mchuurre
Vanhempi Jutaaja
Jovvain..
Tästä on tällä kertaa kyse, joten laittakaapas korvan taakse jemmaan..
Viime viikolla piti päästä "pöräyttelemään" ja nyt on ihan pakko hehkuttaa tuota saaren "tuntematonta" koilliskolkkaa
Kuvaa tulee perästä ja vitejoo myös mutta tässä nyt alkuun saaren keskeltä Teiden juurella päristelyä
Saaren eteläosassa pärrävuokraamoja on runsaammin kuin pohjoisessa Puerto Cruz:issa. Esim Playa De Las Americasista löytyy jopa beemerihemmoille uutta 650 (Twin) GS:ää 68€-85€/vrk, 165€-221€/3 vrk ja 330€-422€/vko ilman tinkimättä. Todellisuudessa hinnat menee tuosta paljonkin alle kun ja jos tinkaa...Kypäriä löytyy mutta esim. jalkineita ajoasuja ei juuri tunneta ! Transalppia ja Africatwiniä näkyy tarjolla myös olevan mutta tuollainen 650cc - 800cc tuntuu olevan "yleinen" raja syystä tai toisesta johtuen ?
TA + AT:t ovat noin 20€/vrk edukkaampaa kin GS:ät.
Scootteria löytyy yleisesti sekä myös monesta autovuokraamosta. Muutenkin kun noita "MOTOS" -saitteja googlettaa tarjontaa on, mutta oikeasti se tarkoittaa juuri ja vain noita scoottereita. Sellaisen vrk-hintana on n. 20€-25€/vrk potat (1-2) mukana, eli halpaa on !
Niin -no, halpaa ja halpaa, onhan tuokin hinnakasta jos kotilovuokraan vertaa. Esim C-luokan 4-5 ovinen (Citroen/Renault) kustantaa viikoksi n. 120€-130€ sis, omavastuuvakuutuksen & kaskon & rajoittamattomat km:t ja TIETYSTI ilmastoinnin
Puerto De La Cruz:ista, eli saaren pohjoispuolelta pärrää saikin sitten etsimällä etsiä. Tuo Kawan KLE oli vuokrattuna Moto-Mundosta, hotelli Las Vegasin respasta. Eikä "päivää ennen-tarjouksella" tarjontaa ollut kehuttavasti: Resuinen R6:nen, jokin Yamahan pikku-customi ja sitten tämä KLE. Erikoinen tarjousmalli muutenkin: 1 vrk = 60€, 2 vrk = 140€ he hee...
Kaikki pärrät runsaasti ajettuja: 75tkm - 85tkm aivan järjestään, elikkäs vanhaa kalustoa
No joo, en mä älteetä ´siellä kaivannutkaan vaikka 2 eri K1200LT:tä kaupungilla pyörikin, mutta pikkugee olisi ollut poikaa verrattuna tuohon 106tkm (206tkm) ajettuun "kuplavolkkariin". Tuolla ajo kun oli jo siinä rajoilla että nauttiiko tuosta enää ? Sakkorengas takana, ei vaimennusta takana, keula takerteli + löysä kuin mikä. Tehot joissain 80tkm sitten takanapäin, molemmat kahvakumit pyöri HENGENVAARALLISESTI, takajarrua ei saanut lukkoon, kaikki osat mitkä yleensä voivat pitää ääntä myös pitivät ääntä ! Ainoat plussat tulivatkin siitä että se ei jättänyt missään vaiheessa välille eikä keittänyt. Niin ja valot siinä toimi. Yleisesti ottaen näki selvästi että pärrä oli pitänyt siestaa molemmilla kupeillaan ja jokaisena päivänä (paitsi mulla ei ..).
Yleisesti ottaen tuo vuokraus ja varsinkin palautus on sellaista "manjaana" -hommaa, että vuokraamo aukeaa "joskus" joten kulkupelin saa joskus ja samoin palautus on "joskus" he hee....siesta-aika on siististi siinä välissä. Mitään tsekkausta ei auton eikä pärrän palautuksen suhteen ollut lainkaan, eli molemmat olisi aivan hyvin voinut palauttaa vaikkapa kahdessa muovikassissa ja jättää siihen pihamaalle roskasäiliön viereen.
Ajotakin + hansikkaat otin mukaan suomesta ja tuo MP-Asun Unit 1 olikin todella toimiva, ilman sisävuorta tietysti. Eli vaikka lämmöt pyöri +30´C -> jotain, ei missään vaiheessa tullut ohjastaessa kuuma olo koska tuo takkihan läpäisee tuulta varsin hyvin...mutta vihdoin sitten itse asiaan:
Eli tuo Mercedeksen vuoristotie on sileätä & uutta pintaa ja mutkaa siinä riittää riittämiin!
Ennen vuorille nousua kannattaa hartioita "lämmitellä" sopivilla mutkilla merenpinnan tasoilla eestaasSan Andresin kylälle ! Tästä tulee videota tuonnempana. Kypärikamera vaan ei tohtinut pysyä aivan kohillansa mutta jos tuosta hiukkasen editoimalla saisi katsottavan pätkän ?
Turinat jatkuu.....
Tästä on tällä kertaa kyse, joten laittakaapas korvan taakse jemmaan..
Viime viikolla piti päästä "pöräyttelemään" ja nyt on ihan pakko hehkuttaa tuota saaren "tuntematonta" koilliskolkkaa
Kuvaa tulee perästä ja vitejoo myös mutta tässä nyt alkuun saaren keskeltä Teiden juurella päristelyä
Saaren eteläosassa pärrävuokraamoja on runsaammin kuin pohjoisessa Puerto Cruz:issa. Esim Playa De Las Americasista löytyy jopa beemerihemmoille uutta 650 (Twin) GS:ää 68€-85€/vrk, 165€-221€/3 vrk ja 330€-422€/vko ilman tinkimättä. Todellisuudessa hinnat menee tuosta paljonkin alle kun ja jos tinkaa...Kypäriä löytyy mutta esim. jalkineita ajoasuja ei juuri tunneta ! Transalppia ja Africatwiniä näkyy tarjolla myös olevan mutta tuollainen 650cc - 800cc tuntuu olevan "yleinen" raja syystä tai toisesta johtuen ?
TA + AT:t ovat noin 20€/vrk edukkaampaa kin GS:ät.
Scootteria löytyy yleisesti sekä myös monesta autovuokraamosta. Muutenkin kun noita "MOTOS" -saitteja googlettaa tarjontaa on, mutta oikeasti se tarkoittaa juuri ja vain noita scoottereita. Sellaisen vrk-hintana on n. 20€-25€/vrk potat (1-2) mukana, eli halpaa on !
Niin -no, halpaa ja halpaa, onhan tuokin hinnakasta jos kotilovuokraan vertaa. Esim C-luokan 4-5 ovinen (Citroen/Renault) kustantaa viikoksi n. 120€-130€ sis, omavastuuvakuutuksen & kaskon & rajoittamattomat km:t ja TIETYSTI ilmastoinnin
Puerto De La Cruz:ista, eli saaren pohjoispuolelta pärrää saikin sitten etsimällä etsiä. Tuo Kawan KLE oli vuokrattuna Moto-Mundosta, hotelli Las Vegasin respasta. Eikä "päivää ennen-tarjouksella" tarjontaa ollut kehuttavasti: Resuinen R6:nen, jokin Yamahan pikku-customi ja sitten tämä KLE. Erikoinen tarjousmalli muutenkin: 1 vrk = 60€, 2 vrk = 140€ he hee...
Kaikki pärrät runsaasti ajettuja: 75tkm - 85tkm aivan järjestään, elikkäs vanhaa kalustoa
No joo, en mä älteetä ´siellä kaivannutkaan vaikka 2 eri K1200LT:tä kaupungilla pyörikin, mutta pikkugee olisi ollut poikaa verrattuna tuohon 106tkm (206tkm) ajettuun "kuplavolkkariin". Tuolla ajo kun oli jo siinä rajoilla että nauttiiko tuosta enää ? Sakkorengas takana, ei vaimennusta takana, keula takerteli + löysä kuin mikä. Tehot joissain 80tkm sitten takanapäin, molemmat kahvakumit pyöri HENGENVAARALLISESTI, takajarrua ei saanut lukkoon, kaikki osat mitkä yleensä voivat pitää ääntä myös pitivät ääntä ! Ainoat plussat tulivatkin siitä että se ei jättänyt missään vaiheessa välille eikä keittänyt. Niin ja valot siinä toimi. Yleisesti ottaen näki selvästi että pärrä oli pitänyt siestaa molemmilla kupeillaan ja jokaisena päivänä (paitsi mulla ei ..).
Yleisesti ottaen tuo vuokraus ja varsinkin palautus on sellaista "manjaana" -hommaa, että vuokraamo aukeaa "joskus" joten kulkupelin saa joskus ja samoin palautus on "joskus" he hee....siesta-aika on siististi siinä välissä. Mitään tsekkausta ei auton eikä pärrän palautuksen suhteen ollut lainkaan, eli molemmat olisi aivan hyvin voinut palauttaa vaikkapa kahdessa muovikassissa ja jättää siihen pihamaalle roskasäiliön viereen.
Ajotakin + hansikkaat otin mukaan suomesta ja tuo MP-Asun Unit 1 olikin todella toimiva, ilman sisävuorta tietysti. Eli vaikka lämmöt pyöri +30´C -> jotain, ei missään vaiheessa tullut ohjastaessa kuuma olo koska tuo takkihan läpäisee tuulta varsin hyvin...mutta vihdoin sitten itse asiaan:
Eli tuo Mercedeksen vuoristotie on sileätä & uutta pintaa ja mutkaa siinä riittää riittämiin!
Ennen vuorille nousua kannattaa hartioita "lämmitellä" sopivilla mutkilla merenpinnan tasoilla eestaasSan Andresin kylälle ! Tästä tulee videota tuonnempana. Kypärikamera vaan ei tohtinut pysyä aivan kohillansa mutta jos tuosta hiukkasen editoimalla saisi katsottavan pätkän ?
Turinat jatkuu.....