Uusien 2009 Metzeler Racetec Interact takasten (180/55, seos K2) kanssa on isosti ongelmia jotka ilmenee erityisesti Kemorassa. Renkaan oikea reuna alkaa rullautumaan ennenaikojaan ja rengas alkaa luistamaan etenkin karusellin pitkässä oikeassa. Alla pari esimerkkiä.
Ajettu Kemorassa 4 settiä (noin 40-50 kierrosta). Paineet lämpiminä noin 2.35-2.4 bar.
Ajettu Kemorassa 3 settiä joista yksi vajaa. Paineet samat.
Sama ilmiö käynyt kahdella eri pyörällä (ja kuskilla) yhteensä viidellä renkaalla. Lämminpaineita kokeiltu välillä 2.2-2.4, ei vaikutusta (Metzelerin suositushan kylmäpaineiksi lienee Interacteilla 1.9 jolloin nuo lämminpaineet pitäisi olla alueella). Pyörissä aika suuri sag takana, tätä koitettu myös säätää ilman vaikutusta renkaan kulumiseen.
Kyseessä olevilla pyörillä ajettu yhteensä luokkaa pari tusinaa vanhan mallin Racetec K2:sta ilman ainoatakaan vastaavaa ongelmaa. Mikähän mahtaa olla renkaassa/seoksessa muuttunut ja mitähän asialle pitäisi yrittää tehdä? Vaihtaa merkkiä?
Loppuun vielä edellisen kuvan renkaan jälkeen vaihdetusta vanhan mallin K2:sta (paisto 07) parin setin jälkeen. Pyörä, alustan säädöt ja paineet samat.
Ajettu Kemorassa 4 settiä (noin 40-50 kierrosta). Paineet lämpiminä noin 2.35-2.4 bar.
Ajettu Kemorassa 3 settiä joista yksi vajaa. Paineet samat.
Sama ilmiö käynyt kahdella eri pyörällä (ja kuskilla) yhteensä viidellä renkaalla. Lämminpaineita kokeiltu välillä 2.2-2.4, ei vaikutusta (Metzelerin suositushan kylmäpaineiksi lienee Interacteilla 1.9 jolloin nuo lämminpaineet pitäisi olla alueella). Pyörissä aika suuri sag takana, tätä koitettu myös säätää ilman vaikutusta renkaan kulumiseen.
Kyseessä olevilla pyörillä ajettu yhteensä luokkaa pari tusinaa vanhan mallin Racetec K2:sta ilman ainoatakaan vastaavaa ongelmaa. Mikähän mahtaa olla renkaassa/seoksessa muuttunut ja mitähän asialle pitäisi yrittää tehdä? Vaihtaa merkkiä?
Loppuun vielä edellisen kuvan renkaan jälkeen vaihdetusta vanhan mallin K2:sta (paisto 07) parin setin jälkeen. Pyörä, alustan säädöt ja paineet samat.