• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mihin ratapyörä huoltoon?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jakez

New member
Moi

Omalla 2006 mallisella R6R:llä takana reilu 5 tkm radalla. Tähän asti menty suodattimia ja nesteitä vaihtamalla. Mitään isompaa huoltoa ei ole itse tarkoitus tehdä, joten hyvä huoltopaikka pitäisi löytää. Pyörä on Porissa mutta pakullahan tuo kulkee, joten matkakaan ei ole este jos laadukasta palvelua saa.

Mitähän reilu 5 tonnia ajetulle pyörälle kannattaisi tehdä? Ja kuka tekisi luotettavasti ja hyvin? Halpa hintakin olisi tietysti plussaa.

jake
 
Mä veisin Länsipyörään. Hyvää palvelua ja mielestäni edulliset hinnat. Tosin Hondan huoltohan se pääosin on, mutta kyllä kait siellä kaikkia huolletaan.
 
Mites olisi Timpan paja mikkolassa ( vai kartanossako se on nykyään ). Ite en oo tuolla muutakuin renkaita vaihdattanut muutamaan otteeseen, mutta ymmärtääkseni on Jammun virallinen huoltopaikka.

Omien kokemusten perusteella Länsipyörässä ei edes tiedetä mitä sana asiakaspalvelu tarkoittaa...
 
Moi

Omalla 2006 mallisella R6R:llä takana reilu 5 tkm radalla. Tähän asti menty suodattimia ja nesteitä vaihtamalla. Mitään isompaa huoltoa ei ole itse tarkoitus tehdä, joten hyvä huoltopaikka pitäisi löytää. Pyörä on Porissa mutta pakullahan tuo kulkee, joten matkakaan ei ole este jos laadukasta palvelua saa.

Mitähän reilu 5 tonnia ajetulle pyörälle kannattaisi tehdä? Ja kuka tekisi luotettavasti ja hyvin? Halpa hintakin olisi tietysti plussaa.

jake
Alkaa olla korkea aika vaihtaa nokkaketju. 06-07 R6R kettinki menee pahaksi äkkiä. 08 alkaen voitelua on muutettu.
Samalla on hyvä katsoa välykset kun on koppa auki.

Ilman katteita, talvisaikaan saat hyvän tarjouksen vaikka allekirjoittaneelta.
 
Moi

Omalla 2006 mallisella R6R:llä takana reilu 5 tkm radalla. Tähän asti menty suodattimia ja nesteitä vaihtamalla. Mitään isompaa huoltoa ei ole itse tarkoitus tehdä, joten hyvä huoltopaikka pitäisi löytää. Pyörä on Porissa mutta pakullahan tuo kulkee, joten matkakaan ei ole este jos laadukasta palvelua saa.

Mitähän reilu 5 tonnia ajetulle pyörälle kannattaisi tehdä? Ja kuka tekisi luotettavasti ja hyvin? Halpa hintakin olisi tietysti plussaa.

jake
Alkaa olla korkea aika vaihtaa nokkaketju. 06-07 R6R kettinki menee pahaksi äkkiä. 08 alkaen voitelua on muutettu.
Samalla on hyvä katsoa välykset kun on koppa auki.

Ilman katteita, talvisaikaan saat hyvän tarjouksen vaikka allekirjoittaneelta.
Hyvä vinkki, itsellä lähes samanlainen case, -07 R6R, mittarissa 7000km, josta lähemmäs 5k radalla. Tsekkaanpa tarjouksen paikalliselta hovihuoltajalta ennenkuin mietin roudaamista Turkuun...
wink.gif


Tuleeko muita tarkistuskohteita mieleen? Itsellä on ollut mielessä keulan huolto eli lähinnä öljyjen vaihto. Tuo on vähän tuntemattomampaa osa-aluetta, mutta haluan vain varmistaa moitteettoman toimivuuden myös jatkossa.

Muut huoltokohteet kuten jarrujen huolto nesteiden vaihtoineen onnistuvat itseltäkin.

//Andy
 
Ee jaksana uutta topikkia vääntää, joten menkööt tänne. Mitenkä/kuinka kannattaa ohjausiskaria huoltaa?
Luultavammin edellinen omistaja ei ole tehnyt minkäänlaisia huoltotoimenpiteitä ko. vehkeelle.
 
Ee jaksana uutta topikkia vääntää, joten menkööt tänne. Mitenkä/kuinka kannattaa ohjausiskaria huoltaa?
Luultavammin edellinen omistaja ei ole tehnyt minkäänlaisia huoltotoimenpiteitä ko. vehkeelle.
Pitäisi tietää mikä iskari?
Jos on kaasu (öhlins,wp,muu) kannattanee varautua noin 70-100e laskuun ja se on kuin uusi.
Jos on joku alkup. esim suzukin niin injektioneula-öljy pelleilyyn mennee noin 30e. Tulos on yleensä ihan ok, mutta pelkän öljyvaimentajan käyttöikä/mukavuus/fiilis on kyllä aika syvältä.
 
Senverta pitää lisätä että Öhlins ohjausiskarit ennen vm. 2009 ei ole typpitäytteisiä. Ainoastaan siis uudet joissa logo etsattu iskarin runkoon (ei siis tarra niinkuin ennen) on paineistettuja.
 
Omien kokemusten pohjalta voin suositella ainakin Moto-Villeä Espoon Suomenojalla.

Ville on todella tarkka kaveri jonka jäljiltä kaikki omat projektit on olleet viimeisen päälle. Kokemusta löytyy runsaasti kilpureitten rakentamisesta, viimeisin projekti taisi olla Staffan Söderströmin 2009 Yamaha R1:n rakentaminen ja Ville taisi tehdä suuren osan Pennan Samin Kawasta myös.

Kannattaa pirauttaa ja kysellä tarkemmin.

-Teemu
 
Kiitokset kaikille viestiketjuun ja privana vastenneille. Pyörä on nyt Moto-Villen pajalla Espoossa.

jake
 
Pyörä on taas kotona huollettuna ja lähes kolme kiloa kevyempänä (Ville karsi huollon ohessa ylimääräisiä osia pois).

Alustan painumat ja perussäädöt laitettiin kohdalleen. Lisäksi sain suunnattoman määrän tietoa alustan toiminnasta ja säätämisestä, sekä radalla ajamisesta.

Oman kokemuksen perusteella suosittelen ehdottomasti Moto-Villeä muillekin.

jake
 
Back
Ylös