• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

M-Star Import

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vincent
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vincent

New member
Kävin keväällä 2002 hakemassa Saksasta Ducati 900SS vm. 90. Vastaavuustodistuksen hankinta oli hieman epäselvää joten otin yhteyttä Ducatin maahantuojaan eli M-Star Importtiin. Puhelmisessa kyseisen firman työntekijä oli sitä mieltä, että vastaavuustodistus pitää hankkia, eli pyörä liikkeeseen syynäiltäväksi vaan.. No todellisuudessahan -90 vuosimallin pyörään ei ko. todistusta tarvitse ja asia selvisi kun olin jo pyörän kanssa Klaukkalassa.
Pyörä oli huoltohistorialtaan hieman epäselvä, kuten tuon ikäset pyörät aina, joten aattelin että jätän pärrän asiantunteviin käsiin M-Starille ja sovittiin että pyörään tehdään täydellinen huolto, jossa normaalien huoltotoimenpiteiden lisäksi kaikki paikat syynätään läpi ja tarvittaessa vaihdetaan uusiin. Erikseen mainitsin toisesta etupään stefasta, joka vuosi pahasti. Huolto maksoi n. 550 €
Ajokauden alettua ajelin tyytyväisenä pari viikkoa, kun samanen etupään stefa alkoi vuotamaan. Vein pyörän paikalliseen huoltoliikkeeseen ja selvisi, että etupäähän oli nokkelasti tungettu aivan vääränkokonen stefa ja öljy putkessa oli pikimustaa.. Eli stefa oli vaihdettu vääränlaiseen ja vanhat öljyt jätetty sisään! Otin yhteyttä maahatuojan huoltoon ja helvetillisen kitinän ja sadattelun jälkeen sain asian sovittua niin, että maahantuoja maksaa stefanvaihdon ja uudet öljyt...
Syö miestä maksaa yli 500€ huollosta, jonka pitäisi olla hyvä ja sitten huomata tollanen moka.
mad.gif

Pistää vähän arveluttamaan mitä kaikkea muuta huollossa on "unohdettu" tehdä, mutta kuitenkin laskutettu. Piiiitkä miinus kyseisestä tapahtumasta maahatuojalle, ei voi mitään...
nixweiss.gif

Onko muilla kokemuksia Ducatin maahantuojan huollosta?
 
Vein pyörän paikalliseen huoltoliikkeeseen ja selvisi, että etupäähän oli nokkelasti tungettu aivan vääränkokonen stefa ja öljy putkessa oli pikimustaa.. Eli stefa oli vaihdettu vääränlaiseen ja vanhat öljyt jätetty sisään! Otin yhteyttä maahatuojan huoltoon ja helvetillisen kitinän ja sadattelun jälkeen sain asian sovittua niin, että maahantuoja maksaa stefanvaihdon ja uudet öljyt...
Piiiitkä miinus kyseisestä tapahtumasta maahatuojalle, ei voi mitään...  
nixweiss.gif
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta III -komppanian hevosmiehiltä olen kyllä kuullut aiemmin vain positiivisia kommentteja ko. yrittäjän huoltopalvelujen laadusta.  
nixweiss.gif

Voisikohan kelvoton toiminta kohdallasi  johtua siitä, että kyseessä oli Saksa-pyörä??  
wink.gif
 
Sellanen kuvahan tapahtuneesta jäi, että rahastivat huollolla kun ei vastaavuustodistuksestakaan saaneet rahaa perittyä..
Aika paska homma, että tuontipyörän omistaminen vaikuttaa noin paljon palveluun. Jää perkeleen huono maku suuhun tollasesta. Menettivät siinä potentiaalisen asiakkaan, mutta sehän on heidän menetyksensä
wink.gif
 
Sellanen kuvahan tapahtuneesta jäi, että rahastivat huollolla kun ei vastaavuustodistuksestakaan saaneet rahaa perittyä..
Aika paska homma, että tuontipyörän omistaminen vaikuttaa noin paljon palveluun. Jää perkeleen huono maku suuhun tollasesta. Menettivät siinä potentiaalisen asiakkaan, mutta sehän on heidän menetyksensä  
wink.gif
Ääliömäistä toimintaa!
Itse taas olen saanut hyvää palvelua, kun ostin vuosi sitten uuden sieltä. Kyllä kaikki sujuu kuin rasvattu.

Tosin TM testasi huoltoja ja M-Star yhdessä TuusMotorin kanssa sai huonot ja ala-arvoiset arvostelut..

Jotain on asenteessa päin persusta, kun tuollaista menee tekemään. Valohoitoa ja täysi lasku. Lopulta siis saivat sen kuitenkin kuntoon vai??

Oppia ikävä kaikki.

t. Spagetti
nixweiss.gif
 
Siinä mielessä asia saatiin kuntoon, että stefojen ja etupään öljyjen vaihto täällä (jyväskylässä) meni täysin M-Starin laskuun. Mitään kummempaa reklamaatiota asiasta en tehnyt, mutta vähänhän tuo kaivelee kun ei tiedä mitä huoltoja pyörään oikeasti tehtiin ja mitä ei.
sad.gif

Toisaalta hyvinhän tuo koko viimekesän kulki, että sinänsä päivä paistaa risukasaankin
biggrin.gif
 
Omista kokemuksista voin suositella Ducatin huoltoon ainakin RM Heinoa Tampereella, Jukka, joka siellä huoltaa ducatit tuntuu tietävän mitä tekee ja hommat on aina sujuneet siellä todella hyvin. Toinen pulju mistä on kokemuksia on Two Wheel Center lahdessa. Homma toimi sielläkin juuri niin kuin piti
 
M-Star kertoo, että "meidän pojat ne tekee 4-venttiilisen Ducatin venttiiliensäädön päivässä" ... (siis max 8tunnissa)... vain vähän tilbehööriä ympäriltä purkamalla se homma hoituu...

Haluan tosiaan nähdä ne "matonkutojan sormet", joilla pystypytyn pakopuoli ja vaakapytyn imupuoli säädetään !!
wow.gif
tounge.gif
biggrin.gif


Itelläni kesti yhteensä 3x8 tuntia eli 24 tuntia tämä homma ... kannet irti ja työpöydälle jne...

M-Starin venttiiliensäätö lienee "valohoitoa"...lakutus toisaalta lienee ihmemaa Ozista...
tounge.gif
biggrin.gif
 
Jep, Bike Forumissa tapahtui kyseinen stefojen vaihto ja siellä oon käyttäny pärrää muutenkin huollossa. Muista jyväskylän liikkeistä ei oo juurikaan kokemusta ainakaan Ducatin huollon suhteen. Bike forumista ei kyllä oo mitään ihmeempää valitettavaa, alotusvaiheessa oli pientä hässäkkää ja sekoilua, mutta niinhän alottavassa liikkeessä aina. (eikös ne avannu vasta viime keväänä?)
Hinta on vaan ducatin huollossa aina aika suolanen, joten vastaisuudessa mulla on tarkotus pyrkiä ainaki jonkinlaiseen omavaraisuuteen huollon suhteen. Erilaisia aiheeseen liittyviä nettisaitteja on tullu kovasti selailtua
biggrin.gif
 
Noh ei se nyt niin hankala ole...mutta aikaaviepää puhaa...jos haluaa hyvin tehdä..ja 10000 km:n välein pitää venttiilinvälykset ainakin tarkastaa...

Tämä pätee vesijäähdytteisiin...kaksiventtiiliset ilmajäähdytteiset ovat paljon "helpompia" huoltojen suhteen...eli ei niitä Ducati-haaveita kannata "huoltopelkojen" puolesta ainakaan unohtaa...

wink.gif
smile_org.gif
 
Ei haaveita Ducatista kannata huoltopelkojen takia unohtaa. Itse en ainakaan ole pitäny huoltoväliä pahana. Ja jos ei kokonaan liikkeessä huollata niin onhan se joka jannun (ja mimmin) hyvä tietää mitä oma mopotti pitää sisällään
wink.gif
 
Joo.. hivenen on sellanen maku mullakin suussa etta ne on kovia jutteleen ja selitteleen m-starissa..?? Mut luulen et sesongin alkuun ei kannattas jattaan mopon huollettamista, siirtamalla huollon ajankohtaa syksyyn tai talveen, et silla varmaan estas sen et ei saa takas "puoli-huollettua mopoa!! Itse en kylla anna mopoani "kevaan sesongiin" huollettavaksi.. Muuten mulla on siella kylla homma toiminut!!
 
Ihan pakko oli vastata näinkin vanhaan aiheeseen. Tilailin SS:ääni vuosi sitten täydellisen tiivistesarjan Jyväskylän Bike Forumista (heille kiitos hienosta toiminnasta!), koska pelkkää yläkerran sarjaa ei kuulemma ollut olemassa -96 malliin maahantuojan mukaan. Kansien kasaamisen hetkellä tiivistepaketin avasin ja sehän olikin pelkkä alakerran tiivistesarja. Hetken keskusteltuani paikallisessa liikkeessä päätin itse soittaa maahantuojalle. Väitti kiven kovaan että sarjassa on kaikki tiivisteet ja ne mitä ei ole voi korvata moottorisilikoonilla. Kysyin sitten että miten teillä tehdään venttiilivarren kumit ja pakoaukon tiivisteet silikoonista? Hetken keskusteltuamme kysyttiin vielä että olenko ihan varma että olen saanut väärän tiivistesarjan....
Lopulta sain pelkän yläkerran tiivisteet kun selvisi, että uudemmissa on sama sarja.

On kuulemma joku uus tyyppi varaosapuolella, joten saattaa olla palvelu parantunutkin.
 
Back
Ylös