sarkka
New member
Ostin viime viikolla toisen Michelin PIlot Road2 renkaan taakse.
Edessä rullaa vielä ensimmäinen.
Tällä kertaa Helsingissä ollessani ostin Reliateciltä mielestäni edullisesti asennettuna, ja valitsin vahvistetun B-mallin.
Käyttökokemus ja taustat ensimmäisen kulutetun (ei vahvistettu malli) osalta:
Pyörä: BMW K1200RS -00
Käyttö: 97% raskaalla kuormalla (pyörän paino ajokunnossa tyhjänä 285kg + kuski 82kg + n.50kg tavaraa) erittäin reipasta maantieajoa, josta huomattavan paljon nopeaa mutkatienautiskelua. Tämän lisäksi n.3% rata-ajoa.
Paineet: kadulla kuormasta ja pehmeästä rakenteesta johtuen yli 3bar (BMW:n suositus 2,9). Radalla sitten tuntuvasti vähemmän.
Kesto takasella: 13tkm, ja vieläkään ei ollut aivan lopussa. Alussa kului reunoilta erittäin nopeasti aalloille, mutta ei se mitään missään vaiheessa haitannut.
- erittäin hyvä pito normaalissa katuajossa kaikissa olosuhteissa. Myös märällä ja kylmällä kelillä.
- riittävä pito raskaaseen pyörään myös radalla. Looginen toiminta, hyvä luotto pitoon. Myös kadulla reippaasti kanttaillessa. Varoittaa alkavasta luistosta pehmeästi.
- tähän asti paras yhdistelmä kulutuksen kestoa ja pitoa/kanttausominaisuuksia. Aiemmin samassa pyörässä olleita kumeja
staessa ollutta kumia en muista, mutta sen jälkeen kirjanpitoni mukaan: MTZ M3c 10tkm, MTZ Z6c 11tkm, MTZ Z6 Interact 10tkm.
- Käyttämäni rengas oli kokoa 170/60, vanne 5,5. Kului radalla välittömästi selkeästi yli reunavallin, eikä pyörä ollut edes lähelläkään normalia maksimi kallistustani. Nyt tästä syystä 180/55-kokoisena.
edit: matikkavirhe prosenteissa korjattu
Edessä rullaa vielä ensimmäinen.
Tällä kertaa Helsingissä ollessani ostin Reliateciltä mielestäni edullisesti asennettuna, ja valitsin vahvistetun B-mallin.
Käyttökokemus ja taustat ensimmäisen kulutetun (ei vahvistettu malli) osalta:
Pyörä: BMW K1200RS -00
Käyttö: 97% raskaalla kuormalla (pyörän paino ajokunnossa tyhjänä 285kg + kuski 82kg + n.50kg tavaraa) erittäin reipasta maantieajoa, josta huomattavan paljon nopeaa mutkatienautiskelua. Tämän lisäksi n.3% rata-ajoa.
Paineet: kadulla kuormasta ja pehmeästä rakenteesta johtuen yli 3bar (BMW:n suositus 2,9). Radalla sitten tuntuvasti vähemmän.
Kesto takasella: 13tkm, ja vieläkään ei ollut aivan lopussa. Alussa kului reunoilta erittäin nopeasti aalloille, mutta ei se mitään missään vaiheessa haitannut.
- erittäin hyvä pito normaalissa katuajossa kaikissa olosuhteissa. Myös märällä ja kylmällä kelillä.
- riittävä pito raskaaseen pyörään myös radalla. Looginen toiminta, hyvä luotto pitoon. Myös kadulla reippaasti kanttaillessa. Varoittaa alkavasta luistosta pehmeästi.
- tähän asti paras yhdistelmä kulutuksen kestoa ja pitoa/kanttausominaisuuksia. Aiemmin samassa pyörässä olleita kumeja
staessa ollutta kumia en muista, mutta sen jälkeen kirjanpitoni mukaan: MTZ M3c 10tkm, MTZ Z6c 11tkm, MTZ Z6 Interact 10tkm.- Käyttämäni rengas oli kokoa 170/60, vanne 5,5. Kului radalla välittömästi selkeästi yli reunavallin, eikä pyörä ollut edes lähelläkään normalia maksimi kallistustani. Nyt tästä syystä 180/55-kokoisena.
edit: matikkavirhe prosenteissa korjattu