Metz sportec M3

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rajala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rajala

New member
Millasia kokemuksia muilla tosta sportec kolmosesta? Alkanu nyt muutaman tonnin ajettuna luisteleen etunen aikalailla, jopa siinämäärin, ettei luottoa enää oikein tohon ole. Kylmänä jopa ihan perus liikenneympyrä tuntuu liukkaalta! Millään muulla kumilla en moista ole huomannut, ainoastaan yhden talvisäilytyksen jälkeen, kun alla oli reilusti alipaineinen conti TKC 80 ja hiukan eri pyörä.
 
Kylmänä ovat kyllä liukkaat, mutta lämpenevät mun mielestä aika nopeasti. Joskus tuli kunnon liukastelut aamulla kun lähdin töihin.
 
Joo, lämpeää kyllä, mutta toi liukkaus on kylmänä jo ainakin pelottavaa.
 
Loistavat renkaat ainakin Hayabusassa, tuli mutkii ihan eri luotto ja toimi radallakin hyvin.

Kylmällä renkaalla ei kyllä pidä mutenkaan availla ihan liikoja..ja ei se engas nyt mikään öljymatto ole.

Rohkeasti alle jos edullisesti saat.
 
Loistavat renkaat ainakin Hayabusassa, tuli mutkii ihan eri luotto ja toimi radallakin hyvin.

Kylmällä renkaalla ei kyllä pidä mutenkaan availla ihan liikoja..ja ei se engas nyt mikään öljymatto ole.

Rohkeasti alle jos edullisesti saat.
Toimii täälläkin Busan alla loistavasti, kylmänä tosin ei toimi kunnolla mikään rengas...
thumbs-up.gif
 
Itsellä eka sarja alla ja toinen on jo tilauksessa. Omasta mielestä on olleet hyvät renkaat niin kadulla kuin radallakin. Kulutuskestävyydestä ei ole vielä tietoa, mutta kaveri ainakin kehu renkaan kestävän ihan hyvin.
 
Täälläkin on pelkkiä hyviä kokemuksia nurkka-ajosta ratailuun, tosin vasta eturenkaan osalta. Taakse vaihtuu samanmoinen lähiviikkoina.
 
En oo pariin vuoteen käyttänyt, mutta 5 kiekkoa on niitäkin ollut alla, kaks edessä ja kolme takana. Mun mielestä ne ovat olleet tähän mennessä parhaat mahdolliset _KATU_ renkaat. Toki ne radallakin pelittää ihan hyvin, mutta radalle nyt vaan sattuu löytymään parempiakin renkaita
wink.gif


M3:n kylmänsään ominaisuudet olivat nimenomaan pari vuotta sitten ehdottomasta parasta mahdollista luokkaa. Käytännössä tämä tarkoitti sitä että ne lämpenivät todella hyvin kylmälläkin säällä ja pitoa piisasi näin ollen.
 
Millasia kokemuksia muilla tosta sportec kolmosesta? Alkanu nyt muutaman tonnin ajettuna luisteleen etunen aikalailla, jopa siinämäärin, ettei luottoa enää oikein tohon ole. Kylmänä jopa ihan perus liikenneympyrä tuntuu liukkaalta! Millään muulla kumilla en moista ole huomannut, ainoastaan yhden talvisäilytyksen jälkeen, kun alla oli reilusti alipaineinen conti TKC 80 ja hiukan eri pyörä.
Niin, olihan sulla paineet nyt kohdillaan siinä etusessa? Paine laskee sään kylmetessä, eli jos olet lämpimässä tallissa laittanut paineet, niin ei se +4 asteen lämpötilassa ole välttämättä tarpeeksi.
 
Pitkän Michelin (Pilot Power/Pilot Road2)-jakson jälkeen alla on nyt nuo Sportec M3:t ja mielipiteeni niistä ei kestä päivänvaloa. Niin surkeat koppurat ovat ja kylmänä ne OVAT liukkaat. Lipsuilee niin, että on aika heikko luotto noihin renkaisiin. Ekat ja vikat samalla kertaa.

Tuntuu jakautuvan mielipiteet noista aika lailla. Onkohan niiden tuotantoa sitten mahdollisesti niin eri paikoissa, että se näkyy ja tuntuu tuotteessakin?
 
Pitkän Michelin (Pilot Power/Pilot Road2)-jakson jälkeen alla on nyt nuo Sportec M3:t ja mielipiteeni niistä ei kestä päivänvaloa. Niin surkeat koppurat ovat ja kylmänä ne OVAT liukkaat. Lipsuilee niin, että on aika heikko luotto noihin renkaisiin. Ekat ja vikat samalla kertaa.

Tuntuu jakautuvan mielipiteet noista aika lailla. Onkohan niiden tuotantoa sitten mahdollisesti niin eri paikoissa, että se näkyy ja tuntuu tuotteessakin?
Samat kokemukset Pilot Powereista, ei tule ko. rinkuloita alle toista kertaa...
 
Pitkän Michelin (Pilot Power/Pilot Road2)-jakson jälkeen alla on nyt nuo Sportec M3:t ja mielipiteeni niistä ei kestä päivänvaloa. Niin surkeat koppurat ovat ja kylmänä ne OVAT liukkaat. Lipsuilee niin, että on aika heikko luotto noihin renkaisiin. Ekat ja vikat samalla kertaa.

Tuntuu jakautuvan mielipiteet noista aika lailla. Onkohan niiden tuotantoa sitten mahdollisesti niin eri paikoissa, että se näkyy ja tuntuu tuotteessakin?
Ei hitto jos on tosissaan liukkaammat kuin pilot road2
crazy.gif
Meinasin M3 laittaa taakse kun pilot road2 on täysin pee, liukas kun mikä jo viime kesänä.
 
Ihan hyvin on M3 pelannut ja pystyssä on pysytty, täytyy nyt seuraavaksi testata tämä uutuus M5
 
No eivät satavarmasti ole liukkaammat kuin Pilot roadit... Ainakaan lämmettyään. Tosiaan alkumetrit kannattaa ottaa varovasti, mutta lämpenevät kyllä nopeasti. Sitten ne pitääkin tie ja satunnaiseen ratakäyttöönkin varmasti riittävästi. Itse ajoin niillä kuitenkin ihan nollakeleilläkin ja lämpenivät jo kilometrin kahden matkalla täysin pitäisi. Sateella pitoa niissä oli huomattavasti enemmän kuin esim. Z6:ssa tai tolberon puheiden mukaan pilot road 2:ssa.

Tai näin siis ainakin bladessa. Tulihan noita kolme takakumia ja kaksi etukumia rullattua. Pilot Power 2ct:stä nyt saman verran kokemusta ja jotenkin olen tykästynyt misukkaan enemmän. Seuraavaksi varmaan lähdetään kokeilemaan jotain rataisempaa kumia joskus lähempänä loppukautta.
 
Pitkän Michelin (Pilot Power/Pilot Road2)-jakson jälkeen alla on nyt nuo Sportec M3:t ja mielipiteeni niistä ei kestä päivänvaloa. Niin surkeat koppurat ovat ja kylmänä ne OVAT liukkaat. Lipsuilee niin, että on aika heikko luotto noihin renkaisiin. Ekat ja vikat samalla kertaa.

Tuntuu jakautuvan mielipiteet noista aika lailla. Onkohan niiden tuotantoa sitten mahdollisesti niin eri paikoissa, että se näkyy ja tuntuu tuotteessakin?
Onkohan ESIM rengaspaineissa (missä lämpötilassa), mopon/kuskin painossa, tehoissa, alustassa, alustan säädöissä, ajotyyleissä mahdollisesti SUURIA eroja...???
 
Hyvin on pelanneet 12R:n alla.. Näilläkin keleillä.. Ainakin noihin bridgestonen touring-kumeihin verraten luottoa löytyy..
 
Kohta uudet m3:t alle, huippu rengas. Pelkästään positiivista sanottavaa. Ja on myös rankka sateessa kokeiltu 200km verran ja pysy tiessä kuin tauti.
 
Pitkän Michelin (Pilot Power/Pilot Road2)-jakson jälkeen alla on nyt nuo Sportec M3:t ja mielipiteeni niistä ei kestä päivänvaloa. Niin surkeat koppurat ovat ja kylmänä ne OVAT liukkaat. Lipsuilee niin, että on aika heikko luotto noihin renkaisiin. Ekat ja vikat samalla kertaa.

Tuntuu jakautuvan mielipiteet noista aika lailla. Onkohan niiden tuotantoa sitten mahdollisesti niin eri paikoissa, että se näkyy ja tuntuu tuotteessakin?
Samat kokemukset Pilot Powereista, ei tule ko. rinkuloita alle toista kertaa...
Ja taas toisin päin. M3:t ei ansainneet luottoa kuin kaikkein lämpöisimmillä keleillä, kylmällä ehdottoman liukas. Kuluneena täysin kelvoton, kuin tyhjä rengas. Paineita kokeiltu vaikka mitä.

Pilot Power setit (ei 2CT) on pelanneet heti uudesta ja kylmälläkin. Ja paaaljon mukavampi pehmeä tuntuma perusajossa, ei tunnu urat/saumat eikä karheudet. Aivan kuin eri alusta olis pyörässä.
 
Back
Ylös