Merimiessäkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja majuta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

majuta

New member
Moi,

Ajattelin iskeä perälaukun hornettiin.. Muoviset ei oikein sovellu silmään.

Millanenhan tummonen merimiessäkki olis? Mainosten mukaan vesitiivis ja kaikin puolin hyvä, mut mainokset on mainoksia..
blush.gif

Tälläinen on ollut useamman kesän ja hyvin on palvellut, tilavuutta 50 litraa ja hintaa alle 10 euroa louisilla. Pitää myös vettä. Toisin kuin tankkilaukut. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa tehdä vettä pitävä tankkilaukku, kun ajovarusteetkin pitää

Moro !

Pistä vielä mustaan jätesäkkiin ja teippaa jeesusteipillä, niin
kyllä pitää vettä.... ku ei vaan jää lepattaan että repee....sano kokemuksen syvä rintaääni
smile_org.gif

Moro !

Pistä vielä mustaan jätesäkkiin ja teippaa jeesusteipillä, niin
kyllä pitää vettä.... ku ei vaan jää lepattaan että repee....sano kokemuksen syvä rintaääni
smile_org.gif

Suosittelen Kappan putkikassia taikka samanlaista Nicen kassia jota saa Stormilta vähän halvemmalla. On itsellä käytössä ja todennut sen todella hyväksi. lisäksi asiallisen näköinen. Todella hyvät kiinnitys mahdollisuudet ja pitää vettä kun lyö hupun päälle. Eikä irtoa edes 270 km/h nopeudessa. <-- Isot pojat kertoi, itse en tiedä asiasta mitään
baaa.gif

Merimiässäkki ja semmoinen verkko mulla on silloin perälaukun sijaan, kun menen itte ilman armasta frouvaani, jolle tuo perälaukku tarjoaa selkänojan.

Säkki maksoi n. 10 eur ja verkko n. 8 eur -MAINOS- Stormilla -MAINOS.

Sekä on reissun pituuden mukaan mukana (tai sitten ei) tankkilaukku, joka saa sadekelillä päälleen kortsun, mikä tulee jokaisen tankkilaukun mukana. Ellei tule/ole, on syytä valita sellainen minkä mukana tulee. Onhan se hiukan hankala, mutta menköön sitten pienellä rimpuilulla, kuivana pysyvä tankkilaukku palkitsee!
062802moto_prv.gif

-jami

...itte myin myös perälaukun pois ja tilalle ixs:n täysin vedenpitävä pussi. Olis vaan pitäny ostaa heti se 60 litranen kun nyt ostin tuon 40 litrasen...

Eiku takapenkille pitkittäin tai poikittain ja verkkohässäkällä kiini. Ja pysyy matkassa.

Louis säkkejä oon käyttäny jo pari vuotta ahkerasti. Ei vuoda, ei repeile. Toimii ku junan vessa. Ja halpoja. Bikerpointissa muistaakseni 4,90 pienin... Alle kympin kuitenkin kaikki koot.

Clas Ohlsonilta saa säkkejä jotka palvelivat yhden 4000km alppireissun ajan hyvin. Bilteman hihnoilla nuo saa kiinni ja niissä on se hyvä puoli että säkin saa puristettua juuri sen kokoseks minkä verran tavaraa on mukana. Huono puoli on se että tavaroihin käsiksi pääseminen tien päällä on vaivalloista.

Mulla on Ortliebin 50 litran säkki palvellut vuosia koti- ja ulkomailla ja palvelee edelleen. Täysin ehjä on vieläkin kovasta käsittelystä huolimatta ja on pitänyt veden rankoissakin kuuroissa laukun ulkopuolella. Maksoi noin kympin ja Bilteman hihnoilla olen minäkin sen kiinnittänyt pyörään. Hyvin pysyy kiinni kunhan pakkaa laukun piukkaan...
wink.gif

Stormin säkki ollut reissuissa mukana, hyvin pitää vettä ja saa kiinni useampaankin paikkaan. Tuntuu olevan tukevaa tekoa ja saahan siitä pienellä säätämisellä selkänojankin...

Ei tuo jätesäkkiin kortsuttaminenkaan mikään huono ajatus ole. Jos on oikein paskainen keli, niin mukavasti se suojaa itse säkkiä pahimmilta moskilta.

-hh-

mulla palveli louisin keskikokoinen säkki aika hyvin kunnes acd sen nakersi peräkopissa silpuksi.

Viidettä vuotta käytössä ortliebin Rackpack.
Hakkaa säkin sata-nolla mitä tavaroiden löytymiseen tulee ja toimii loistavasti myös muussakin käytössä kuin pyörän tarakalla.
Ulkoilukauppa

Jos haluaa vähän laadukkaamman säkin jonka tarvittaessa voi nakata selkään niin sellainen ja muuta laadukasta vesitiivistä löytyy
Welhonpesä

Kts. muut varusteet - Varustesäkit, suojapussit, dokumenttitaskut jne

Minulla on ollut käytössä sekä (tupla)jätesäkki+tavaraverkko että melontatarvikkeita myyvästä liikkeestä hankittu 40 litran Vauden säkki+tavaraverkko.

Jälkimmäiselle plussaa halvasta hinnasta, paremmasta kestävyydestä ja kannettavuudesta sekä pyörän mukaisesta värityksestä, negaa hieman hankalasta pakattavuudesta (aukko vain päädyssä).

Ortliebin Rackpack saa äänen täältäkin, kamat on pysyny kuivana ja ISO plussa siitä että kassi aukeaa sivultaan joten ne kuivat sukat eivät ole sitten siellä pohjimmaisena kun niitä tarvii.

Olen käyttänyt jo vuosia säkkiä takapenkillä hyvillä mielin. Vesitiiviskin tuo on ollut ilman mitään sisä pusseja.
Helppo kiinnittää verkolla, joten saa helposti mukaan ja taas takas pyörään. Tavaraa mahtuu paljon ja mikä parasta ei juurikaan vaikuta pyörän käyttäytymiseen.

Suosittelen.

Ei tuo jätesäkkiin kortsuttaminenkaan mikään huono ajatus ole. Jos on oikein paskainen keli, niin mukavasti se suojaa itse säkkiä pahimmilta moskilta.

-hh-
Kun ostaa oikeanlaisen säkin se pysyy kuin itsestään puhtaana ;) Minulla on sellainen mikä lie pintainen, ettei paska pysy kyydissä.
Tai sit vaan kaahaat niin hyperkovaa, ettei nopeinkaan paska ehätä mukaan
tounge.gif

Toi mikä-lie-pintainen materiaali olis muuten eri kätevä myös kalsarivarustuksen suhteen
idea3.gif

-hh-

Back