Oman pyörän arvokkaasti ikääntyessä on alkanut mietityttämään nämä määräaikaishuoltojen ulkopuolelle jäävät huoltotarpeet. Joista näin äkkisältään tulisivat mieleen esimerkiksi:
- Keulaöljyjen vaihto
- "Runkolaakereiden" rasvaus (ohjauslaakerit, takahaarukkan laakerointi ja takaiskarin nivelöinti)
- Jarruletkujen vaihdot
- ...?
Tiedän muutamia, jotka purkavat/kasaavat uuden pyöränsä vuosittain, mutta veikkaisin että hyvin yleinen käytäntö on "korjata liikkeessä kun hajoaa" tai myydään eteenpäin ennen kuin varsinaisia ongelmia ilmenee. Mutta noin yleisesti, mitä olisi määräaikaishuoltojen ulkopuolelta hyvä huoltaa ja kuinka useasti?
Omat mutut / kuullut / luetut ovat:
- Keulaöljyt parin vuoden välein
- Jarruletkut 4 vuoden välein (suositus joidenkin Japanilaismerkkien osalta)
Terveisin!
Sami ja Honda CBR600 F -00
- Keulaöljyjen vaihto
- "Runkolaakereiden" rasvaus (ohjauslaakerit, takahaarukkan laakerointi ja takaiskarin nivelöinti)
- Jarruletkujen vaihdot
- ...?
Tiedän muutamia, jotka purkavat/kasaavat uuden pyöränsä vuosittain, mutta veikkaisin että hyvin yleinen käytäntö on "korjata liikkeessä kun hajoaa" tai myydään eteenpäin ennen kuin varsinaisia ongelmia ilmenee. Mutta noin yleisesti, mitä olisi määräaikaishuoltojen ulkopuolelta hyvä huoltaa ja kuinka useasti?
Omat mutut / kuullut / luetut ovat:
- Keulaöljyt parin vuoden välein
- Jarruletkut 4 vuoden välein (suositus joidenkin Japanilaismerkkien osalta)
Terveisin!
Sami ja Honda CBR600 F -00