• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Merkitse kaikki luetuiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FiJeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FiJeR

New member
Tätä on aivan varmasti toivottu aiemminkin, muttei tietääkseni tämän foorumiversion aikana, joten:

Olisiko mahdollista saada "Merkitse kaikki aiheet luetuiksi" -linkki jonnekin sille hakutulosten sivu(i)lle, kun on näkyvissä uudet viestit?

Ei haittaa vaikka linkki olisi pysyvästi "Uusia viestejä" -linkin vieressä. Jotenkin tuntuu ylimääräiseltä palata aina foorumien pääsivulle ja kelata se loppuun päästäkseen nollaamaan tilanne.

Tuommoinen kyllä parantaisi käytettävyyttä. Olis edes siellä pääsivulla siinä ylhäällä.

Toisaalta, ei sitä sentään ole tungettu vielä syvemmälle sivuston syövereihin...

Jo on porukka laiskaksi mennyt. Klikkaa moottoripyörä.Orgin foorumia, näppiksestä End nappulaa ja hiirellä merkitse kaikki luetuksi. Miten se voi olla niin vaikeaa
nixweiss.gif

Ihan turhaa hyppimistä linkistä toiseen.
Tuohon perään:
[ Ohjauspaneelisi :: Kirjaudu ulos :: Muistiinpanot :: Uusia viestejä :: Merkitse kaikki luetuksi]

Hyvin mahtuu. Kyllä on laiska ylläpito, kun ei jaksa tuommosta lisätä jatkuvista pyynnöistä huolimatta.

Tätä on aivan varmasti toivottu aiemminkin, muttei tietääkseni tämän foorumiversion aikana, joten:

Olisiko mahdollista saada "Merkitse kaikki aiheet luetuiksi" -linkki jonnekin sille hakutulosten sivu(i)lle, kun on näkyvissä uudet viestit?

Ei haittaa vaikka linkki olisi pysyvästi "Uusia viestejä" -linkin vieressä. Jotenkin tuntuu ylimääräiseltä palata aina foorumien pääsivulle ja kelata se loppuun päästäkseen nollaamaan tilanne.
joo, tää on asiaa, kannatetaan
bowdown.gif

Jo on porukka laiskaksi mennyt. Klikkaa moottoripyörä.Orgin foorumia, näppiksestä End nappulaa ja hiirellä merkitse kaikki luetuksi. Miten se voi olla niin vaikeaa
nixweiss.gif
Meillä töissä sitä sanotaan käytettävyydeksi.

Jeps ois ihan pätevä, useimmilla foorumeilla on sama ongelma, kun kus namuska on piilotettu liian hyvin.

Tähän käytettyvyyteen liittyen olisi kiva saada vaikka semmone täppä, josta näkee jo luetut viestit. Useissa foorumeissa se on tuossa postaus päivän edessä: luettujen viestien kohdalla täppä on sininen
post_old.gif
ja lukemattomien kohdalla vaalen oranssi
post_new.gif
. Kys täppä helpottaisi/nopeuttaisi huomattavasti foorumin selaamista.
idea3.gif
Nykyään joutuu oikein etsimällä etsimään sen viimeksi lukamansa kohdan
veryangry.gif

Mahtaakohan tämä foorumi olla ylläpitäjien ignore-listalla, kun yli viikon vanhaan aiheeseen ei tule yhdeltäkään kommenttia.
tounge.gif

[ Seuraa aihetta :: Lähetä aihe sähköpostitse :: Tulosta tämä aihe ] Tuohon perään tai johonkin sellainen jolla voisi lähettää privaattina viestinä linkin kaverille .ORG!boksiin
smile_org.gif

Taitaa johtua reagoimattomuus siitä, että tämän tapaisia asioita hoiteleva pääylläpitäjä on parhaillaan lomamatkalla ja oikein ulkomailla.

Kärsivällisyyttä, pliis.
bowdown.gif

Tähän käytettyvyyteen liittyen olisi kiva saada vaikka semmone täppä, josta näkee jo luetut viestit. Useissa foorumeissa se on tuossa postaus päivän edessä: luettujen viestien kohdalla täppä on sininen
post_old.gif
ja lukemattomien kohdalla vaalen oranssi
post_new.gif
. Kys täppä helpottaisi/nopeuttaisi huomattavasti foorumin selaamista.
idea3.gif
Nykyään joutuu oikein etsimällä etsimään sen viimeksi lukamansa kohdan
veryangry.gif
En nyt oikein tajua mitä ajat takaa. Siinähän on ne siniset läpät luetuille ja oranssit lukemattomille. Ja kun klikkaat sitä oranssia läppää pääset suoraan siihen kohtaan keskustelua johon olet viimeksi päättänyt lukemisen. Vai enkö ymmärtänyt mitä tarkoitit?
withstupid.gif

Taitaa johtua reagoimattomuus siitä, että tämän tapaisia asioita hoiteleva pääylläpitäjä on parhaillaan lomamatkalla ja oikein ulkomailla.

Kärsivällisyyttä, pliis.
bowdown.gif
Taitaa olla pitkätkin lomat
tounge.gif
Kyllä mä olen ollut viikon verran jo maisemissa, mutta pakko sanoa että niin pitkään kun vapaaehtoisvoimin mennään ja liksanmaksajan hommia on tehty viimeinen viikko 24h/vrk (8h duunia + 16h päivystystä) niin ei ihan ensimmäiseksi ole tätä valitettavasti jaksanut purkaa.

Foorumia luen kyllä päivittäin ja aina tsekkaan kyllä tämänkin osion, mutta silti jokunen aihe saattaa luiskahtaa silmien ohi.

Sitten itse asiaan; Foorumisoftan ollessa ulkopuolisten kehittämä kaiken tälläisen teko vaatii uskomattoman määrän tutkimista ja testaamista, ei ole 100% varma mikä muuttuja liittyy mihinkäkin ja siten hommat pitää testata huolella ennen tuotantoon laittoa jotta emme saa kyykkyyn koko foorumia pikkuruisen muutoksen takia.

Tämä ei ole mikään triviaalihomma, olen tätä aiemminkin koittanut tutkia - valitettavasti jos homma olisi minuutin pikkutunkkaus niin se olisi tehty jo useaan kertaan.

Kärsivällisyyttä, koitan keksiä tähän jotain ratkaisua.

No hätä; se oli vähemmän vakava kuitti siihen edelliseen tekstiin.

Tuosta merkkaa kaikki luetuksi -linkistä kun katsoo ja karsii, niin mitä tekee tuo komento:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=PMarkers

Mulla ainakin merkkaa kaikki luetuksi. Onko tuo:
[ Ohjauspaneelisi :: Kirjaudu ulos :: Muistiinpanot :: Uusia viestejä] -rimpsu monessa kohtaa? Voisiko sitä vaan tunkea siihen perään?

Tuosta merkkaa kaikki luetuksi -linkistä kun katsoo ja karsii, niin mitä tekee tuo komento:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=PMarkers
Juuh, se ei oo ihan noin yksinkertainen - koodissa tuo ei ole staattisena juurikin sen takia että se tuo valikkoteksti generoidaan jokaikiselle foorumisivulle.

sanoi:
Mulla ainakin merkkaa kaikki luetuksi. Onko tuo:
[ Ohjauspaneelisi :: Kirjaudu ulos :: Muistiinpanot :: Uusia viestejä] -rimpsu monessa kohtaa? Voisiko sitä vaan tunkea siihen perään?
Juuh, kyllähän tuo merkkaa mutta tuo staattinen linkki ei ole voittaja, koitan saada sen toimimaan niinkuin sen kuuluukin - eli tuolta koodin läpi niinkuin muutkin jutut tulee
smile_org.gif

Kärsivällisyyttä, pliis.  
bowdown.gif
Taitaa olla pitkätkin lomat  
tounge.gif
Kyllä mä olen ollut viikon verran jo maisemissa, mutta pakko sanoa että niin pitkään kun vapaaehtoisvoimin mennään ja liksanmaksajan hommia on tehty viimeinen viikko 24h/vrk (8h duunia + 16h päivystystä) niin ei ihan ensimmäiseksi ole tätä valitettavasti jaksanut purkaa.

Foorumia luen kyllä päivittäin ja aina tsekkaan kyllä tämänkin osion, mutta silti jokunen aihe saattaa luiskahtaa silmien ohi.

Sitten itse asiaan; Foorumisoftan ollessa ulkopuolisten kehittämä kaiken tälläisen teko vaatii uskomattoman määrän tutkimista ja testaamista, ei ole 100% varma mikä muuttuja liittyy mihinkäkin ja siten hommat pitää testata huolella ennen tuotantoon laittoa jotta emme saa kyykkyyn koko foorumia pikkuruisen muutoksen takia.

Tämä ei ole mikään triviaalihomma, olen tätä aiemminkin koittanut tutkia - valitettavasti jos homma olisi minuutin pikkutunkkaus niin se olisi tehty jo useaan kertaan.

Kärsivällisyyttä, koitan keksiä tähän jotain ratkaisua.
Onks Jassu kerenny / löytäny tähän jotai ratkaisuu ?

Onks Jassu kerenny / löytäny tähän jotai ratkaisuu ?
Tässä jokuseen viikkoon en kyllä ole edes ehtinyt miettii, melkein yksinkun koitat korjailla ja kehitellä juttua niin alkaa loppua aika kesken - töitäkin pitäis välillä tehdä
biggrin.gif

Toi linkki generoidaan jotenkin hämärästi tonne templateihin, joissain osioissa sitä ei ole ja kun sen sinne lisää niin sitten muualla näkyy tuplana jne - ei hyvä.

Kyllä on laiska ylläpito, kun ei jaksa tuommosta lisätä jatkuvista pyynnöistä huolimatta.
Niin, mitäs luulet Jassun tienaavan tästä sivustosta?

Lasketaas: mä maksoin tälle sivustolle vuonna 2004

idea3.gif
0 euroa

ja vuonna 2005

idea3.gif
0 euroa...

Kyllähän tuosta jo jaettavaa riittää...
tounge.gif
Heh, hieman ehkä offtopiccia mutta joku kun kuitenkin alkaa rutisemaan että "onhan ry:llä rahaa" ja et "kylhän se tosta jotain korvausta saa" niin katkaistaan huhuilta siipiä ennenkuin niitä edes tulee
smile_org.gif

Eli enpä tästä tosiaan mitään liksaa ole koskaan saanut - eikä palkan saaminen mun mielestä kuulukaan yhdistystoimintaan, harrastustoiminnan piikkiin menee ihan 100%
smile_org.gif
Ihan samaa jäsenmaksua maksan kuin muutkin ry:n jäsenet vuosittain ja saman hinnan maksan kokoontumisista sekä muista ry:n järjestämistä retkistä kuin kaikki muutkin - myös ihan omilla rahoilla ostetuilla bensoilla olen ajellut konesaliin huoltamaan orgin palvelinta jne jne. Käyttäjien erinäisistä fiksauksista lupaamista lukuisista tuopeistakin on eteen eksynyt vain yksi (kiitokset Köpille)
smile_org.gif

Tämä ehkä selventää miksi esim työasiat menee välillä tämän homman ohi
biggrin.gif

edit: typot

Back