Uusimmassa Rapid Bikes -lehdessä on artikkeli Over Racingin rakentamasta ratapyörästä.
Voimanlähteenä toimii kevennetty ja reilusti viritetty Yamaha MT-01:n 1670cc moottori, joka tekee siitä kuutiotilavuudeltaan suurimman kilpurin.
Over Racingin pomon, Kensei Saton, tavoitteena oli kilpailla ProTwins -luokan kilpailussa Assenissa ja karsia paikka Suzukan 8-tunnin kilpailuun, jossa ei kuitenkaan onnistuttu pyörän 1. versiolla 2004, eikä 2. versiolla 2005.
Paras aika oli uudemmalla versiolla 2:23,7 (karsintarajasta ei artikkeli kerro...).
Speksejä:
Yamaha MT-01, Over Racingin virittämä, ilma jäähdytetty, kuivasumppu, työntötanko, 48 asteen V-2,
poraus ja iskunpituus 97 x 113mm, 12:1 puristussuhde, Mitsubishi ECU, 54mm Keihinin ruiskurungot, Over Racingin valmistama 2-1-2 titaaniputkisto.
Alusta ja runko:
Over Racingin valmistama alumiini putkirunko, 43mm Soqi USD, 24 asteen ohjauskulma, 110mm etujättö,
Öhlins takaiskunvaimmennin, Over Racingin valmistama 'rasing rate' linkusto, edessä 2x310mm Sunstarin rosteri levyt ja Brembon radiaali-nelmiäntä puristimet, takana210mm Sunstarin levy ja Brembon kaksimäntäinen puristin.
Mitat:
1457mm akseliväli, 209kg kuivapaino, 50/50 painosuhde
Teho ja vääntö:
120hv @ 5800k/min, 115ft-lb @ 5000k/min
Tekninen englanti on vähän heikolla hapella, korjatkaa asiavirheet.
Nämä ovat tiedot lehtiartikkelin kirjoittamisen ajoilta ja sen jälkeen pyörään on tehty muutoksia. Menossa on ilmeisesti jo 3. versio ja akseliväliä on kasvatettu takaisin alkuperäiseen 1517mm ja puristusta pudotettu.
Enemmän tietoa tästä moposta ja muista Over Racingin projekteista yrityksen kotisivuilta.
Voimanlähteenä toimii kevennetty ja reilusti viritetty Yamaha MT-01:n 1670cc moottori, joka tekee siitä kuutiotilavuudeltaan suurimman kilpurin.
Over Racingin pomon, Kensei Saton, tavoitteena oli kilpailla ProTwins -luokan kilpailussa Assenissa ja karsia paikka Suzukan 8-tunnin kilpailuun, jossa ei kuitenkaan onnistuttu pyörän 1. versiolla 2004, eikä 2. versiolla 2005.
Paras aika oli uudemmalla versiolla 2:23,7 (karsintarajasta ei artikkeli kerro...).
Speksejä:
Yamaha MT-01, Over Racingin virittämä, ilma jäähdytetty, kuivasumppu, työntötanko, 48 asteen V-2,
poraus ja iskunpituus 97 x 113mm, 12:1 puristussuhde, Mitsubishi ECU, 54mm Keihinin ruiskurungot, Over Racingin valmistama 2-1-2 titaaniputkisto.
Alusta ja runko:
Over Racingin valmistama alumiini putkirunko, 43mm Soqi USD, 24 asteen ohjauskulma, 110mm etujättö,
Öhlins takaiskunvaimmennin, Over Racingin valmistama 'rasing rate' linkusto, edessä 2x310mm Sunstarin rosteri levyt ja Brembon radiaali-nelmiäntä puristimet, takana210mm Sunstarin levy ja Brembon kaksimäntäinen puristin.
Mitat:
1457mm akseliväli, 209kg kuivapaino, 50/50 painosuhde
Teho ja vääntö:
120hv @ 5800k/min, 115ft-lb @ 5000k/min
Tekninen englanti on vähän heikolla hapella, korjatkaa asiavirheet.
Nämä ovat tiedot lehtiartikkelin kirjoittamisen ajoilta ja sen jälkeen pyörään on tehty muutoksia. Menossa on ilmeisesti jo 3. versio ja akseliväliä on kasvatettu takaisin alkuperäiseen 1517mm ja puristusta pudotettu.
Enemmän tietoa tästä moposta ja muista Over Racingin projekteista yrityksen kotisivuilta.