maailmanlopunlaite...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AVe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

AVe

New member
Niin, eli mitäs jäi mieleen uudesta kutosesta ekalta vuodelta ja menikö kesän mopoilut täysin ongelmitta?  
nixweiss.gif


Itellä ainakin mopo toimi koko kauden ilman mitään suurempia ongelmia. Jarrut tosin alkoi toisinaan täristää ja se kytkinkahva jatkoi resonointia. Muuten ei sitten ongelmia ilmennyt.  
062802jumpie_prv.gif

Kilometrejä kertyi 12t.
Ainoa asia joka vaivasi koko kesän oli "nuhaiset" äänet jotka mopo tuotti, mutta ensi kesäksi on sitten jotain uudistusta tiedossa tohon mölypuoleen.  
033102bebe_1_prv.gif
Alkaa naapuritkin huomaamaan koska lähtee liikenteeseen.  
buttrock.gif


Mopo vielä huoltoon ja renkaitten vaihtoon ja sit eikun kesää odottamaan.
veryangry.gif
 
Ajoin omallani 10.000 km, ei mitään ongelmia moottorissa eikä jarruissa. Paitsi ettei pyörää uskalla lainata kenellekään (lue= hyvä asia), koska etujarru on aloittelijalle liian tehokas ja kone vetää todella rajusti ollakseen n. 600-kuutioinen.

Vapaata on joskus vaikea löytää, vaikka muuten vaihteisto toimii hyvin-tosin pitää aika kovaa ääntä.

Moottorin vetää alhaalta alkaen tasaisesti ja nykimättä- ruiskun säädöt tuntuu olevan kohdallaan. 8:n tuhannen kierroksen jälkeen rupeaakin maisema vaihtumaan tosi ripeästi. Välitys on vähän turhan tiheä matka-ajoon, mutta kaikkeen tottuu. Jossakin 4000-6000:n kohdalla tulee jonkun verran tärinää käsiin.

Etujarru on todella hyvä, ei uskoisi kun katsoo etulevyjen kokoa.Takajarrulla ei sitten kyllä mitään teekään, ei tehoa eikä tuntumaa.

Jousitussäädöt on vakiona aivan liian kovat.Takajousitus ei painunut taka-akselilta mitattuna kuin 12 mm minun painolla (72 kg), esijännitystä reilusti säätämällä sen sai toimimaan huomattavasti paremmin (silti jousi tuntuu edelleen liian jäykältä).

Etujousituksessa on aivan liikaa puristusvaimennusta, sitä ei saa toimimaan kunnolla isommissa routapateissa millään säädöillä. Joko siinäkin on liian jäykkä jousi tai etuputkissa on liikaa öljyä.  

Alkuperäisillä jousitussäädöillä ei voinut kunnolla ajaakaan, oli pakko istua tankissa kiinni-liikkuminen satulassa taaksepäin edellytti jo lähes kiipeilyä. Takajousen säädön jälkeen ajomukavuus parani huomattavasti. Ajoasentokin on ihan hyvä-vaikka tanko on alhaalla, on se myös lähellä. Polvikulma on tiukka, mutta ainakin minun mittaiselleni (184 cm) ihan ok.

Renkaat kesti takana 8.000 ja edessä 10.000, muuten ne toimi hyvin.

Kannattaa muuten tarkastaa, ettei kytkinvaijeri "syö" katteita sisältäpäin puhki, omassani oli jo syvä ura etuvalon lähellä.

Pyörällä on tosi hauska ajaa. Ulkonäkö tuntui aluksi vähän oudolle, nyt siihen on jo tottunut. Ainakin huomiota se herättää tienpäällä.

Mutkatiellä zx-6r on todella hyvä, kunhan tiessä ei ole isoja heittoja (kuulemma pahoja tankslappereita on sattunut, itsellä ei onneksi). Matkaakin sillä voi ajaa, ehkei kuitenkaan viitsi lähteä yli 500 km päivässä ajamaan.
 
Kokonaisuuteen olen ollut erittäin tyytyväinen!
 
Itsellä tulee 10päivän päästä 3 kk täyteen ton pyörän kanssa...reilu 7000km takana.. Eikä mitään ongelmia..Tyytyväisempi en voisi olla.... Itellä mittaa 190 ja ei sitten mitään ongelmia..tosin pyörä houkuttelee aktiiviseen ajoon ja jollain ihmeen konstilla on kortti pysynyt taskussa*koputtaa puuta*..Ite pidän jousitusta vakiosäädöissä,koska olen aina pitänyt jäykästä jousituksesta,tuntee kosketuksen tiehen... Kone todellakin on mahtava ja vääntää yllättävän alhaalta ja hyvin,vaikka tietenkin täyshupi saadaan niitä kierroksia käyttämällä..  
tounge.gif
..kaupungissa en juurikaan tykkää pyöriä,juuri jäykän jousituksenkin takia..täristää mukulakivillä hampaat irti...
kaboom.gif
... Kaasu on aivan mielettömän herkkä,josta todella tykkään mutta nimenomaan kaupungissa tuntuu melkein mahdottomalta ajaa tasaista ajoa,ainakin pienemmillä vaihteilla,koska jos kääntää kahvaa hitusenki on se yhtä kuin off-tilassa ja vastaavasti avatessa todellakin on-asennossa..Tämän olen myös huomannut vaikeuttavaksi tekijäksi ajaessa jyrkkiä 45 asteen mäkiä...  
biggrin.gif
..tosin mäkeen lähtö on helppoa...  
cool.gif
..
 Jarrut ovat todellakin upeat. Siihen ei mitään lisättävää. Kotonaan se on nimenomaan mutkaisilla teillä,automaattisesti usein ajattelee ettei voi enempää kallistaa,vaikka tuosta pyörästä ei kanttausvarat hevillä lopu... nopea ohjaus ja keveys tekevät pyörästä upean mutkiin mentäessä,melkein ajatuksen voimalla..
bowdown.gif
...ehkä jotain jää kuitenkin myös kuskille..  
tounge.gif
... huh..MAtkaa sillä voi myös mielestäni taittaa varsin mukavasti..Vielä en ole sellaista siirtymää ajanut että olisi mieli tehnyt pysähtyä jaloittelemaan,vaikka olisihan se varmaan hyvä virkeydenkin kannalta. No kovin pitkiä matkoja ei vielä kylläkään ole tullut ajettua,mutta uskon sen kyllä sopivan siihenkin ja onhan niitä monia muita ominaisuuksia jotka ainakin minulta suuremmat narinat kitkevät.. Tuplakuplan ajattelin siihen talven aikana laittaa,kunnon kyyristyminen tekee vähän tiukkaa,mun pituudella, tällä hetkellä että sinne jotenkin rennosti pleksin taakse suojaan pääsisi... ilmavirrat osuvat juuri kypärään,josta seurauksena täristystä.. Omasta mielestäni vakioputkesta lähtee todella upeat äänet ja se nimenomaan vaikeuttaa sliparin hankintaa,koska en haluaisi täysin kadottaa sitä jyhkeää saundia... tuohon pyörään en koskaan voisi laittaa rääkyvää teharia... se on ongelma..kunpa noita alkuperäisiä saundeja sais vaan vähän kovemmiksi...  
wink.gif
voisinpa tästä kirjoittaa vaikka kuinka pitkään,mutta eiköhän tämä rakkaussuhde ole jo kaikille tullut tässä vaiheessa selväksi..  
inlove.gif


P.S. Ja ajokausihan jatkuu siihen saakka kunnes jää ja lumi peittävät maan...  
062802moto_prv.gif
 
Mä en kerennyt maailmanlopunlaitteella ajaa kuin reilun kuukauden. Eli tahtoo sanoa about 4tkm. Tuolta ajalta kokemukset ovat pääsääntöisesti positiivisia. Pari pikku seikkaa jäi kaivelemaan..

Ensinnäkin alusta vakiokunnossa on vähän turhan kova meikäläisen kevyiselle hemmolle. Täytynee viimeistään keväällä säätää ihan ajan kanssa kohdalleen.

Toinen enempi häirinnyt seikka oli tuo etujarrujen ravistus 80-100km/h vauhdissa. Ei auttanut renkaan vaihto. Paluuvaimennusta kun lisäsi pari naksua niin ongelma pieneni mutta ei hävinnyt. En laiskuuttani saanut vielä puhdistettua satuloita, niinkuin joku täällä foorumissa kehoitti kokeilemaan. Tuokin tulee varmasti tehtyä talven aikana.

Mutta pyörästä yleensä.. Edellisiin kawoihin verrattuna ensimmäinen tunne joka tuli pyörän päälle istuttua oli tosiaan se "ai tää on S kokoa". Ajoasento on tiivis verrattuna vanhempiin malleihin. Tai ainakin se tuntui siltä, en tiedä numroita.. Vähän epäilytti kuinka tällä pidempää matkaa pystyy ajamaan, mutta myöhemmin totesin että kohtalaisen hyvin. Siis sen mitä tarvii, pisin taisi olla Jäkestä Jurvaan ja takaisin. Kakspäällä plus tankkilaukku. Radallahan tuo kuskin ympäristö toimii mielestäni loistavasti. Tankista saa polvella aivan mielettömän hyvän otteen verrattuna vanhaan malliin. Itseasiassa tuntuu siltä kuin olisi paljon saumattomammin samaa puuta pyörän kanssa kuin edellisellä. Tosin jalkatappeja (imo) voisi siirtää pari kolme senttiä taaksepäin.. Maybe talven projekteja..

Moottori on aika makea ollakseen 'kuussatanen'. Edellisiin (98 ja 99) verrattuna tuntuu melkeimpä pykälää isommalta. Tehoa on mun mielestä ihan riittävästi. Äänetkin on (taas imo) ihan kohdallaan, imuäänet luovat omanlaisen fiiliksen moottorin luonteesta. Suotta niitä peittämään kovemmilla pakoäänillä. Vaihteisto toimii ikäänkuin ajatuksen voimalla. Vapaahan tuossa ei käsittääkseni mene päälle muuta kuin pysähdyksissä (tai ainakaan pitäisi).

Jarrut on aika vakuuttavat. Vaikka levyjen halkaisija on pienentynyt niin tuntuma on  parempi (taikka sitten edellisen mopon nesteiden vaihdosta oli liian kauan..  
tounge.gif
). Joka tapauksessa alkuun sai olla tarkkana kahvan kanssa ennenkuin siihen tottui (nimimerkillä yhden pyörän vakuutusyhtiölle paniikkilukkojarrutuksen seurauksena myyneenä...  
confused_orig.gif
) Takafillarin saa irti tiestä helposti kunnon kahden sormen jarrutuksella. Takajarrua ei oikeastaan montaa kertaa tullut kokeiltua. Saa sen lukkoon mutta tuntumasta ei osaa mennä sanomaan.

Hirvittävää rekisterikilpitelineheijastinevilkkutelinelintulautayhdistelmää lukuunottamatta (menee ehdottomasti uusiksi talven aikana..) ei ulkonäössä ole sen kummempaa sanottavaa.

Kaikenkaikkiaan ihan tyytyväinen olen ollut peliin (sietää ollakin tällä lainamäärällä  
tounge.gif
). Nyt kun vielä pääsis tästä t*lvikaudesta äkkiä yli.....  
062802moto_prv.gif
 
Täydellinen peli. Ainoa miinuspuoli se, että se meni myyntiin 1½ kk sitten.
biggrin.gif


Nooh, ens kesänä zx10r tai sit vaihdan tallia ja siirryn r1:seen. Talvi aikaa miettiä....
062802moto_prv.gif
 
Jeps, vähänvajaa kaxkymppiä on tullu rullailtua eikä mitää vikaa oo ilmenny.
Matkapyöränä nyt ei varmaan kaikkein miellyttävin, pisin oli 950km päivässä ja loppumatkasta OLI polvet ja pers aikalailla puutunut...
Radalla toimii todella hyvin, ennemmin loppu kuskin kuin pyörän ominaisuudet!!
Elikkä suosittelen!!!!
 
inlove.gif
inlove.gif
inlove.gif
inlove.gif



Tarviiko siitä muuta sanoa?


13 tkm, ei mitään vikoja, radalla unelma, kaupunki OK, matka... no, ratapyörähän se onkin.
smile_org.gif


Loistava valinta.
talktohand.gif
 
Mainio pyörä ollut! 6tkm sain mittariin ja mitään vikaa
ei ole vielä löytynyt. Ulkonäkö (mielipideasia) hipoo
täydellisyyttä. Kaupungissa menettelee, poislukien
mukulakivet. Kaivarin mutteri sijaitsee väärässä paikassa
baaa.gif

Kovin pitkää matkaa en ehtinyt ajella, mutta helposti tankin
tyhjentää yhdeltä istumalta.
Kesän ehdoton huippuhetki oli radalla ajaminen.
Sitä on PAKKO saada lisää ensi keväänä.
Pyörä liikkui kuin ohjus ja kääntyi junan lailla!
buttrock.gif

Elämäni pisin talvi edessä.

Make80 puhui asiaa: -
inlove.gif
 
Jenkeissä ovat näköjään kutsuneet 2003 zx-6r ja rr -mallit takuukorjaukseen: äänenvaimentimen panta saattaa irrota hitsauksestaan ja siitä johtuen koko hökötys voi lentää huitsin Nevadaan  
sad_orig.gif
 Näin siis USA:ssa, miten meillä?

Korjauksessa yrittävät laittaa jonkinlaisen kumin kiinnityspannan alle-olisivat mieluummin vaihtaneet koko putkiston sellaiseen, jossa on kunnolliset kiinnitykset. Putkiston keskellä oleva liitoskaan ei ole kovin vakuuttavan näköinen, jokin onneton tiivistekin näyttää olevan siellä.
 
Jenkeissä ovat näköjään kutsuneet 2003 zx-6r ja rr -mallit takuukorjaukseen: äänenvaimentimen panta saattaa irrota hitsauksestaan ja siitä johtuen koko hökötys voi lentää huitsin Nevadaan  
sad_orig.gif
 Näin siis USA:ssa, miten meillä?

Korjauksessa yrittävät laittaa jonkinlaisen kumin kiinnityspannan alle-olisivat mieluummin vaihtaneet koko putkiston sellaiseen, jossa on kunnolliset kiinnitykset. Putkiston keskellä oleva liitoskaan ei ole kovin vakuuttavan näköinen, jokin onneton tiivistekin näyttää olevan siellä.
Ostin tuon pyörän tässä kuukausi sitten ja kysyin tuosta asiasta niin 1000km huollossa laittavat uudet pannat putkeen ja oljynsuodattimeen!(jos sumeko saa lähetettyä ne ens kevääseen mennessä) Ajo kokemuksia ei kerenny niin hirveesti kertyä mutta huomattavasti näppärämpi kun edellinen 01 6r! Malttamattomana ootetaan ens kesää että pääsee radalle testaamaan!Ja tulihan sitä sakotkin saatua sisäänajo lenkillä  
veryangry.gif
Saas nähdä kun tuo koko kierrosalue on käytössä et kuis käy....
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
 
Back
Ylös