Metzeler Z6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juicci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juicci

New member
Tuossa vaihdoin uuden takarenkaan alle. Ajoin viime kesästä tähän asti tuolla Metzeler Z6:lla reilun 15300km.
buttrock.gif


Tosin vaihdon aikaan rengas oli reilusti sakkokunnossa.
smile_org.gif


Ja ajo ei ollut pelkkää touring köröttelyä, mutta radalla kyseinen rengas ei käväissyt. Pyöränä mulla on tuo ZZR 1100 ja rengaspaine Metzelerin mukaan 2,9bar

Ajattelinpa vain kehua tuota rengasta
smile_org.gif
 
Hauska kuulla, kun itsellä on aikomus hankkia just tuollaiset alle ennen lomalle lähtöä, ja kun pyöräkin on samaa mallia, niin odotukset on korkealla.  
biggrin.gif

Edellinen takanen oli Dunlop D205, ja sillä pääsin jotain 13,000 km, vielä laillisuuden rajamailla.  
 
Itsellä myös aikomus siirtya Z6 käyttäjäksi. On positiivista kuulla että kestää noinkin hyvin, toki sen saa poltettua nopeamminkin.
Nyt alla ollut Z4 pyörinyt 8000km ja alkaa olla nahka keskeltä. 2/3 kilometreistä 2-päällä.

Z6 renkaalla on ainakin keskiosan rakenteen myötä edellytykset pitkään kestävyyteen kun ei ole uria keskellä.
062802moto_prv.gif
 
Soittelin tänään rengaskauppiaalleni, kun vielä ennen jussia pitäisi saada uusi kumi taakse. Kauppias kertoi, että Z6:sta on varastossa vieläpä sellaista mallia, joka on tehty Yammun FJR:ää varten ja siten tukevammalla rungolla ja pitäisi kestää kilometrejä paremmin. Käsittääkseni myös Z4:ssä on tukevampia versioita ainakin eteen. Olisko merkinnässä lisänä kirjain B? Korjatkoon joku, jos muistan väärin. Raskaisiin pyöriin tai raskaalla kuormalla ajavien kannattanee pyytää tuollaisia malleja.
 
Pistin toissa kesänä Z6:n etupallon alle ja sillä tuli ajettua 20315 kilometriä. Nyt on uudet Z6:set edessä ja takana. Saa nähdä miten takapallo kestää. Takana on B-malli ja J-malli edessä - molemmat tarkoitettu raskaisiin pyöriin. Renkaan profiili on varsin äkäinen ja mopo taittuu todella kevyesti mutkiin...
 
Hyvä homma! Täytyy varmaan kans laittaa taakse Mäcädämin tilalle Z6, melko harvinaisena kokona 160/60-18.

Tuossa kun on uraton melko leveä alue keskellä, niin onko vaikeampi tulkita sakkorenkaaksi?
 
Banduun tuli kanssa perjantaina z6 alle eteen ja taakse.
Taittuu mutkaan mukavasti......
 
Samanmoista ajatusta itsellänikin kyseisen renkaan hankkimisisesta, joten kysymys kuuluu: Mihinkä hintaan olette z6:n etu/takarengasta saaneet huudatettua?
Itselleni annettiin tänään yksi tarjous etelä-suomesta, joten vähän vertailupohjaa hakemassa..
 
Tuossa kun on uraton melko leveä alue keskellä, niin onko vaikeampi tulkita sakkorenkaaksi?
Vaikea tulkita milloin on liikaa kulunut (=kankaat paistaa)

Itselle tuli viime viikolla sarja, 110/70 + 170/60-17, saksasta toimituskuluineen n. 235€ + rengastyöt täällä.

Niin ja takakumi kesti 12,5 Mm ennen kuin kankaat paistoi läpi
blush.gif
Etukumilla mennään vielä useampi tonni.
 
Jaaha.

Mielenkiintoista, koska itsellä samat renkaat BMW K1200S:ssä.

Otin ne uutena, Bike lehden koeajoraportin luettuani, ko. pyörästä ja siellä olleesta keston kehumisesta.

Itselläni on aika raskan kaasukäsi, siis mielenkiinnolla seuraan kulumista.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
V1100:ssa oli vakiona Z6:t, vaihdoin ne ennenkuin 10 tkm tuli täyteen. Etukumpalla olisi vielä ehkä tonnin tai pari ajellut, mutta takakumi kadotti painetta ja oli muutenkin jo kokolailla entistä kaljaa.

Uusi satsi on Z6:sia kanssa, mutta nämä on kyllä melkein vannomalla kovemmat kuin alkuperäisasennuksena olleet. Kolmetonnia menty ja näyttävät melkein iskemättömiltä.

Hyvät renkaat. Me likes.
 
Hyvät on kumit. Eturenkaalla ajettu kohta 9 tonnia ja varmaan menee toisen mokoman. Takanakilla about 3-4 tonnia eikä näy juuri missään.

Metukan sivuilla testiraportteja: Tässä
 
miten hyvin pitää?
Pitää mun mielestä ihan tarpeeksi. 12R:ssä oli tommoset alla viime kesänä ja tuli sitä ahvenistolla käytyä pariin otteeseen rinkiä kiertämässä. Mulla ei ainakaan ollut mitään pito-ongelmia ja nopeessa kuitenkin ajettiin, eikä munkaan vauhdilla jalkoihin jäänyt.Hintaansa/kestävyyteen nähden mun mielestä tosi hyvä rengas!
 
Kehut myös täältä. Mainio pito, myös radalla, ei yllätä sateellakaan. Lisäksi kaikista kokeilemistani renkaista ylivertainen kesto: pääsin takagummilla 15500km.
 
Monta kertaa olen kehunut aikasemminkin. Nyt kehun lisää.
Meikällä kesti viimeisin rengas Daytonassa takana 14tkm. Eikä ole mitään touring ajelua, vaan reippaita kiihdytyksiä jne... Radalla kestää ajella ihan hyvin. Kestää kantata reunoille asti ilman lipsumisia. Oli myös SV:ssä aikoinaan renkaana ja en voi muuta kuin kehua. Sillä myös kävin radalla ilman murheita. Joku rataekspertti sen saisi varmaan lipsumaan ja kaadettuakin pyörän pidon menetyksen takia. Mutta normiajelijalle, myös reippaampaan vauhtiin soveltuu erittäin hyvin.
Edessä mä käytän Sportec M-1 rengasta ja takana tuota Z6:sta. Renkaina on prätkissä ollut Bridgestonen joku paska-Battlax(Triumph) ja Michelinin Pilot ?? sekä Mezelerin Z4 ja Z6(SV). Parhain on ollut ylivoimaisesti tuo Z6 takarenkaana. Hyvä yhdistelmä hieman sporttisempaan ajoon on mun mielestä eteen Sportec M-1 ja taakse Roadtec Z6.
 
Huippukumi! Melkein Kesäkumin veroinen
biggrin.gif
Pari aikaisempaa takasta (Dunlop Tourmax, Battlax 020) mennyt kumpikin 8-9 tkm aikana loppuun, muistuttaneet lähinnä neliötä, poikkisuunnassa siis. Matka-ajoa tulee melko reilusti, mutta nykyinen Z6 on pyörinyt alla sen kympin ml. juuri euroopassa 6tkm kovaa konetieajoa eikä kanttia ole vielä nimeksikään. Pito riittää tämmöselle vässykälle kelissä kuin kelissä. Edessä on myös Z6 eikä aaltoile ainakaan vielä.

Pekka
 
Edelliset oli Z4:set edessä ja takana, mutta takanakki ei kestänyt kun n. 6500 km kun matokuvio oli pois keskeltä. Eturenkaalla oli pintaa jäljellä n. 50 %. Nyt alla on Z6:set ja vielä ei 2tkm jälkeen näy mitään suurempaa kulumista. Onhan siinä keskellä umpikumia jonnin verran. Hyvin pitää. Pyöränä vfr-98.
 
Back
Ylös