Masan GTS

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rekkamasa

MotOrg ry
Tehrääs ny tällekkin ketju kun muistakin on ollu vaikkei tälle ihan vielä oo tarkotus mitään ihmeempiä tehdä, ainakaan ennenkun saa ton XJR:n ulos tuolta, se kun vähän niinkun rahottaa tän pyörän. Tämähän ei ihan virallisesti ole vielä edes mun mutta se on paperitekninen seikka heti kun saan jyräyksen kasaan ens kuun alussa.

IMG-20210525-091313-copy-800x600.jpg


Ensimmäinen operatsuuni tämän kanssa on ton hillittömän pleksin madallus, se kun on mulle just väärän korkuinen. Maantiellä antaa mahtavasti tuulensuojaa mutta mutkapätkillä häiritsee keskittymistä merkittävissä määrin kun pleksin yläreuna on just horistontin tasalla joten siitä joutaa pätkän veistämään veks.

Pahoittelut jos nämä kuvat jossain kohtaa katoavat kosmoksen kohinaan, foorumi jota käytin aikaisemmin kuvapankkina kävi läpi omistajanvaihdoksen ja uusi omistaja tarjoaa kyllä rajoittamattoman kuvatilan mutta samalla estää hotlinkityksen muille foorumeille joten nämä kuvat on tallennettu imgbb:n kautta kunnes keksin jonkun uuden pysyväispalvelimen.

Enivei...

IMG-20210525-092037-copy-800x600.jpg


Alkuperäinen yläreuna kopioituna 5cm alemmas, sehän ei tietty mätsää enää leveyteen mutta antaa riittävästi osviittaa jonka perusteella uudet reunat saa piirrettyä vapaalla kädellä.

IMG-20210525-092358-copy-800x600.jpg


Tuommosella PVC laikalla ja lidlin parkside- kopiodremelillä puolvälin kierroksilla leikkuuhommiin, pikkuisen kerrallaan leikaten muistaakseni kuudennella passilla läpi. Leikkasin sauman tahallaan viistoksi koska olin alusta asti aikeissa hioa sen suoraksi samalla poistaen oho-eiku takaisinotosta syntyneet pykälät joita onneksi syntyi koko matkalle vain kolme.

IMG-20210525-113633-copy-800x600.jpg


Ei huono vaikka itte sanonkin.

IMG-20210525-113711-copy-800x600.jpg


Tuon verran siitä lähti. Kypärämelu nousi merkittävästi mutta se on mun mielestä esteettömästä näkyvyydestä pieni hinta varsinkin kun nyt pystyn pään asennolla määräämään tuuleeko aukinaksesta visiiristä sisään vai ei.

Ainoa ongelma mikä testilenkillä ilmeni on että ilman jäykistävää ylälippaa alkaa pleksi 120km/h vauhdissa jonkin verran vatkaamaan muttei mitenkään kauheasti joten kutsun modausta onnistuneeksi.
 
Pakko sanoa että orkkis matala pleksi on kyllä paras 183cm kuskille. Mulla oli edellisessä myös se orkkis korkeampi ja se antoi keväällä ja syksyllä paremmin suojaa kyllä, musta keskikesällä liikaakin. Tässä nykyisessä on vain orkkis matala ja siitä tykkään.
 
Saapi olla tuollamoin tämän kesän, en halunnu ostaa uutta kun sikäli jos elämäntilanne sen sallii saa tämä keisari ensi talvena täysin uudet vaatteet.
 
IMG-20210602-081824.jpg


IMG-20210602-081739.jpg

Muuttaa se vanhakin sotaratsu ilmettään kun hetken jaksaa hinkata. Eilen illalla tuli tehtyä hiukka huolellisempi puhdistus, liuotinpesu, vanteet ja swingit happosella, savetus ja vahaus ensin autoglymin super resin polishilla ja vielä päälle extra gloss protection. Harmi ettei se juuri näy kuvassa mutta ennen pesua luulin tuon olevan tuommoinen vihertävä petroolin sininen mutta itseasiassa näyttäisi että pyörä on maalattu ns. dolphin glow maalilla sillä katselukulmasta riippuen pinta vaihtaa väriä smaragdin vihreästä sinisen kautta violettiin.
 
Millainen tuo keula on ajaa? Ratkaisu ei kuitenkaan yleistynyt, syystä että? Plussat ja miinukset?
 
Ei parempi ei huonompi mutta on se erilainen kun peruskeula. Käsittääkseni yleistyminen tyssäsi etupäässä (hehheh) ratkaisun hävyttömän kalliiseen hintaan uutena. Pyörä on painostaan ja koostaan huolimatta yllättävän ketterä, sitä pystyy mutkateillä helposti viemään käytännössä lantiota liikuttamalla. Yli satasen vauhdissa tapahtuu...jotakin, sillä pyörä ykskaks tavallaan "jäykistyy" ihan kuin adaptiivinen ohjaustehostin menisi moottoritie-tilaan tjsp. Itse odotin ennenkun pääsin tuota ensimmäisen kerran testaamaan ettei keula jarruttaessa sukeltaisi yhtään koska teoriassa jarruvoiman pitäisi pistää vastasuuntaan hanttiin mutta kyllä se sukeltaa, tai ehkä enempi perse nousee ylöspäin. Tiedä sitten paljonko asiaan vaikuttaa se että tuohon on joku vaihtanut öhlinssin säädettävän takapampun joka tuntuisi tällä hetkellä olevan sangen pehmeällä, en ole sitä jaksanut vielä paljoa säädellä kun en ole ehtinyt koko vekottimella vielä ajaa kuin pariin otteeseen.
 
Eikös tuon keulan yksi tarkoitus ollut vähentää jarrutuksessa tapahtuvaa keulan painumista.
 
Tarkka sanamuoto taisi olla enemmänkin että pitää keulan vakaampana jarrutuksessa. Ei se silleen sukella kun perus tellukeula muttei se pysy ihan paikallaankaan.
 
Eipä kummoinen päivitys mutta se ois tuo GTS nyssit virallisesti mun, taino vakuutus täytyy askarrella että saan omiin nimiin, ja XJR:n omistus luovutettu vaihdossa pois. Itse pyörä lähtee sunnuntaina kunhan saan kaasarit balanssiin ja maalipinnan sopivasti kiiltämään ensin.
 
Eipä kummoinen päivitys mutta se ois tuo GTS nyssit virallisesti mun, taino vakuutus täytyy askarrella että saan omiin nimiin, ja XJR:n omistus luovutettu vaihdossa pois. Itse pyörä lähtee sunnuntaina kunhan saan kaasarit balanssiin ja maalipinnan sopivasti kiiltämään ensin.

Onnee ;) Mä hain viime perjantaina itselleni toisen samanlaisen, nyt mulla on vuosimallia 1996 ja väriltään sinistä kaksi. Valmistenumeroissa heittoa 1304 pyörää.

https://pd.kuvat.fi/kuvat/Pr%C3%A4tk%C3%A4t+-+Motorcyklar+-++Motorbikes/Japsipy%C3%B6r%C3%A4t/Yamaha/GTS+1000/2+x+gts+copy.jpg
 
Rohmu :grin: mitä sää kahdella samanlaisella?

Jos mä nyt ihan oikein asiaa tulkitsen niin tämä näyttäs olevan ihan alkupään vehkeitä, tarkalleen tapaus 471.
 
Rohmu :grin: mitä sää kahdella samanlaisella?

Jos mä nyt ihan oikein asiaa tulkitsen niin tämä näyttäs olevan ihan alkupään vehkeitä, tarkalleen tapaus 471.

Teen yhden tosi tosi hyvän ja toisen myyn. Kumpikaan ei kyllä ole huono, mutta halusin sivulaukut joita tossa ekassa ei ollut ja lisäksi tän uudemman mukana tuli toinen muotoiltu satula, pari pleksiä ja Wilbersin alusta, navi ym..
Toisaalta näihinhän on osa saanti vähän vaikeaa , niin voihan toisen pistää varaoskiksi jos tarvii :;): vaikka oikeasti toinen pyörä tulee olemaan XTZ 750 Tenere tai vastaava.
 
Kuten kuvista näkyy tuossa on laukut, corbinin jakkara ja tourinki pleksi valmiina. Ainoat miinukset toistaiseksi on että alkaa olla melko selvä että toi kytkin on morjens, ei lipsu vielä mutta ihan käyttöikänsä lopussa joten se on uusittava, ja toi iso pleksi blokkaa vähän liikaa tuulta, vaikka kastelee teepaidan jääkylmällä vedellä ennen reissua näillä helteillä tulee silti ihan hiton kuuma! Yks juttu on että vaikka tossa on isoimmat tärinä dampperit mitä mä oon nähny niin noi kahvat surraa silti, 50km pääsee kerrallaan sit alkaa oikean käden pikkurilli ja nimetön puutumaan liian pahasti ja pakko pitää pien paussi.
 
Tässä mun uusimmassa hankinnassa oli MRA:n korkee pleksi ja vaihdoin sen maalaan orkkis pleksiin samantien.
 
Oliskohan kellään viisautta jaettavaksi mitä tuolle kahvojen tärinälle voisi tehdä? Ajoasento on muuten likipitäen täydellinen, mitä nyt kahvat vois olla sentin pari ylempänä mutta sitä ei voi tuon etupään rakenteen takia kovin helposti muuttaa, mutta tuo erityisesti kaasukahvan resonanssi on todella inhottava kun 40km välein pakko pysähtyä kun oikean käden nimetön, pikkurilli ja peukalo puutuu liikaa. Geelituppeja tuossa jo pohdin mutta pyörässä on Yamahan omat kahvanlämmittimet enkä tiedä onko itse kahvakumi vaihdettavissa vai integraalinen osa tuota lämmitintä, ja jos on vaihdettavissa kuinka todennäköisesti tuhoan lämpöelementin niitä irrottaessa. Ongelma on vieläpä siitä kummallinen kun pyörässä on sekä suurimmat että monimutkaisimmat dampperit mitä olen koskaan nähnyt, niissä on vielä semmoinen pyälletty kaulus joka näyttää siltä että vaimennusta voisi ehkä saada jopa säädettyä mutta näistä pyöristä on todella hankala löytää oikeen mitään tietoa netistä kun kaikki vastaan tulleet artikkelit käsittelee lähinnä tuota RADD keulaa eikä juuri muuta.
 
Ota kaikki painot pois ja kokeile.
Laita lisää painoa sarvikkoon ja kokeile.
Sarvikko on ontto, joten sinne sisään mahtuu oikein hyvin lisää painoa.

Onko sarvikko kiinteästi vai kumipuslatyynyillä kiinnitetty.
Jos on kumia välissä, niin ne on voineet ajan myötä kovettua.
 
Kahvat ovat kiinteä osa yläteekappaletta, täytyy yrittää jostain kaivaa miten noi dampperit puretaan mutta ainakin kun sitä mutikkaa nykii tuntuu sen kumi olevan vielä ihan notkeaa molemmin puolin.
 
:thumbup: :thumbup: :thumbup: sen verran lihaisa file että menee kännykällä pala kurkkuun, tarttee kattoa kun kotikoneelle pääsee mitä tuola on
 
gts :stä sellainen muistikuva että vakio etukumin profiili turhan matala . Tosta huoltoohjekirjan vikaselvitys taulukossa mahdollinen vika tärinään ,etupyörän laakeri,etupyörän sivusuunnan asetus ynm. Aikoinani etsin oman normi etupäällä varustetun mp.n tärinän syytä kävin koko etupään kaikki mahdolliset syyt ja fiksasin, jarrut, laakerit, ohjauslaakeri tasapainotin eturenkaan uudestaan ynm. viimein se vika löyty Avonin eturenkaan renkaan remmi rikki katki sattumalta löytyi halkeama sisäpuolelta renkaasta ja se syy
 
Back
Ylös