaan sähköpostitse samana päivänä. "Asiakaspalvelupäällikkö" lupasi tulla oikein 5 puntaa vastaan hinnassa, kun vaikea asiakas huomautti saaneensa jotain muuta kuin oli tilannut - pöyristyttävää! No kerroin mitä mieltä olen tästä hyvästä tarjouksesta, niin sama hiippari heltyikin seuraavassa sähköpostissa hyvittävänsä maksimissaan 20 puntaa ja tälle saamalleni screenille saisin kuulemma tehdä mitä halusin (sanatarkasti). Kerroin konsultoivani lakimiestäni tarjouksesta ja päättäväni myöhemmin mitä teen sen suhteen.(Huomaa, että laitos kuitenkin maksoi rahteineen 62 puntaa, voitte arvata mitä olin mieltä tästä hyvitystarjouksesta)

Suivaantuneena lähetin samoilla lämmöillä UK:n Powerbronzelle sähköpostia asiasta ja kerroin, että heidän tuotteitaan myydään erikoisella tavalla ko. liikkeessä. He olivatkin erittäin kiinnostuneita aiheesta ja pyysivät mittoja ja kuvia tuotteesta, jotka toimitinkin mielelläni! (Ostinkin samalla tuolta sen screenin, minkä alkuperin luulin saavani. Se onkin jo mopossa kiinni - ja hieno on)

3.8.2009
Oli aika laittaa sähköpostia M&P:lle. Tarjouduin lähettämään kuplan takaisin ja kerroin, että saavat maksaa kulut myös palautuksesta, kun yrittivät feikkituotteella huijata - tämä vielä valmistajalta vahvistettuna. Ei mitään vastausta.

10.8.2009
Yllätyin kun sain ko. firmalta sähköpostia. Sain automaattiviestin, missä pyydettiin minua arvioimaan tyytyväisyyttäni hiljattain heidän firmastaan tehdystä ostoksesta! Kuin tilauksesta!
Päätin kuitenkin ennen vuodatusta lähettää edelleen tämän viestin aikaisemmin mainitulle asiakaspalvelupäällikölle ja kysyin haluavatko he todellakin minun tuotearvioni sinne tuotesivulle.
Yllätyin jo toistamiseen, kun sain kuin sainkin vastauksen hiipparilta - ei, he eivät sittenkään haluaisi palautettani! Nyt luvattiinkin palauttaa koko summa PayPal- tililleni, eikä kuulemma screeniäkään kaivattu takaisin, sillä he eivät halunneet edelleenkään maksaa paluurahdista. Nyt sain vielä heiltä selityksenkin huijausyrityksestä, nimittäin ko. firman lakitekstisivulla kuulemma selkeästi lukee, että he "saattavat" lähettää tilalle jonkin "korvaavan" tuotteen, jos juuri tilattua tavaraa ei löytyisikään varastosta... Huhhuh!
VOITTO! Jäin odottamaan rahojen putkahtavan takaisin tililleni.

14.8.2009
Sain kirjeen M&P- firmalta - mitä siinä voisi olla...
Oikein arvattu, sain mustavalkoisen tietokoneliuskan, jossa luki "Credit Note" ja saatelapun, jossa ystävällisesti kerrottiin, että voisin käyttää kyseisen Credit Noten arvon seuraavan ostokseni maksamiseen samasta firmasta - mutta vain lähettämällä sen liuskan perinteistä postia käyttäen takaisin lähtöpaikkaansa. Siis oikeasti!
Olin jo luovuttaa ja ajattelin että pahan internet- ostajan palkka on tämä, mutta päätin sitten vielä kokeilla onneani ja laittaa tutulle asiakaspäällikölle viestin asiasta. Päällikkö olikin nyt hyvin pahoillaan, että kaikki oli mennyt näin pahasti pieleen, voivoi. Hän tarjoutuikin oikaisemaan virheensä ja pyysi minua postittamaan tuon credit noten hänelle takaisin, jotta voi "lunastaa tuon tililleni".
Kerroin, että en lähetä mitään minnekään, vaan maksakoon mukisematta PayPal- tilille tuon summan, minkä ovat minulle velkaa.

19.8.2009
Laitan taas sähköpostia, missä suoritukseni viipyy. Sama heebo kertoo, että hänellä ei olekaan valtuuksia maksaa hyvitystä ilman myyntijohtajan lupaa, joka on työpatkoilla. Lupaa palata "pikaisesti" asiaan.

25.8.2009
Sähköpostimuistutuksen paikka (tulikivenkatkuinen).
Tuttu kaveri vastaa, että voivoi - hänen pomonsa ei nyt suostukaan hyvittämään summaa, ennenkuin se tietokoneliuska olisi palautettu heidän huomaansa. Tokaisee vielä englanniksi, että "olisi kannattanut palauttaa liuska silloin heti, kun hän siitä mainitsi, niin hyvitys saattaisi olla jo tilillä". Mukavaa!
Olisin halunnut haistatella pahemminkin, mutta nyt tyydyin kertomaan, etten edelleenkään lähetä mitään typerää tulostetta Englantiin, koska se todennäköisesti kuitenkin katoaa matkalla.

Nyt laitoin sitten PayPalin "Resolution Centerin" kautta selvityspyynnön tuolle maksulle, eli toivon voivani pistämään kiinni vielä tuon maksun sitä kautta. Mutta voi olla että "tää on hävitty tää peli" (Kummelin äänellä)

Älkää nyt perkules kukaan vaan laittako tilauksia tohon firmaan, jos haluatte välttää vittumaisen selvittelyn tuon asiakaspalvelupäällikön kanssa! Ja varoittakaa kavereita myös!

(Olen siis muuten noiden lukuisten sähköpostien lisäksi yrittänyt soittaa myös tuohon sivuilla näkyvään asiakaspalvelunumeroon, mutta koskaan ei löydy päälliköitä paikalta... yllättävää!)

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif


EDIT: päivämäärät olivat 1kk jäljessä, korjattu
Itte tappelin jopa niinkin isoa lafkaa, kun pixmaniaa vastaan vähän samantapaisesta asiasta. Laittoivat krääsää postiin, jotka keski noin yhden minuutin ja päästi savut. Yllättävää kyllä, suomen kuluttajaviranomainen teki yhteistyötä EKK:n kanssa ja sieltä tuli melkein kaikki rahat jopa takaisin. Jäi jotain kymmenisen euroa vieläkin hyvittämättä, mutta kuitenkin.

Ei muuten kannata pixmanian kanssa asioida, takuu tai reklamaatiotapauksessa käsittely on ihan mieletöntä. Tuntien jonottelua ja aina pyytävät kuittia skannaamaan ym ym. Ja aina ne sit seuraavaan puheluun hukkuu.

Mutta itsekkin yllätyin, ettei toi EKK oo mikään hampaaton laama, vaan todella toimiva järjestö. Elikkä Euroopan kuluttaja keskus.

Samaa voisin suositella tässäkin, syntyy lafkasta ekkn ja suomen päähän oikea kuva, niin tulevaisuudessa ainakin muiden hommat hoituu helposti. Mulle kuluttajaviranomainen sanoi suoraan pixmaniasta, että meillä on monta juttua nyt käsittelyssä firmaa koskien, jotta tuttu juttu.
 
Itte tappelin jopa niinkin isoa lafkaa, kun pixmaniaa vastaan vähän samantapaisesta asiasta. Laittoivat krääsää postiin, jotka keski noin yhden minuutin ja päästi savut. Yllättävää kyllä, suomen kuluttajaviranomainen teki yhteistyötä EKK:n kanssa ja sieltä tuli melkein kaikki rahat jopa takaisin. Jäi jotain kymmenisen euroa vieläkin hyvittämättä, mutta kuitenkin.

Ei muuten kannata pixmanian kanssa asioida, takuu tai reklamaatiotapauksessa käsittely on ihan mieletöntä. Tuntien jonottelua ja aina pyytävät kuittia skannaamaan ym ym. Ja aina ne sit seuraavaan puheluun hukkuu.[/QUOTE]
Kiitos Chainese neuvosta ja tuesta! En tiedä jaksaisinko tuota vielä yrittää, periaatekysymyshän tämä enää on, rahanmenetyksen hatutus on jo sivuseikka, sen verran pitkään tätä on veivattu.

Huomauttaisin vielä, että vaikka kiivautta lienee aistittavissa tuosta selvityksestäni - olen koko episodin ajan tyytynyt vastaamaan asiallisesti noihin sähköposteihin. Tiedän, että suututtamalla vastapuolen kaikki sujuu varmasti vielä kurjemmin.

Velijussi:
Yritin alussa myös sopia asiaa niin, että ilmoitin maksavani tuotteen palautuksen omasta pussistani - sekään ei sopinut, vaan tuohon firma ilmoitti maksavansa maksimissaan tuo 20 punnan hyvityksen.
Tuo credit note, mikä putkahti postista on ilmiselvä hattuilutemppu, sanoisin (toivottavasti olen väärässä)
pftroest.gif
 
Samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa.
Tein pari vuotta sitten kaksi ostosta (ensimmäisen ja viimeisen) M&P:stä. Ostin 'edullisen' tankkilaukun (Oxford).
Piti olla uusi. Mutta ulkonäkö ei vastannut lähellekään uutta, vaan enemmänkin käytettyä.
Olin yhteydessä (meiliä ja kuvia) myös valmistajaan, kun oli ikuisen takuun laukku. Pyysivät sopimaan asian m&p:n kanssa.
Meilejä vaihdeltiin ja firmasta tuli pariin otteeseen hyvitysseteleitä. Mutta niillä oli minulle vain  
033102ass_1_prv.gif
pyyhintä paperin arvo.
Luovutin ja annoin asian olla.
 
Vielä pakko vähän rohkaista. Tommoset mätäpaiseet tarttee laittaa syyniin. Mitä toi prosessi vaatii, reklamaatio myyjälle todistetusti. Viikko aikaa reagoida ja sitten stoori kuluttaja-asiamiehelle, sitä ennen tarttee vaan soittaa sinne. Yhteiskunta hoitaa sitten loput.

Mä oon tota käyttänyt myös päinvastoin, elikkäs olen vähittäismyyntiä harjoittava yrittäjä. Eräällä asiakkaalla oli kovat vaatimukset virhetapauksessa (rapatessa roiskuu) kuluttaja-asiamies teki pyynnöstä lausunnon jonka mukaan sitten määrittelin lain mukaisen korvauksen tässä asiassa. Mielummin mielestäni näin, ku mutu pohjalta ratkoa epäselviä keissejä.
 
Sen verran vielä, että voipi tämän keissin nyt sulkea seuraavalla "loppuratkaisulla":

Elokuun viimeisinä päivinä tuo PayPalin kautta laittamani maksun katkaisupyyntö tuotti tulosta ja sain sieltä viestin ko. firman naispuoliselta virkailijalta, jotenkin että "Ilman muuta hyvitämme tiliänne heti kun olemme saaneet credit noten takaisin postissa" tms.
Olin ensin ihmeissäni, että näinkö tämäkin ilmeisesti talousihminen on todella sitä mieltä, etteivät mokomaa hyvitystä pysty järjestelmästään muuten sulkemaan, kuin paperilappusia ympäri maailmaa lähettämällä... Mutta päätin sitten lopulta lähettää tuon kirotun paperin takaisin - kirjattuna kirjeenä, asiakaspalvelupäällikön nimellä varustettuna.
Olin varma, että tuo kirje katoaa matkalla. Laitoin vielä sähköpostin miekkoselle, jossa kerroin lähettäneeni lapun tulemaan kirjatulla kirjeellä (taisin vielä mainita, että suosittelen heitä ajanmukaistamaan tietokone- ja logistiikkajärjestestelmänsä, mikäli aikovat jatkossakin lähetellä "korvaavia tuotteita" ulkomaisille asiakkailleen).  
mad.gif


Olin jo melkein unohtanut koko keissin, ennenkuin tänään huomasin, että ko. summa oli maksettu takaisin luottokorttitililleni ja PayPalin resolution centeristä tuli ilmoitus, että "kiista on ratkennut"...  
pftroest.gif


Loppujen lopuksi siis saldo päänvaivan lisäksi : 7 euroa meni kirjatun kirjeen lähetyskuluihin, kellarissa tuommoinen merkitön tuplakupla nyt sitten odottaa myyntiin pääsyä. Olisin mielelläni jättänyt tämän reissun tekemättä. (Ja jos vain joku Suomessa olisi tuota tuotemerkkiä myynyt, niin olisin ostanut kaupasta)

Edelleenkin varokaa tuota firmaa!  
033102ass_1_prv.gif
 
Hyvä että selvisi homma ja rahat palautuivat. Ite en kyllä olisi jaksanut noin kauaa puljata, ilmoitus PayPaliin olisi omien kokemuksieni perusteella hoitanut homman helpoiten. Pari kertaa joutunut keissin siellä avaamaan ja joka kerta on rahat palautuneet siinä noin kuukaudessa minkä se käsittely ottaa.
 
Back
Ylös