• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Menehtyminen Nurmijärvellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakebusa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jakebusa

New member
S...nan kotilo kuskit, murheellista
http://www.hs.fi/kaupunk....1607884

kynttila.gif

"Onnettomuuspaikan tieosuus oli suora, mutta paikalla oli erittäin sumuista."

Edelliseen työpaikkaani kun ajoin pitkää työmatkaa, erityisesti aamulla oli varottava ohittamista sumun takia. Välillä oli sellainen hernerokkasumu ettei nähnyt kuin 10 m eteenpäin. En kyllä hyvällä tahdollanikaan ymmärrä miksi lähteä ohi jos ei näe vastaantulijoita kunnolla.  
sad_orig.gif
 Mieluummin menee töihin vaikka 5 min. myöhässä kuin ottaa järjettömiä riskejä.

kynttila.gif

Rest In peace tämä heppu.

Jos jotain yittäis tästä opppia niin pitäis vaikka pitkiä valoja sumussa piällä.

Toisaalta ihminen erehtyy ja jokaisella on omat elinpäivät päätettynä ja joku päivä on se viimeinen joka tapauksessa.

kynttila.gif

Helsingin sanomat otsikoi tämän lehdessä
" Moottoripyöräilijä kuoli törmättyään autoon Nurmijärvellä"

Helsingin sanomat otsikoi tämän lehdessä
" Moottoripyöräilijä kuoli törmättyään autoon Nurmijärvellä"
Mitäköhän olis otsikoitu jos vastaan olisi tullut mopon sijasta rekka...

autoilija kuoli tormättyä rekkaan?
autoilija kuoli rekan törmättyä autoon?

otsikoinnilla saadaan kuulostamaan asia erilaiselta..nyt otsikon mukaan mopo olisi syyllinen...
luulisi suomen "ykkösmedian" miettivän kirjoitus tapaansa joskus.

Oikea otsikko olisi.."moottoripyöräilijä kuoli idioottiämmän ajettua päälle"...

Tuo päälleajaja (auto siis) on mun äidin työkaveri. Joku n. 30v. nainen. Kuulemma omannut aina "hieman" reippaan ajotyylin...

Sanoin äitille, että saa mun puolesta vetää pataan sitä akkaa jos/ kun joskus työhön palaa...

Paskamainen tilanne... Tilanne olis melkein yhtä vittumainen jos olis tullut autojen nokkakolari noista nopeuksista... Tarvis vaan kaikilla olla malttia mukana kelien mukaan

En mä kyllä tuosta ko. otsikosta löydä millään mitään huomautettavaa...

Edit: Ahaa!

Nyt mä huomasin oikolukeneeni threadin taas kerran vähän liian nopeasti... Puhuttiinkin paperiversiossa olleesta otsikosta, josta kieltämäti saikin vähän väärän käsityksen...

En kyllä yritäkään väittää, etteivätkö monet tämänkin kesän lehtijutuista olisi olleet aika lailla väritettyjä tuohon motoristivastaiseen suuntaan, tyyliin "Kaahari-mopoilija jäi kaatuneen puun alle!" jne. Mutta tuntuupa vaan silti siltä, että on se otsikko kirjoitettu mihin muotoon hyvänsä, niin täällä foorumilla se tulkitaan motoristivastaiseksi...

Joten vähän paksunahkaisuutta kaivattaisiin itse kullekin...

Osanottoni tuohon ikävään tapahtumaan joka tapauksessa. Pliis, ei näitä enää lisää!

Tuo päälleajaja (auto siis) on mun äidin työkaveri. Joku n. 30v. nainen. Kuulemma omannut aina "hieman" reippaan ajotyylin...
Eipä tullut yllätyksenä. Jo ensimmäisellä lukukerralla vähän töksähti kun jutussa sanottiin "Hyvinkään suunnasta henkilöautoa kuljettanut nainen oli lähtenyt ohittamaan kahta edessään olevaa henkilöautoa" ja heti perään puhuttiin "erittäin sumuisesta kelistä".

Eipä tullut yllätyksenä. Jo ensimmäisellä lukukerralla vähän töksähti kun jutussa sanottiin "Hyvinkään suunnasta henkilöautoa kuljettanut nainen oli lähtenyt ohittamaan kahta edessään olevaa henkilöautoa" ja heti perään puhuttiin "erittäin sumuisesta kelistä".
Juu, erittäin sumuinen keli, lähtenyt kahta edellään ajavaa autoa ohittamaan, törmännyt vastaantulevaan moottoripyörään.

Mutta tuntuupa vaan silti siltä, että on se otsikko kirjoitettu mihin muotoon hyvänsä, niin täällä foorumilla se tulkitaan motoristivastaiseksi...
10 pistettä yleistämisestä!

Kyllä ny suomen kieltäkin saa käyttää niinku se on tarkoitettu käytettäväksi ja tulkittavaksi...

Kyllä tuo otsikko todellakin syyllistää moottoripyöräilijän kaikkien kieliopin sääntöjen mukaan. Ihan sama tosiaan ku ois kirjottanu just noin että
Koululainen kuoli käveltyään luotiin

kynttila.gif

Rest In peace tämä heppu.

Jos jotain yittäis tästä opppia niin pitäis vaikka pitkiä valoja sumussa piällä.

Toisaalta ihminen erehtyy ja jokaisella on omat elinpäivät päätettynä ja joku päivä on se viimeinen joka tapauksessa.

kynttila.gif
Aja vaan itse sumussa pitkät päällä.
"Helpottaa" varmaan omaa ajamista paljon.
Pitkät valot on pimeään keliin sopivat, ei sumussa saati sitten päiväs aikaan.

033102ass_1_prv.gif
kaikille jotka cruisailevat pitkät päällä.

Vastaavaa on tapahtunut itselle pari kertaa ihan viime aikoina. Tai siis ei törmäystä, mutta kotilot ohittelee vaikka ajaa vastaan. Eikä edes ollut sumuista. Ja nopeuskin oli rajoituksen mukainen. Valoja koetin myös välkytellä mutta ei mennyt kummallakaan kerralla perille. Toivottavasti sentään keskisormen viesti tuli tajuttua.

Kiva väistellä pientareelle kun kotilot tulee kohti rinnakkain
033102ass_1_prv.gif

Hyppää kyytiltä ja antaa pyörän kolistella päin autoa.. Eiköhän opi. Tosin, useimmat arvostaa vielä siinä määrin omaa elämäänsä (/rahojaan) että tuskin lähtee antaa opetusta
tounge.gif

Sais noi ohittajat joskus toho vieree seisomaan, ketkä ohittelee vaikka mopo tuleeki vastaan.... Vittu kyl tekis hyvää tempoa paria tapausta sen verran ettei auton rattiin pariin kuukauteen voi mennä...

Tiedän ettei se väkivalta mitään ratkaise mutta jumalauta se silti tuntuu joskus niin hyvältä.... tai ainaki tämä pahoinpidelty kotilokuski selviää todennäköisesti vähemmällä kuin se motoristi joka nokkaan kolahtaaa....

Kyllä on kotilo kuskilla ollut kova kiire töihin konttoriin aamukahville. Tosi ikävä tapaus.

Harmi mopoilijan puolesta, mutta olikohan sillä edes valot päällä?, itse ohittelen sumussa niin kotilolla kun autolla, joten en nyt osaa syyllistää ketään. Tosin ohittaminen tietty on aina riski, tekee sen kotilolla tai mopolla.

Jaa, nostaneekohan syyttäjä edes juttua
crazy.gif
pääsee varmaan pienillä sakoilla ja lyhyellä ajokiellolla
veryangry.gif
veryangry.gif

Back