Määräaikaishuolto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Squirrel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Squirrel

New member
Vein juuri pyöräni, CBF600 24tkm huoltoon BikeWorldiin ja kertoivat hinnaksi ~430€...
omg.gif


No, olihan siinä paljon kohtia mitä tarkistavat, mutta tuntuu silti jotenkin aika kohtuuttomalta. Taitaa olla vika kerta kun siellä huollatan, sitäpaitsi takuukin päättyy joten ei tarvii niistä ammattimiehen huolloista enää maksaa, sen verran voin itsekin opetella.

Mutta onko tuollainen hinta ihan normaali? Kertokaa kokemuksia 24tkm huolloista, tietty parasta jos on samasta pyörästä kokemuksia.
 
Taitaa olla huollon ohjeaika 2,4 tuntia.

Tulpat menee uusiksi ja ilmeisesti venttiilien säädöt tarkistetaan.

Halpaa tämä moottoripyöräily, eikö totta
eek.gif
 
xx:n 24 tkm:n huolto maksoi alkusyksystä 370e uusine iridiumtulppineen...
mad.gif


tilaa muualta tulpat etukäteen ja ota mukaan, ni pääset halvemmalla. niin minä ainaki aion tehdä kerrasta viisastuneena.

ainaki ko liikkeessä sanoivat että vaihtavat tulpat miltei aina, vaikka ohjelmassa lukeeki että tulppien tarkastus. toki lukee mylös että vaihto tarvittaessa....
 
Mjoo'o... Ei auta kuin kärsiä ja syödä makaryyniä loppu kuu...
nixweiss.gif


On kai se ihan hyvä että sieltä tarkistellaan kaikki elintärkeät toiminteet niin ei tarvii ilman jarruja tms. ajella ;)
 
Ihan kohtuulliselta hinnalta kuulostaa, itse jouduin maksamaan pelkästä venttiilien säädöstä 195 euroa, eli 2,5 työtuntia laskuttivat. Muut työt tein itse, kun uhkailivat liikkeessä että voi maksaa jopa tonninkin 24 tkm huolto. Ilmeisesti tuo oli sellainen "me ei tarvita sua asiakkaaksi" -tarjous. Täytyy harkita Hondaa seuraavaksi pyöräksi, kun noi hinnat kuulostaa pikkusen pienemmiltä.
 
Kesällä huollatin isoveljen, eli cbf 1000, joka varmaan töiden osalta lähes identtinen 24 tkm kohdalla. Eli suurin työ on juurikin venttiilien tarkistus ja tulppien vaihto. Kustansi merkkihuollossa 300,- eur pienen tinkimisen jälkeen.
 
xx:n 24 tkm:n huolto maksoi alkusyksystä 370e uusine iridiumtulppineen...  
mad.gif


tilaa muualta tulpat etukäteen ja ota mukaan, ni pääset halvemmalla. niin minä ainaki aion tehdä kerrasta viisastuneena.

ainaki ko liikkeessä sanoivat että vaihtavat tulpat miltei aina, vaikka ohjelmassa lukeeki että tulppien tarkastus. toki lukee mylös että vaihto tarvittaessa....
Eikös ne iridium tulpat pitäis kestää melkein ikuisesti? Miks niitä pitää siis vaihtaa? Lienevätkin melkosen kalliit?
lookaround_orig.gif

En tiedä. Ehkä joku viisaampi kertoo. Mulle ainakin oman mopeedin huollossa sanoivat ettei tartte vaihdella kun on sellaset ja uudet maksais ainakin mansikoita.
 
Kawaan tehtiin tänä syksynä iso 24tkm huolto, 75tkm mittarissaan ja mitä tuo oli reilun 6h fillarin parissa pakertanut kun pumppuöljyjä myöten meni kaikki nesteet vaihtoon, palasäätöiset venat ojennukseen, kaasarit synkaten, filsut, tulpat, jne. Loppusumma oli lähemmäs 500€
lookaround_orig.gif
 
muistaakseni huoltovihko sanoo että tarkastus ja tarvittaessa vaihto 24tkm ja vaihto 48tkm.. tai sitte muistan väärin.

kyseisestä huollosta tarkemmin tuolla pläkkärin omassa osiossa. tulpat maksoi jotain neljättä kymppiä kappale ovh ku hyllystä ottivat, normihuollon hinta piti olla jotain 250e.
 
Vein juuri pyöräni, CBF600 24tkm huoltoon BikeWorldiin ja kertoivat hinnaksi ~430€...  
omg.gif

Mutta onko tuollainen hinta ihan normaali? Kertokaa kokemuksia 24tkm huolloista, tietty parasta jos on samasta pyörästä kokemuksia.

Mulla samainen huolto samaan pyörään maksoi 220 € ilman öljynvaihtoa (jonka hinta olisi n. 50,-) eli käytännössä tuo 220 € kattoi itse huollon ja sytytystulppien vaihdon. Aikaa kului runsaat 3h. Kyseessä on ns. laajempi huolto jonka varjolla jotkut saattavat hieman rahastaa. Vaihdettaviin ei kuitenkaan kuulu muuta kuin öljyt, suodatin ja tulpat. Mitä oma laskuerittelysi kertoo?
 
Omassa ainakin suurin työkustannus 24 tkm on ohjauslaakerin purku,pesu ja rasvaus,kuulemma aikaa vievä purkuhomma ja suositeltiin jättämään myöhemmin tehtäväksi tai tehdä itse näin lasku alenee heti neljänneksen, varmaan pystyvät huollossa tarkentaa eriteltyjä aikoja ja antaa suosituksensa.Helppohan se on itse laakerin toiminta ja kireys
kummiskin varmistaa.
 
Mitä kummaa varten ohjauslaakeri pitää peräti purkaa 24 tonnin huollossa? Eihän sitä vielä tavallisesti tartte edes juuri kiristää tuossa vaiheessa? Edellisessä pyörässä ei tarvinnut laakeriin kajota ensimmäisten 50 tkm aikana eikä tässä nykyisessäkään ole tarvinnut vielä edes kiristää 30 tkm matkalla.
 
Mitä kummaa varten ohjauslaakeri pitää peräti purkaa 24 tonnin huollossa? Eihän sitä vielä tavallisesti tartte edes juuri kiristää tuossa vaiheessa? Edellisessä pyörässä ei tarvinnut laakeriin kajota ensimmäisten 50 tkm aikana eikä tässä nykyisessäkään ole tarvinnut vielä edes kiristää 30 tkm matkalla.
Se on aika paljon tuurista ja käytöstä kiinni. Se laakeri voi kulua pykälille jo reilusti ennen 30tkm, ei ole iso vaiva purkaa, tarkastaa ja rasvata. Kiristys toimi vain jos se tehdään ajoissa, myöhemmin kiristämällä kulunut laakeri menee vain huonompaan kuntoon.
Kävin joskus aikanaan koeajolla cebarilla jolla oli ajettu muistaakseni alta 30tkm ja siinä oli ohjauslaakeri totaalisen hajalla. Oli muuten näitä "itse huollettuja", kysyin koeajon jälkeen sitä niin kuulema "ei oo tarvinnu vaihtaa".
 
Vein juuri pyöräni, CBF600 24tkm huoltoon BikeWorldiin ja kertoivat hinnaksi ~430€...  
omg.gif

Mutta onko tuollainen hinta ihan normaali? Kertokaa kokemuksia 24tkm huolloista, tietty parasta jos on samasta pyörästä kokemuksia.

Mulla samainen huolto samaan pyörään maksoi 220 € ilman öljynvaihtoa (jonka hinta olisi n. 50,-) eli käytännössä tuo 220 € kattoi itse huollon ja sytytystulppien vaihdon. Aikaa kului runsaat 3h. Kyseessä on ns. laajempi huolto jonka varjolla jotkut saattavat hieman rahastaa. Vaihdettaviin ei kuitenkaan kuulu muuta kuin öljyt, suodatin ja tulpat. Mitä oma laskuerittelysi kertoo?
Tänään ne tekevät sen huollon, katsotaan nyt mitä se lopullinen hinta sitten on ja mitä siinä erittelyssä kerrotaan.

Oliko kuitenkin BW, missä kävit huollattamassa tuolla 220€lla?
 
Eikös yleisesti japseissa ole 24tkm kohdalla iso huolto jonka tekee isoksi venojen tarkastus/säätö joka hintaa nostaa suuren työmäärän takia..
 
Eikös yleisesti japseissa ole 24tkm kohdalla iso huolto jonka tekee isoksi venojen tarkastus/säätö joka hintaa nostaa suuren työmäärän takia..
Hondassa on näin, tosin nakupyörissä päästään välillä pienemmällä vaivalla kun katteita ja ilmaboxia ei ole tiellä.

Olen kuullut parilta pikkupajalta, että hyvin harvoin venttiilinsäätöjä on tarvinnut ensimmäisessä 24tkm huollossa. Huolto-ohjelman mukaan tarkastus kuitenkin tehdään.
 
Melko kalliilta huoltaminen kuullostaa, mutta mä olenkin maalta.  
cool.gif

Omassa CBF:ssä on tehty 24000 ja 48000 km kohdilla venttiilintarkistus, säätötarvetta ei ole ollut. Epäilen melko vahvasti että suurin osa "säätämisestä" on mielikuvituksen tuotetta tai härskiä valohoitoa.

Oma 48000 km huolto maksoi merkkihuollossa 135 € ilman öljyä ja suodatinta.
Hankin öljyt ja suodattimet muuta kautta suuremmissa erissä.

Oma vihko on nyt täytetty 48000 km asti, johtuen huomattavasti edullisimmista huoltohinnoista.

Tässä viestiketjussa mainituilla huoltohinnoilla olisin kyllä jättänyt huollot tekemättä, omassa pajassa pystyn tarvittaessa tekemään kaikki toimenpiteet itse.
 
Back
Ylös