• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzeler Z6 interact ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pitkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pitkä

New member
Pyörään pitää kohta ostaa uudet kumit alle. Metz Z6 Interact kävi mielessä. Onko kellään kokemusta ko. renkaista? Eroaako tavallisesta Z6:sta ja miten eron huomaa?
Mulla pyöränä XJR, nyt alla vahvistetut Z6:set.

Tänään juuri etunen vaihtui Z6 Interactiin Z6:sta, molemmat siis vahvistettuja ja ainakaan näin nopeasti ei eroa huomaa. Katsotaan nyt sitten kulutuskestävyys. Perusvahvistetulla Z6:lla tuli 13,5 tkm täyteen etuselle FJR:ssä ja oli viimeistään syytäkin vaihtaa (Perusvahvistettu Z6 kulunut aikas tasaisesti). Takanen ollut Z6 Interact viime alkusyksystä ja sillä takana nyt 8,5 tkm ja matka jatkuu vielä useita tonneja (ainaskin toivon niin
tounge.gif
)

:orgmp:Laitoin äsken alle Z6 Interactin taakse. Saas nähdä onko minkälainen? Perus Z6 kesti Zetorissa 8 tkm, ja mielestäni ollu hyvä rengas koska kuluu suht tasaseen..( pari edellistä).

Onko muilla kokemuksia Interactista ?

Kauankos tuommoinen Z6 on parhaimmillaan porukalla kestänyt?
Tarkoitus olisi lähteä Norjaan, elin renkaan pitäisi kestää vielä 4tkm...
Takana oleva Z6 ajettu jo 13tkm.
Tasainen osuus ei ole vielä saavuttanut edes keskiosan viereisiä uria.
Uskaltaako tuolla vielä lähteä reissuun?

interactilla muutaman tonnin ajanut enkä tavalliseen versioon verrattuna ole huomannut mitään poikkeavaa

hyvä pito tuntuu olevan mutka-ajossa. Pehmeämpi seos reunoilla. On myös kulunut tasaisemmin eikä vaan keskeltä kuten normi Z6. Kaikin puolin hyvä rengas kadulle.

Olen kurvaillut nyt 6tkm vahvistetuilla Interacteilla eikä pahaa sanottavaa näistä rinkuloista ainakaan pidon suhteen.
Katsotaan nyt miten pitkälle FJR:llä näillä pääsee, näyttäis taas siltä että etunen kuluu loppuun ensin kuten kävi edellisellä rengassarjallakin jotka olivat Michelin PilotRoad 2CT:t joilla pääsi 10tkm.

1 kpl 180/17 Z6 mennyt takana, kesti 7 noin tkm, nyt toinen alla, parin tuhannen jälkeen vielä hyväkuntoinen. Edessä ei ole ollut zetakutosia. Z6 Interact -kehitysversio odottaa nyt eteisen kaapissa, joten ei vielä kovin suurta kokemusta
smile_org.gif

-hh-

hyvä pito tuntuu olevan mutka-ajossa. Pehmeämpi seos reunoilla. On myös kulunut tasaisemmin eikä vaan keskeltä kuten normi Z6. Kaikin puolin hyvä rengas kadulle.
Mulla Z6:set alla K1200S:ssä ja en kyllä allekirjoita että kuluisi keskeltä mitenkään ihmeellisen nopeasti.

Takana 9000km josta 5500km tuli suhattua keskieurooppaan ja takaisin kaksipäällä täydessä lastissa. Ei juuri mitään porrastusta havaittavissa, ja pito on aika hyvä radallakin kun vaan hiukan laskee paineita.

Toisaalta matka-ajossa oon pitänyt 3.3bar eli kevyttä ylipainetta.

Loistava kiekko raskaampiin mopoihin.

ilmanmuuta vaihtoon. tuossa takasessa urat ei mene puolelta toiselle vaan keskiosa jää ilman minkäänmoista uraa. joten ennen uria tuosta keskeltä tulee teräslangat näkyviin. näin kävi mulle viimekesän norjanreissulla, vaikka urien keskimmäisten tarkistuspisteiden kohdalla oli vielä pintaa vaikka kuinka. useamman satsin z6:sia ajanu ja kestot ollu 10-15tkm takaselta. eturengas kestää pidempään mulla.

"Pehmeämpi seos reunoilla" jaa mulle sanottiin kun ostin, että on yksiseoskumi, jossa muutettu sekoitussuhteita entiseen verrattuna, mutta ruonkoa modattu, mene ja tiedä, tossa Duelin myyntikerrontaa:

INTERACT-teknologia takaa mukautuvan ja älykkään paineen jakautumisen koko profiilin alueelle ja varmistaa,
että ajotuntuma säilyy hyvinkin erilaisista ajotyyleistä huolimatta.

Uusi kumilaatujen sekoitussuhde tuo lisää vakautta. Silica- ja carbon-lisäaineet takaavat renkaan luotetta-
vuuden märällä pinnalla kaikissa sääolosuhteissa.

Hyvältä toi tuntuu ajossa ja pitoakin on ihan kivasti 2000km kokemuksella.

"Pehmeämpi seos reunoilla" jaa mulle sanottiin kun ostin, että on yksiseoskumi, jossa muutettu sekoitussuhteita entiseen verrattuna, mutta ruonkoa modattu, mene ja tiedä, tossa Duelin myyntikerrontaa:

INTERACT-teknologia takaa mukautuvan ja älykkään paineen jakautumisen koko profiilin alueelle ja varmistaa,
että ajotuntuma säilyy hyvinkin erilaisista ajotyyleistä huolimatta.

Uusi kumilaatujen sekoitussuhde tuo lisää vakautta. Silica- ja carbon-lisäaineet takaavat renkaan luotetta-
vuuden märällä pinnalla kaikissa sääolosuhteissa.

Hyvältä toi tuntuu ajossa ja pitoakin on ihan kivasti 2000km kokemuksella.
Minäkin luin jostakin, että Interactissa yks seos kumi, mutta rungossa eri jäykkyyttä eri osissa; keskellä tukevampi runko kuin reunoilla.

http://www.mynetmoto.com/motorra....ct.html

Useassa pyörässä mitä oon kattonu jossa Z6 kumit, tahtoo tulla aika jyrkkä kantti keskialueen kuluneen alueen ja reuna-alueen väliin. Joten jos interactin reuna on pehmeempi, kuluu se tod.näk. tasasemmin kuin perus-Z6.

Ja itsellä samoin etunen tuntuu kuluvan loppuun ennen takarengasta ( liian hentoa kaasuttelua verrattuna jarrun käyttöön... )
nixweiss.gif

En noin paljon ajetulla lähtisi muualle kuin rengaskauppaan.
Nuohan ovat legendaarisia juuri siitä että loppuvat pyytämättä ja yllättäen ilman että sitä osaa arvata etukäteen.
Lähtiessä näyttää hyvältä ja sadan kilsan päässä kusitauolla kankaat paistaa.
Sen takia en noita enää ostakaan kun ei jaksa jännätä ja vaihtaa varmuuden vuoksi hyvissä ajoin. Tai mitään muutakaan kiekkoa missä ei ole jotain kuviota keskelläkin.
Ei-Interactit kestivät minulla kusiaisessa takana tasan kympin, edessä lähemmäs 15.

Metzen Z-6:sella,takarenkaalla, kaveri on ajanut jo yli 22tkm. Onkohan "Suomenennätys"?

Kankaat ei vielä näy mutta vaihdetaan ennenkuin näkyy.

Back