Megasquirt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja foxterrier
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paljonkos megasquirt-yksikön tekeminen maksaa? Minulla olisi 250€:lla myytävänä Weberin P8 ECU sekä 904cc vesikoneeseen erilaisia lastuja. Lisäksi olisi: 907IE:n täydellinen johtosarja sekä paine ja lämpötila-anturit, 748/916:n läppärungot suuttimineen ja TPS:neen.
Projektiin sopii '82 Golfin tarvikebensapumppu (61,50€). Jostakin 300kPa paineensäädin. Paluun voit laittaa pumpun imupuolelle.

Jos weberin kaasari noin paljon kyllästyttää, niin minulla olisi myös mikunin alipainekaasarit kurkkuineen, välikumeineen ja pumppuineen, sekä niihin suoraan sopiva ilmansuodatinkotelo, joka varmaan mahtuisi pason tankin alle. Eli ns. "plug and pray" - paketti.
 
Paljonkos megasquirt-yksikön tekeminen maksaa?
MS1 & v2.2 levyä saa valmiiks kasattuna n. 200egeen. Aika tasaisesti tuntuu olevan toi 200egeä.

MS2 & v3.0 valmiiks kasattuna on jo siellä 350egen lähistöllä.

Jos "säätäminen" ja FI elektroniikka kiinnostaa, niin sitten ms. Muuten kyllä ostaisin ton weberin ecun.

Onhan ms sittenkun sen saa skulaamaan hieno kampe! En vaihtais pois, tullut opittua aika pal näistä kun vertaa lähtöruutuun. Ainut vaan, että kokoajan tulee jotain uutta, niin joutuu modaamaan & säätämään, pakkohan siihen on saada kaikki mahdollinen
cool.gif
 
Tuosta ecusta joka on 888:lla kaupan.
Onko tuo samanlainen kuin 900ie norsussa?
Mitenköhän säätäminen onnistuu ns. kotikonstein? Bensanpaine ja synkka tuntus olevan kohtuu helppo homma?
Vai onko viisainta viedä klaukkalaan (meinaan vaan jos tarttee kaksi kanavaisia CO mittareita jne...)

nimimerkillä:
tulevan talven pitkät illat tallilla
 
En tiedä, onko norsussa P7 vai P8. Muuten sama, mutta P8:ssa on sisäinen muisti ja osaa ohjata etu- ja takapyttyä erikseen.

Kartat on poltettu epromille, jonka voi lukea melkein millä tahansa eeprommerilla, muokata editorilla ja polttaa uudestaan. Eli seos- ja sytytyskartat on täysin muokattavissa. Eli kyllä näitäkin pääsee "säätämään"
biggrin.gif
.

Klaukkalassa ei osata noihin liittyen kuin kääntää co-trimmeriä, jolla passataan vain tyhjäkäynti-co. Ei tarvi kaksi kanavaista analysaattoria, koska letkua voi vaihtaa käyrien välillä. Sen voit tehdä itsekin.
 
Tämä keskustelu osui hyvin ajankohtaisena itsellenikin.

Ajatuksissani on ollut rakentaa SS750 kaasarien tilalle ruisku (miksi - tietenkin hyvä kysymys - liikaa aikaa, halua oppia uutta, hulluus...) ja kun en ole vielä hard core-ammattilainen tällä alueella kiinnostaisi kaikki tietoa aiheeseen liittyen.

Täydellisten läppärunkojen lisäksi (löytyy jo) mitä tarvittaisiin ja etenkin kiinnostaa millainen kompuutteri kannattaisi hankkia helppoa säädettävyyttä varten? En varmasti tarvitse F1-tason laitteistoa!

Onko kellään kokemuksia kaasarien vaihdosta ruiskuun Ducateissa?

Kaikesta tiedosta kiitollinen,

Kimis
 
Norsussa, ainakin GT mallissa on P7 ECU, EI P8. Kaverini kokeili siihen 907IE:n vakiolastua ja se ei toiminut alkuunkaan.

Itelläni on ollut joskus mielessä 750 Pason muuttaminen ruiskuksi (907 ruskurungot, P7, 907 johtosarjat löytyy), mutta aika ei riitä moiseen projektiin.... Ajatus lopahti siihen, kun P7 vaatiin 2 pick-up:a ja sen toisen laittaminen 750 koneeseen tietää kenties enemmänkin pähkäilyä liityen ajoituksiin, ym... Ei sen puoleen, olis kiva ajella kenties ainoalla 750IE Pasolla  
tounge.gif


Ps. maailmalla, siis rapakon takana oli jokunen vuosi sitten tarjolla Weberin(750&906 Paso) tilalle sopivaa ruiskurunkoa, johon kävi muistaakseni Ducatin vakiosuuttimet.
 
Norsu on ilmajäähdytteinen ja 907IE:n lastussa on korjaimet veden lämpötilan mukaan... Eli nuo pitää ronkkia lastulta pois.

Kaikki kaksiventtiilikoneiden läppärungot kurkkuineen käy kaikkiin kaksiventtiilikoneisiin.

P7 ecussa luetaan kierrosluku kampiakselin pick-upilta ja ajoitus nokkahihnojen käyttöakselilta. M16 ecussa on pick-up vain nokkahihnojen käyttöakselilla. Eli 750 Pasoon pitäisi vaihtaa nokkahihnojen vetoakselin ratas, jossa on ajoitusnappula (tai hitsata se siihen) ja laittaa pick-up sivukopan läpi. Lisäksi pitäisi vaihtaa vauhtipyörä ruiskuvehkeestä.
 
Hei Gamma,

joo, aikomus olisi vaihtaa ruisku kaasarien tilalle!!

Millainen projekti tuo oli ja millä palikoilla kasasit?

Olisiko opittuja vinkkejä jotta toimenpiteet onnistuisi mahdollisimman hyvin?

Kiitoksia jo etukäteen,

Kimis
 
Moron!

No mun mopoon oli ammoisina aikoina rakenneltu hestec-ruisku ja minä vaan metsästelin nyt orkkisosat ja kasailin vekottimen nippuun. Simppeli homma se olisi nyt lyödä kaasuttimen tilalle takaisin jos siellä ruiskun boksissa on lisäkortit ym alkuperäisille antureille jne. Eli töpselit vaan kiinni ja läppärunko kaasuttimen tilalle
smile_org.gif
Boksia minulla ei enää ole mutta läppärunko TWM 2*45mm suuttimien kera löytyy jos tarvitset. Vaatii uudet holkit/laakerit akselille mutta ei ole kyllä kalliskaan.. Parasta ehkä jos löytäisit 907:n tai vastaavan hilut kokonaisuudessaan
smile_org.gif
 
Back
Ylös