• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Michelin Pilot Power

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juspa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juspa

New member
Eli jos on kokemuksia kyseisestä renkaasta niin laitappa tänne.

Lähinna kaipaan vertailua Pilot Sportiin, itsellä on kokemusta siitä: hyvä pito, kuluu nopeasti.

Lähinnä normaalia maantieajoa ja renkaan keskikohta on kulunut todella nopeasti. Rengasta en oo polttanu, keulittelu tietysti kuluttaa jonkun verran.

Nyt oon käyny vetämässä aktiivisempaa ajoa mutkapätkällä ja saanu renkaan reunojakin hiukan kulutettua ettei jää ihan käyttämättä.
biggrin.gif

Seuraavana tosiaan oon ajatellu Pilot Powereita, on suurinpiirtein saman hintaset kun Sportitkin.

Ai niin, 2000km:n aikana on renkaan pinta huvennut melkoisesti.
Tarkista paineet ja ajotyyli. Mulla kesti Pilot Sport takana yli 12 000 km, sisältäen rataa ja keulimistreeniä (mikä syö rengasta rotan lailla).
Pilot Sportin pito on lämpimänä ihan hyvä, mutta se on arvaamaton rengas käytökseltään. Ei paljon varottele. Pilot Powerista oon kuullut parempia käyttökokemuksia, omia ei ole.

Oon kans kuullu molempia tarinoita tosi paljon, toisilla kestää todella hyvin ja toisilla ei just lainkaan, vaikka ajotyylit olis ihan samoja.

Liekkö niin paljon eroja kumiseoksessa? Luulisi vaan Michelininkin tekevän tasalaatuista jälkeä
nixweiss.gif

Jos oot keväällä ajanut ton 2000km niin renkaan kuluminen ei oo mikään ihme. Mulla oli diablo takana syksyllä 5000 km ja hyvä kun kulumisen huomas, mut 2000 km viime keväänä kulutti sen ihan loppuun eli kankaille.

Ainakin Diablossa muuten paljastuu kankaat melkein välittömästi ku urat loppuu. Tämä tuli aika yllätyksenä ku aattelin et kyl se viel yhen Turusta Tampereelle reissun kestää. Tarkoitus oli mennä Takaparkin kiihdytyskisoihin. Treelle päästessä kumi oli sit jo kankailla prkl. Jäi kiihdyttelyt väliin ja gummi meni vaihtoon. Kattoo nyt miten pitkään toi touring 020 kestää. Kai siitäkin alkaa säikeet paistaa ku urat on jo melkein nollissa. Kilometrejä sille kerty enemmän, joku 11tkm ehkä.

Joo keväällä tässä oon ton 2000km rullannu ja oon kyl tiedostanu et gummi kuluu keväällä, mut ei sentään niin paljoo mitä se on kulunu.

Mut täytyy ajaa pelkkiä mutkia ja jättää suorat vallan väliin niin saa venutettua vaihtoa viel eteenpäin
biggrin.gif

Viime kesänä ajoin mm. yhdellä Pilot Power takarenkaalla muistaakseni 4 kiihdytyskisaa ja n 10 000 km. Kertoo jotain kestävyydestä.

Rengas toimii todella hyvin, jopa heti kylmänä. Rata-ajo harjoittelussa kierrosajat eivät ole Metzlerin tai Pirellin pehmeiden renkaiden luokkaa. Mutta silti Power toimii tuossakin hyvin. Sladit on rauhallisia ja pyörää voi viedä "kaasulla".

Pilot Poweria ei ikinä pidä verrata Pilot Sporttiin. Sport on _oikeasti_luvattoman huono rengas. PISTE.

Kiira

ps. Pilot Powerilla pito riittää 1/4 mil:lla alle 10 sek. aikoihin.

Ainakin Diablossa muuten paljastuu kankaat melkein välittömästi ku urat loppuu. Kattoo nyt miten pitkään toi touring 020 kestää. Kai siitäkin alkaa säikeet paistaa ku urat on jo melkein nollissa.
Joo, ei oo kumia urien jälkeen enää nimeksikään myöskään 020:ssa
smile_org.gif
Dragon GTS:ssä oli vään enemmän, mut ei ihan hirveesti siinäkään. Eniten on ollu tähän asti tollasessa mitaksen semi-sorakumissa...

Pitäsköhän hommata isompipalkkanen duuni, ettei tarvis ihan noin loppuun joka rengasta ajaa
smile_org.gif

Rengas toimii todella hyvin, jopa heti kylmänä. Rata-ajo harjoittelussa kierrosajat eivät ole Metzlerin tai Pirellin pehmeiden renkaiden luokkaa. Mutta silti Power toimii tuossakin hyvin. Sladit on rauhallisia ja pyörää voi viedä "kaasulla".
Kävin perjantaina Alastarolla ja taakse oli juuri vaihdettu uusi Power, sitä ennen oli BT-014. Luulisin, että ne ovat pidoltaan melko samanlaiset renkaat, mutta Power saattaa kestää kauemmin renkaan pinnasta päätellen, nätimmin ruvella. Ja mun vauhdeissa ei vielä kertaakaan lipsunut..

Kiiran vauhdit ovat varmasti astetta kovemmat sekä radalla että stripillä kuin minulla, joten ajattelin antaa myös amatöörikuskin kommentin tähän keskusteluun.  
smile_org.gif

Kiitoksia vaan vastauksista. Kyllä meinaan setin tommosia Powereita tilata. Täytyy vaan ensin selvittää mihin hintaan kaveri sais mulle täältä kotosuomesta vai tarviiko tilata Alejandrolta
033102bebe_1_prv.gif

Kysyin tänään tarjousta KM däckservisestä Haaparannalta Michelinin Pilot Powereista, 183€/kpl tulee hintaa 180/55-17" däkille tasapainotettuna. Ilmeisesti kohtuu edullinen?

Juspa: Tilasitko Alejandrolta? Tai onko muilla kokemuksia siitä tuleeko renkaat perille? Kaverin hinnat on aika lailla kohdallaan ja ainakin maileihin vastataan sukkelaan.
----
Edit: Pari asiaa: Renkaat tuli luvatussa 7:ssä päivässä ja hyvin informoi vielä emailillakin. Voi suositella.

En oo tilannu viel. Ostan ehkä kaverilta ku sil on oma firma ja rengasedustukset, niin saan sieltä varmaan samaan hintaan ku Epsanjastakin.

Lauantaina väännettiin Pilot Poweri alle. Moon ainaki aivan taivaas vieläki tuon renkaan takia. Hyväntuntuselta vaikuttaa. Pito on hyvä edellisiin verrattuna jotka on ollu tossa alla. Pilot Sportti ja sitten Dunlopin D208 on kulutettu loppuun tätä ennen.

Back