• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Messuretki katkesi Hattulassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vepa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vepa

New member
Lähdin talviselle moporetkelle Tampereelta MP-messuille. Kulkineena minulla oli Kymco 50cc moposkootteri. Vajaan kahden tunnin ajon jälkeen retki katkesi Peugeot henkilöauton keulaan Hattulassa Pappilanniementien risteyksessä
sad_orig.gif
. Auto kääntyi eteen, törmäsin sen keulaan tielinjan oikeassa reunassa kuvissa näkyvän henkilöauton jäähdytinnesteen aiheuttaman tumman läntin kohdalla. Onneksi minulla oli moottoripyöräpuku suojineen päällä. Näyttäsi siltä, että selvisin pelkillä mustelmilla, vaikka olenkin törmännyt skootterin katteisiin melkoista tuhoa aiheuttaen. Tässä kuvia raadosta Hinausliike Palmin tallissa Hämeenlinnassa. Toistaiseksi menen Buranan voimalla eteenpäin, saunominen ja kaljoittelu on ainakin tältä illalta kielletty.

Edit: GPS-lokiin tallentunut viimeinen piste 50 metriä ennen kohtalokasta risteystä osoittaa moponi nopeudeksi 41 km/h.
Törmäysnopeus on ollut pienempi, tarkkailin auton risteysajoa. Tein kuitenkin sen hiljaisesta nopeudesta väärän tulkinnan ja oletin hänen huomanneen minut ja liikennesääntöjen mukaisesti väistävän minua.

-Veijo

Rispektiä moisen retken yrittämisestä
buttrock.gif

Onneksi ei pahemmin käynyt. Vähän nopeemmalla pelillä ois tehny kipiää
eek.gif

Paranemisia, toivottavasti Burana auttaa. Tuosta Kymcosta ei taida enään kalua halvalla tulla.

Asian vierestä kysyisin että oletko itse nastoittanut noi renkaat vai saako niitä jostain valmiina ?

Onneksi ei käynyt pahemmin, taitaa onnettomuus mennä autokuskin piikkiin?
confused_orig.gif

Eipä mopoja liikenteessä kauheasti nyt ole joten ei niitä monetkaan huomaa varoa
sad_orig.gif

Paranemisia, toivottavasti Burana auttaa. Tuosta Kymcosta ei taida enään kalua halvalla tulla.

Asian vierestä kysyisin että oletko itse nastoittanut noi renkaat vai saako niitä jostain valmiina ?
Kyllä se tästä, tosin veikkaan huomisen olevan tuskainen päivä. Kymco menee varmaankin lunastukseen. Nastarenkaat ostin Mopo-Sportista jo kesällä hyvissä ajoin ennen talvea. Näyttää skootterin nastarenkaita olevan myynnissä Tampereella Mototown:issakin.

Onneksi ei käynyt pahemmin, taitaa onnettomuus mennä autokuskin piikkiin?
confused_orig.gif

Eipä mopoja liikenteessä kauheasti nyt ole joten ei niitä monetkaan huomaa varoa
sad_orig.gif
Juu, poliisit kävi paikalla ja totesivat vastapuolelle, että syyllisyydestä tuskin on epäselvyyttä. Eli autoilijan piikkiin menee.

Melkoista reissua olit tekemässä
thumbs-up.gif
. Harmi kun jäi kesken, mutta onneksi ei pahemmin käynyt
pftroest.gif
..

No jopas katkesi reissu ikävästi. Onneksi mies on toivottavasti kunnossa.

Tsemppiä ja tyyneyttä sinulle. Ajelin itse samanlaisella Kymcolla pari kolme kuukautta syksyllä 90 km per työpäivä kortin ollessa kuivumassa. Vaarallista puuhaa.

-hh-

Back