mihin mennä huhtikuussa ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -O-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-O-

New member
Keski-euroopan sulat tiet houkuttelisi ja mahdollisuus olis lähteä ajelemaan heti, kun täällä kelit antaa myöden.

Eli vaikka paatilla Puolaan / Saksaan ja sitten ?

Ehdotuksia ja mitenkäs muut huhtikuussa siellä ajelleet, miten on lämpötilojen kanssa ?

Alppisolat taitaa olla suljettuna vielä liki kaikki ?

Leville ajamaan suksia! Onneksi saa laillisesti ottaa vauhtia huolella kun tikkareista ei tarvitse välittää.

Sen jälkeen onkin kunnon MP-ajokelit.

No voiha alppeja kiertääkkin  
inlove.gif

...mieki lähen maanantaina Munich ja siitä -> Itävallan puolelle ku ei täällä kerta tuu kevättä eikä viitti kokoajan tehä "kaltstartteja"  
biggrin.gif

Ooha siellä jo SÄITÄ ja plus viittätoista nii..  
inlove.gif

Ja TÄSTÄ esim. sie näät mitkä on auki vuoden ympäri kun paat täpän tohon kohtaan; Ganzjährig, et sillei !

Tai sitten vaan tsiigaat TÄSTÄ KU on paaaljon vihreänä nuita mistä mennä  
062802jumpie_prv.gif

Ehdotuksia ja mitenkäs muut huhtikuussa siellä ajelleet, miten on lämpötilojen kanssa ?

Alppisolat taitaa olla suljettuna vielä liki kaikki ?
Huhtikuussa on kyllä ihan tuurista kiinni, ja vaihteluväli Saksan korkeudella kesäkelistä talvikeliin, joten paha mennä veikkailemaan. Itse painelisin jonnekin eteläosiin Eurooppaa, siellä todennäköisesti jo tarkenee melko hyvin. Alppisolista varmaan ainakin vähänkin korkeammat on vielä säpissä.

biggrin.gif
huhtikuussa ajellaan ihan kotimaassa...
biggrin.gif

kylla se on ihan huonoa tuuria jos täällä vielä silloin on lunta ja pakkasta.

mutta kesemmällä olis tarkoitus käydä eteläsaksan reissulla moikkaamassa tuolla www.gaestehaus-kranzer.de
suomalaista omistajapariskuntaa...  
033102beer_1_prv.gif

siitä on enää kolmen tunnin matka gardajärvelle , että eikös mahdeta kiertää sekin kun on kerran niin alas lähdetty...
062802jumpie_prv.gif

kesällä kierrellään kotimaassa sitten, nyt vaan kun olis mahis, niin ajattelin vaihtaa tuon jokavuotisen syyskuun ulkomaankierroksen huhtikuulle.

Mutta eiköhän tästä tuu johonkin mentyä, lisääkin saa vinkkejä laittaa....

Olen 7 viimeistä vuotta lähtenyt etelä eurooppaan n. 15/4
Tänä vuonna lähden taas. Reitti on mennyt Italiaan vaihtelevasti
Ranskan tai Itävallan kautta. Kerran on tullut lunta matkan aikana silloinkin tuli kerjättyä sitä aivan itse. Eli kävin yli 2000 metrissä. Useimmat korkealla olevat tiet on kyllä suljettu puomeilla jos ne ei ole auki.
Olin Sveitsissä kuukausi sitten ja Itävallassa kaksi viikkoa sitten.Molemmissa paikoissa oli silloin jo ajokelit ja lumetonta alle 1000 metrissä. Saksan läpiajo on tuona ajankohtana sujunut vaihtelevasti 10 - 30 asteen lämpötilassa.
Eli vastaukseni: sinne vaan jos saat mopon laivaan.

13.4 lähdetään ja samoihin aikoihin oltiin viime vuonna hyvällä kokemuksella

Mustametsä vois olla joo, Baden- Badenin mummukylässä kyllä joskus poikettiin Andorran reissulla. Eli Dachau- Stuttgart- Swartswald- Amsterdam- ?

Back