Merkin vaihto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sumppu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sumppu

New member
Terve, olen aloittamassa jokamiesluokkaa kaudella 2010 ja pitäisi pyörä hommata. Olen kaksi aikaisempaa kautea ajanut CBR 600rr:llä, ja nyt olisi harkinnassa 600 kikseri. Mitä mieltä olette mahdollisesta ostoksesta kun ei ole kyseistä pyörää radalla edes kokeillut? Itselle mieluisin vaihtoehto olisi r6 mutta kun ei ole oikeaa löytynyt!

Ei kai siinäkään mitään vikaa jokkikseen ole,jos hinta on kohdallaan. Ainoa, mitä miettisin on varaosien saatavuus kisapaikalla. Se lienee Yampissa/Hondassa/Trumpassa/Kwassa parempi. Jos saat riittävästi kaatohilpettä mukaan, niin miksei.

Suitsa ei ole ikinä ollut hirvittävn suosittu kuusatkuissa, koska geometria on aika konservatiivinen ja koneesta puuttuu ne viimeiset pari hp. Luulisin, että se ei ole aloittelijalle kuitenkaan mikään huono juttu. Minkä ikäinen peli?

olen kadulla kokeillut ainoastaan 750cc 2009 mallista...ja muistaakseni oli ihan hyvä kokemus

Jos on -06 mallinen radalla vingutettu niin kannattaa selvittää onko siihen ikinä vaihdettu venttiileitä.

Suzukin titaanivenat ei ole niitä kaikkein kestävimpiä. K4-K5 mallissa piti vaihtaa aivan viimeistään aina 3000 ratakilsan jälkeen. K6 moottorissa ovat kyllä vähän pitkäikäisempiä mutta tuon ikäisessä on varmaan kilsojakin jo jonkun verran.

noin 10tkm ajettu. Toinen vaihtoehto olisi ostaa -08 yamaha...joko kaaduttu tai sitten tuontipyörä...tosin mitään herkkuja noissa vehkeissä ei olisi mutta olisivat uudempia sekä vähemmän ajettuja!

No jos se on 10tkm radalla ajettu eikä venttiileitä ole vaihdettu niin päivä jolloin sieltä venttiili putoaa on jo lähellä...

Saattaisi muuten olla tiedossa 07-> 600RR honda ratakäyttöön kohtuuhinnalla jos kiinnostaa. Voisi saada rakennettuna ja varusteltuna budjetin / mieltymysten mukaisesti. Jos kiinnostaa, soita. puh. 0400-777711.

-06 Suikka, onkos kyse tästä eli tästä ? sama suikka srra:n pörssissä

^^^ Jos olis kilvetöntä laittamassa niin tästähän irtois koko paketti, kun vaan katsoo** että kone on kunnossa?
.. painoa myös varaosille, tuplavanteille, treeni-vara-kisakatteille erikseen, kahvoja etc. mitä vaan jotka kaikki kuitenkin kannattaa muistaa kun on käytettyä kilvetöntä haeskelemassa varsinkin jos ei ole se yleisin r6r mitä on ostattelemasssa? Vimosesta kuvasta päätellen myyjä on pyörinyt orgissakin..

/z

ps. ei yhteyksiä myyjään, kunhan itse olin virtuaaliostosta tästä jo tekemässä... muttei sentään, kun jo heräsin..

e1. ** millä senkin avaamaatta sitten "katsoo"?
e2. onko muuten r6r:ssä tai 600RR:ssä tyypillisiä konevikoja?

^^^ Jos olis kilvetöntä laittamassa niin tästähän irtois koko paketti, kun vaan katsoo** että kone on kunnossa?
.. painoa myös varaosille, tuplavanteille, treeni-vara-kisakatteille erikseen, kahvoja etc. mitä vaan jotka kaikki kuitenkin kannattaa muistaa kun on käytettyä kilvetöntä haeskelemassa varsinkin jos ei ole se yleisin r6r mitä on ostattelemasssa? Vimosesta kuvasta päätellen myyjä on pyörinyt orgissakin..

/z

ps. ei yhteyksiä myyjään, kunhan itse olin virtuaaliostosta tästä jo tekemässä... muttei sentään, kun jo heräsin..

en tajunnut tuota sun loppua tuosta tekstistä...esimerkit?

Eikö '06:ssa ole uusitut venat ja kupit? Eivät ole niin herkkiä murtumaan.

Edit: Niinhän visu jo sanoikin...
blush.gif

Ducatilla mennään. 1098R:n kanssa oli hieman alkukankeutta, mutta on se vaan niin mahtava pyörä ajaa, että on vaikea kuvitella muuta. Varamoottorikin on jo olemassa, joten miksi vaihtaa. Pientä hienosäätöä on toki suunniteltu, mm ohjelmoitavaa ECUa tai Motecia (kun sellaiset on jo nurkissa). Ehkä päivitetään keulacartridge Öhlinsin suljettuun.

Paino on nyt kutakuinkin optimissa uusia sääntöjä ajatellen. Kisapaino minimibensan kanssa on 169kg.

Rengaskuvio on myös harkinnassa. Matti oli kauden lopussa nopein Pirellikuski Superbikessä. Oli myös ainoa. Topi vaihtoi jo kesken kautta Dunlopiin.

sanoi:
No jos se on 10tkm radalla ajettu eikä venttiileitä ole vaihdettu niin päivä jolloin sieltä venttiili putoaa on jo lähellä...

Mihinköhän tuokin tieto perustuu, yksittäistapaukset - jos niitäkään edes löytyy - eivät todista yhtään mitään? K4-K5:stä olen kuullut venaprobleemista, mutta K6 eteenpäin tuo vaikuttaa aika hihasta revityltä yleistykseltä.

Kyllä ratakäytössä poikii merkki kun merkki jos huono tuuri käy, varsinaisia kraaveja tyyppivikoja tuskin on yhdessäkään tuon ikäisessä isossa japsimerkissä.

Eli valitse kukkaroa ja/tai itseä miellyttävä vaihtoehto, jokkikseen yksikään niistä ei ole huono kunhan on ns. hyvin pidetty.

sanoi:
Saattaisi muuten olla tiedossa 07-> 600RR honda ratakäyttöön kohtuuhinnalla jos kiinnostaa. Voisi saada rakennettuna ja varusteltuna budjetin / mieltymysten mukaisesti. Jos kiinnostaa, soita. puh. 0400-777711.

No selvishän se syykin em. yleistykseen. Hondissa muuten on ongelmaa vaihteen siirtäjissä ratakäytössä, viimeistään kymppitonnissa laatikkoremppa edessä, ihan varmasti
tounge.gif

/z

en tajunnut tuota sun loppua tuosta tekstistä...esimerkit?
.. eli meinasin ihan vaan, että onko Yamahan R6R:ssä tai Hondan 600RR tiedossa tyypillisiä vikoja mitä koneisiin tulee mutta siihen jo vastattiinkin että useimmiten kyse on pahoista yleistyksistä **?

Jos niitä taas on, niin milläpä niitä pystyy olematta asentaja ja avaamatta konetta selvittämään, päältä katsomalla ja kuuntelemalla ei taida juuri muuta kuulla kuin onko kuluneet nokat jts., jos se on säätämättä tms.?

Mielessäni olin jo tuossa joku aika sitten itse kiinnostunut juurikin tästä linkittämästäni laitteesta ja juuri edellä luetelluista syistä - kaikki yhdessä paketissa, kunnes totesin etten ole kuitenkaan nykyisestä katupyörästä valmis luopumaan ja toista en hanki rinnalle, joten se jää kilvetön toistaiseksi olla hankkimatta. .. siksi ihan vaan vähän "uppasin" myyntilmoitusta jos se tässä yhteydessä natsais.

Nettimoton ilmoituksessa oikealla olevan kuvan olen mielestäni hähnyt täälläkin ikonina, jolloin häneltä voisi saada helposti lisätietoja jos näin on.

Vieläköhän tässä oli muuta mikä voisi jäädä hämärän varjoon allekirjoittajan tajunnanvirran tökkimisen takia?

/z

** ihan yleisellä tasolla kysyn niin tietääpä sitten niistäkin jos joskus mielenhäiriössä sitten kuitenkin on kilvettömään menossa ..

ps. sori, selkokielisyys tai oikeinkirjoitus ei ole mun vahvinta lajia

.. eli meinasin ihan vaan, että onko Yamahan R6R:ssä tai Hondan 600RR tiedossa tyypillisiä vikoja mitä koneisiin tulee mutta siihen jo vastattiinkin että useimmiten kyse on pahoista yleistyksistä **?

Jos niitä taas on, niin milläpä niitä pystyy olematta asentaja ja avaamatta konetta selvittämään, päältä katsomalla ja kuuntelemalla ei taida juuri muuta kuulla kuin nokat kuluneet, jos se on säätämättä tms.?
Ei ne ole yleistyksiä vaan kertovat yleensä siitä mitä kohtaa moottorissa kannattaa pitää erityisesti silmällä / huoltaa ajoissa. Joidenkin ajatustavallahan mäkin voisin sanoa että mulla on -04 ZX-6RR Kawa eikä siinä ole ollut koskaan mitään vikaa laatikossa joten se on hihasta revitty yleistys että noissa laatikko olisi muka jotenkin heikko kohta...

Senverran pitää vielä täsmentää että mua ei kiinnosta kirjoitella muualta netistä luettuja "totuuksia" eteenpäin vaan ainoastaan sellasia mistä on omakohtainen kokemus / havainto.

Jos kilpa / ratalaitteen moottoria ei huolleta käytön edellyttämällä tavalla eli esim. vaihdeta aika-ajoin laakereita, venttiileitä, venttiilijousia, retainereita, mäntiä jne. niin se tapaa poikia ennemmin tai myöhemmin koska nuo laitteet kuluvat aivan toisella lailla kuin katukäytössä kun niitä kierrätetään koko ajan yli kymppitonnin. Usein tehty öljynvaihto ja venttiilivälysten tarkistus on toki parempi kuin ei mitään mutta se ei monta vuotta radalla tahkotussa laitteessa tarkoita että sitä olisi "huollettu hyvin".

10tkm radalla ajettu kuussatanen on merkistä riippumatta riskiostos mikäli konetta ei ole koskaan avattu ja ns. kuluvia osia vaihdettu. Jossain vaiheessa kun sieltä putoaa venttiili tai tulee veivi kyljestä kurkkaamaan niin sitten ihmetellään että kuinkas se nyt noin, vastahan se kävi ihan hyvin eikä pitänyt mitään ääntä.

Kovin monihan noita moottoreita ei availe ennenkuin sieltä jotain hajoaa (ratapeleissä yleensä laatikko alkaa ensimmäisenä oireilla), jo pelkät kuluvat osat ratapyörän koneen perushuoltoon nimittäin maksaa vielä alennuksien jälkeenkin n.1500€.

sanoi:
10tkm radalla ajettu kuussatanen on merkistä riippumatta riskiostos mikäli konetta ei ole koskaan avattu ja ns. kuluvia osia vaihdettu. Jossain vaiheessa kun sieltä putoaa venttiili tai tulee veivi kyljestä kurkkaamaan niin sitten ihmetellään että kuinkas se nyt noin, vastahan se kävi ihan hyvin eikä pitänyt mitään ääntä.

Satuit tuolla aikaisemmin puhumaan ongelmista nimenomaan Suzukin suhteen ja kauppaamaan samaan hengenvetoon Hondaa, jolloin tietty tarkoitushakuisuus tulee väistämättä mieleen...

Mutta riski varmasti on merkistä riippumatta, se oli munkin pointti, käsitin siis vain väärin. Suomessa eri merkkisiä pyöriä ratakäytössä on kuitenkin loppujen lopuksi vain kourallinen, mistä on paha vetää varsinaisia tyyppivikajohtopäätöksiä ratakäytössä. Siinä kun on mukana niin hieman muitakin muuttujia kuin ajetut kilometrit ja merkki.

Back