• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Meinas sitte kylkeen tulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alehto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

alehto

New member
Tänään aamulla kaikki meni loistavasti siihen asti kunnes työmatkalla eräs harmaa farmari meinasi kiilata mut pyörineen reunakivetykselle (korotetulle semmoiselle). Ei sitte osannut peiliä käyttää tai olkapäänsä yli katsoa. Kyllä nous karvat pystyyn auton kiilatessa minut kohti kivetystä ja peukalo lähestyi jo tööttiä. Kiireisssäni en vain kerennyt muuta kuin jaruttaa. Eipä tööttikään olisi paljoa auttanut. Oli jo semmonen tunne että tässäkö se nyt oli... Loppuuko kausi lyhyeen?
crazy.gif
Sain kuitenkin jarrutettua rivakasti ja säilyin pystyssä. "Huh, kyllä piti läheltä!" - kävi mielessä. Seuraavissa valoissa ajattelin piruuttaan vilauttaa pari kertaa pitkiä ja nyökyttää päätä, ettei näin saa tehdä. Josko tämä olisi jotenki herättänyt kotilossa ajavan kuskin. Tämä nuorehko (mies?) vaan tuijotteli pelistä itseään ja korjaili hiuksiaan. Ei tainnut olla kiinnostunut huomautuksesta. Tuli taas mieleen että tämäkin näitä "minäminä"-persoonia, joita ei kiinnosta muu kuin oma ulkonäkö.
veryangry.gif
Olisiko ollut vaan parempi kolauttaa auton kylkeen ja pistää asia tämän kotilokuskin syyksi? Ehkei...

Noh, onni oli kuitenkin kummankin puolella. Tällä kertaa onneksi säilyttiin ehjinä (sekä auto, minä että pyörä) ja ajokausi ei stopannut heti alkuunsa.
062802moto_prv.gif

Eihän tuossa mitään kummempaa ole... Enemmän ääntä pyörään!
idea3.gif

Ihan tietämättä tilannetta sen tarkemmin. Mutta itse pannut merkille sen, miten näkymättömäksi pyörä tulee kun ajaa ilman valoja, ja asusteet, ja kypärä on mustaa. Tänään aamulla en havainnut yhtä pyörää joka vastaan tuli, ennen kuin oli melkein kohdalla. Kaverilla ei ollut valoja päällä, sekä asusteet oli täysin mustat.

Mutta sitten tuohon tilanteeseen, itse olen aika kuumakalle, ja olisin varmaan pistänyt mopon sivutuelle, avannut oven, ja antanut kaverille oikeasti jotain tuijotettavaa peilistä vähäksi aikaa. Prkl.
mad.gif

Tuntuu olevan osalla tuota kotiloa ajavilla hieman hämärä tuo ymmärrys siitä, että pyöräkaverille voi käydä aivan helvetin huonosti vaikka vauhti on pieni ym.

Hyvä ettei mitenkään käynyt. Meikäläisen päälle taas meinasi joku Mazdaa parkkipaikalla veivaava täti-ihminen peruuttaa, vaikka olin jäänyt kauas odottamaan tilanteen selkiämistä kun olin melkoisen varma, ettei se minua näe. Eikä olisi ilmeisesti omin neuvoin nähnytkään...

Oliskahan pissapojan kytkeminen mp kovin hankalaa. Täyttäis vaan säiliön maalinpoistoaineella ja sais ruittia imussa ajavia kotilokuskeja...
omg.gif

harmi vaan ettei moni pelkällä nelipyöräsellä liikkuja varmaan seuraa pahemmin tätä foorumia.

Ne ketkä ajelee kesäisin kakspyöräsillä, ni luulis löytyvän varsinkin näin keävisin enempi tarkkaavaisuutta mopoja ajatellen.

Uutisiin vaan jokakeväinen ilmoitus useammaks viikoks et varokaas niitä mopoja liikenteessä. (niinhän noi tekee ku koulut sun muutkin alkaa)

Tänään tuli sitten itsekkin raapastua pyörällä töihin ekan kerran, ja kyllähän noi autoilijat toljotteli jahka huomasivat minut.

Eli kyllä se vaan niin on, että syytä pidellä huoli itsestään ennenkuin kesä pidemmälle ehtii ja autoilijat meihin tottuu.

Oliskahan pissapojan kytkeminen mp kovin hankalaa. Täyttäis vaan säiliön maalinpoistoaineella ja sais ruittia imussa ajavia kotilokuskeja...
omg.gif
Helpompi järjestely ois hommata haulikon panosvyö ja laittaa lasisiin koeputkiin sitä maalinpoistoainetta. sitten heittelis siitä jos tilanne vaatii...
biggrin.gif

---
Niin ja en siis yllytä tuohon toimintaan. Siitä voi saada sakot tms. ilkivallasta tjsp. jos kiinni jää.

Déjà vu. Huhtikuu ja nyt vasta tämä keskustelu pissapoikavirityksistä yms.
smile_org.gif

Keli on mitä hienoin ajella, mutta aurinko on ruuhka-aikoina hankalan matalalla ja kotiloiden tuulilasit talven jälkeen naarmuilla kaikesta hiekasta ja möhnästä eikä sitä pestä sisäpuolen tahmastakaan ennen kuin vappuna. Tarkkana pitää olla kuin porkkana.
062802moto_prv.gif

Ollaan sitä taas niin s-tanan tiukalla asenteella mopon päällä liikenteessä. Perinteisesti autoilijat alkaa isommin huomata mopot varmaan liikenteessä joskus toukokuun lopuilla, kannattaa ehkä hiukan omaksua ennakoivaa ajotapaa jos aikoo mopolla pysyä kondiksessa eikä joudu auton "kiilaamaksi".

Eilen ajelin päivällä itse autolla Kehää pitkin takana tuli samaa vauhtia prätkä, vilkutin hyvissä ajoin että siirryn vasemmalle ja ohitan edessä meneviä autoja. Ja olihan sen perkeleen pakko vielä yrittää keretä vasemmalta mun ja kaiteen välistä ohi, jos en jarruttanut vaikka olin edellä ja väistin niin oikealle kuin kaistallani pystyin, niin kaiteissa olisi kolissut 600 Hornetti.
confused_orig.gif

Sitten tottakai tyyliin kuuluvasti näytteli mulle keskisormea..
biggrin.gif
Olin jo vasemmalla kaistalla kun Hornetti myöhässä kiihdytti ohi, tai siis yritti. Ei pahalla kuskille, oikeanlaista asennetta vaan mukaan..
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Itse kun on valmis väistämään ja antamaan tilaa säästyy monelta pahalta
wink.gif

Onneksi ei käynyt kuinkaan.

Back