• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzeler Z6 takarengas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hava61
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hava61

New member
Minkälaista ilmanpainetta olette pitäneet XX:ssä Metzelerin Z6:lla? Renkaalla ajettu n. 8500 km ja rautalangat keskellä ihmettelevät maailman menoa
sad_orig.gif
Rengas vaihdettu viime kesänä ja keväällä katsoin paineet 2 eri mittarilla ja renkaassa oli 2 bar painetta, mutta Honda ilmoittaa paineeksi 2,9 baria
033102ass_1_prv.gif
Lisäsin paineet 3,0 bariin ja nyt yht´äkkiä kävi näin
bawling.gif

Normipaineet on edessä 2,9 bar sekä takana 2,9 bar, näin myös manuskan ja rengasvalmistajan esim. Mezelerin suositusten mukaan.
Tuo 2 bar on muuten ihan liian vähän...

Itte oon tälläsena kukkakeppinä pudottanu hieman rengaspaineita vahvistetuilla Z6:lla edessä G ja takana C
(etu 2,5 ja taka 2,7) ja rengas on ihan normisti kulunut tasaisesti ja on mukavampi joteskin ajella
062802moto_prv.gif

8500 km on z 6:lla aivan normimatka.Joku voi hissutella pitenmällekin,mutta
tupla xx:ssä takana menee nopeastikin.

Itse olen painellut normipainella vajaat 15000 km, tosin pyörä ollut 1000F. Kohta tosin alkaa olemaan vaihtokunnossa..

Yli 110 kiloisena olen käyttänyt 3,0-3,1... Tosin en osaa sanoa kuluuko tasaisesti, koska Norjan reissu verotti aika paljon keskiosaa kun mentiin aika kovalla renkaalla 2 päällä ja täysi lasti kamaa (3,5bar).

Mulla oli etenkin märällä todella paljon pitovaikeuksia noilla "ohjepaineilla" eli 2,9barilla.

Tiputin n 2,4-2,5 tienoille (kylmänä) ja nyt pitää paremmin.

Reilu 10tkm menty ja vielä pääsee. Tosin en oo ihan hirveesti
viitsinyt piirtää takarenkaalla, että aika "siistiä" ajoa ollut.

Jotain olen kuullut, että liian pienillä paineilla rengas on ikään kuin liian löysä ja silloin keskiosa kuluu enemmän. Tietääkö joku lisää?

Jotain olen kuullut, että liian pienillä paineilla rengas on ikään kuin liian löysä ja silloin keskiosa kuluu enemmän. Tietääkö joku lisää?
Kyllä rengas kuluu pienillä paineilla enemmän verrattuna kovaan renkaaseen.

Kuitenki pitää muistaa että mitä enemmän rengas lämpiää sitä enemmän ilmanpaine nousee renkaassa.

Itse mielummin valitsen sellaisen paineen millä rengas toimii, enkä niinkään välitä siitä että miten se kestää.

Mulla teräs tuli näkyviin 10.5 tkm kohdilla. Taisi olla aika "pitkä" matka tolle rinkulalle. Ostin toisen samanlaisen
nixweiss.gif

Mulla teräs tuli näkyviin 10.5 tkm kohdilla. Taisi olla aika "pitkä" matka tolle rinkulalle. Ostin toisen samanlaisen  
nixweiss.gif
Kyllä minä ajelin XX:llä ja takana Z6, en muista tarkasti milloin tuli alle laitettua,  15000 - 18000 km ja painetta oli 2,9.

062802moto_prv.gif
Komppaan, samoin menee ihan heittämällä 12+ tkm vahvistetulla Z6:lla. Paineet 2.9-3.1 kun on tuota painoa ja tavaraa siunaantunut...

Back