Mekaaninen varvikello

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suti

New member
Sain käsiini mittariston, jossa on vaijerivetoinen kierroslukumittari. Mittari on merkiltään CEV, eli sama kuin monsterin nopeusmittarin valmistaja.

Nyt ei raskisi suin päin ostaa vaijeria ja sen vetopyörästöä, monstasta kun se mokoma puuttuu.

Niin viitsisikö joku jolla on mekaaninen varvari kurkistaa mittarin alle, onko siellä mitään merkintöjä. Esim R1-4 joka löytyy minun mittarin takaa, kai se on jokin välityssuhteen koodi.

Ostohalukkuutta olisi mittarin vaijerin vetopyörästölle ja vaijerille.

Ja ja onko kokemuksia kierroslukumittarin, mekaanisen tai sähköisen asentamisesta monsteriin.
 
Omissa mopoissa olleet mekaaniset kierroslukumittarit on olleet merkkiä Veglia ja käyvät välityksensä puolesta käsittääkseni kaikkiin Ducateihin.

Neliventtiilikoneissa, joissa on mekaaninen kierroslukumittari, on erilainen imunokka etupytyssä kuin niissä koneissa, joissa on sähköinen kierroslukumittari. Onkohan monsterin nokat samanlaiset, kuin esim. vanhoissa SS:ssa, eli pystyykö etupytyn nokka pyöritämään mek. mittaria?
 
Minun  Monsterissa etummaisessa sylinterinkannessa pultilla varmistettu tulppa, johon kierroslukumittarin vaijerin vetopyörästö tulee.

Mutta kun tänään otin tulpan pois. Sitten peilin ja lampun avulla onnistuin näkemään, ettei nokka-akselissa ole käyttö hammastusta. Eli ei se niin helposti onnistuisikaan.

Asennukseen tuli tuumaus tauko...
 
Back
Ylös