• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Michelin Pilot Road2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sarkka

New member
Ostin viime viikolla toisen Michelin PIlot Road2 renkaan taakse.

Edessä rullaa vielä ensimmäinen.

Tällä kertaa Helsingissä ollessani ostin Reliateciltä mielestäni edullisesti asennettuna, ja valitsin vahvistetun B-mallin.

Käyttökokemus ja taustat ensimmäisen kulutetun (ei vahvistettu malli) osalta:
Pyörä: BMW K1200RS -00
Käyttö: 97% raskaalla kuormalla (pyörän paino ajokunnossa tyhjänä 285kg + kuski 82kg + n.50kg tavaraa) erittäin reipasta maantieajoa, josta huomattavan paljon nopeaa mutkatienautiskelua. Tämän lisäksi n.3% rata-ajoa.
Paineet: kadulla kuormasta ja pehmeästä rakenteesta johtuen yli 3bar (BMW:n suositus 2,9). Radalla sitten tuntuvasti vähemmän.
Kesto takasella: 13tkm, ja vieläkään ei ollut aivan lopussa. Alussa kului reunoilta erittäin nopeasti aalloille, mutta ei se mitään missään vaiheessa haitannut.


- erittäin hyvä pito normaalissa katuajossa kaikissa olosuhteissa. Myös märällä ja kylmällä kelillä.
- riittävä pito raskaaseen pyörään myös radalla. Looginen toiminta, hyvä luotto pitoon. Myös kadulla reippaasti kanttaillessa. Varoittaa alkavasta luistosta pehmeästi.
- tähän asti paras yhdistelmä kulutuksen kestoa ja pitoa/kanttausominaisuuksia. Aiemmin samassa pyörässä olleita kumeja:Ostaessa ollutta kumia en muista, mutta sen jälkeen kirjanpitoni mukaan: MTZ M3c 10tkm, MTZ Z6c 11tkm, MTZ Z6 Interact 10tkm.
- Käyttämäni rengas oli kokoa 170/60, vanne 5,5. Kului radalla välittömästi selkeästi yli reunavallin, eikä pyörä ollut edes lähelläkään normalia maksimi kallistustani. Nyt tästä syystä 180/55-kokoisena.

edit: matikkavirhe prosenteissa korjattu  
smile_org.gif
 
Sulla on näköjään toi 5,5 vanne jolle 180 istuukin paremmin. Normaalivanne RS:ssä on 5" jolle suositus on 170 levee.

Mutta itsekin diggaan Road 2:sta, takana jo 4 tkm ja hyvin on muodossaan vaikka pitkää suoraa jouduin vetämään Via Balticaa eestaas.
Suurin syy renkaan kulumiseen ei löydy ajotavasta vaan takaiskarin kovuudesta (säädöstä), pehmeillä säädöillä voi sama rengas kestää paljon pidempään.

sport05.gif
 
Juu, moisilla vedetään täälläkin, eikä mitään valittamista ole näistä rinkuloista.
 
Suurin syy renkaan kulumiseen ei löydy ajotavasta vaan takaiskarin kovuudesta (säädöstä), pehmeillä säädöillä voi sama rengas kestää paljon pidempään.

sport05.gif
Mielenkiintoinen tieto tuo takajousituken jäykkyyden vaikutus kulumiseen.

Tuon 13tkm oli lähes puolet maantieajosta liian pehmeäksi säädetty suhteessa kuormaan.

Täytyy palauttaa esijännitystä takaisin pois hieman, koska nyt on hyvin tiukalla.
 
...mulla pyörii alla tällä hetkellä neljäs satsi ko. renkaita (190/55/17)...ja toimii mielestäni omille ajotottumuksille ja -tyylille aivan loistavasti matkalehemälläni.

Ajanu noilla 12-16tkm takarenkhalla ja pintaa vieläki, mutta ainaki Hayabusan alla alakaa olemhan siinä vaiheessa "reunapatti" semmonen, että haittaa lievästi mukavaa mutka-ajelua. Pari viime satsia olen vaihtanu myös eturenkhan samalla ku takasellaisen, vaikka eturengas vielä hyvässä kunnossa ollukki. Jotenki vain tuntuma heti mukavampi kun on molemmissa päissä uuet renkhat.
 
Back
Ylös