• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Maalia...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KooTeePee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KooTeePee

New member
Niin, olen etsiskellyt sellaista erikoisempaa maalia, ilmeisesti fosforipitoista... noissa ambulansseissa näkee kylkiraidoissa. Eli se oranssinpunainen sävy, ei se oikee punainen mitä joissain on. Kuka tietäs mistä tuollaista löytyisi,tai vastaavaa jotakuinkin? Tavalliset värikartat ei ainakaan mun silmään näyttäs sinnepäinkään. Liekö sitten totta että noita a-lansseja maalattaessa on kuulemma työläs tuon värin maalaus-vaatii todella useita kertoja että peittää-onko siis tietoa tuosta että kannattaako ees koittaa löytää tuota väriä. Mulla ois ollut tarkoitus värjätä tuon projektimopon vanteet tuolla vähän erikoisemmalla värillä
lookaround_orig.gif

se on hälytysväri ja sitä ei saa laillisesti myydä. paitsi ambulansseille. maalikaupat tuntevat sen ihan vain hälyvärinä.
normaaliväreissä on maksimiarvo peilaavuudelle.

tuolta voisit kuitenkin tivata:

melkoinen värikauppa

Joo. tuossa Jammus ois ainakin kuvanmukaan se väri jos ei ruutu muuttele paljoa sitten. Kyl se tuo varmaan ois... Joo kuulin täs välissä myös tosta hälyjutusta, on varmaan totta sitten. Mut mitä jos nyt noi vanteet vaan-eikai se niin paha oo
tounge.gif
kun vain sais sitä jostain. Mut onko se kans hankala maalata tms-joku sanoi että on todella useita kerroksia maalattava että peittää. Tai sit siinä on joku oma niksinsä. Mut oiskohan tuota lähellä olevaa väriä edes jos en onnistu mistään oikeetä löytään? Pitänee tuonne maalikauppaan pirautella-ainakin tosiaan vaikutti että on melkolailla erikoisuuksia siellä.

Kannattaa kysyä mistä vaan automaalaamolta. Kyllä ne sitä väriä myyvät. Vaikkei saisikaan. Mulla on henkilökohtaisia todisteita. Tai ainaki oli joskus. Mopossa. =)

Joo, mulla ois kanssa tarkoitus maalata ens talvena jamahaa uuteen uskoon. eli vahan niinku nain : http://www.indysuperbikes.com/images/Miscelaneous/gall-checa.jpg  Tollasta variako tarkoitit?
noi viralliset yamaha-racingin värit löytyvät ihan Sickensin värikartasta.. joku XXX991 tms. löytyy automaalikaupasta kysymällä. ne värit ovat sitten vähän erisävyjä vuosimallista riippuen, enkä muista minkä vuoden väriä joskus kysyin (muistaakseni -00) se ei siis ole päivänloisteväri mutta melko lähellä sitä. jotkut ovat maalanneet racevärit House of Kolorsin väreillä. heiltä löytyy aika lähellä oikeaa oleva punainen. joku paja tuo niitä värejä maahankin joten eikun googlettamaan.

Kyseleppä värikaupoista, jos vaikka myisivät liikennemerkkimaaleja.Meillä niitä työpaikalla tilataan kulkukäytävien 8trukkitie) merkitsemiseen.Niissä on tämä heijastinefekti maalissa, punaisenakin.

Minulla olisi myytävänä sävyä RAL 3021. Samaa jolla hälytys ajoneuvot maalataan.
Maali vedetään valkoisen päälle,2-4 kertaa.

Noita päivänloistevärejä löytyy lähes kaikilta valmistajilta.
Halvimmalla ja peittävimpinä+ yksikomponenttisena saat ne Lakkavalmisteelta puh. 03-3630911.

Back