Mikä Ducati on paras?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parjan_fin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä Ducati on paras? -

  • 998 mallit

    Ääniä: 1 33,3%
  • 999 mallit

    Ääniä: 0 0,0%
  • ST4S

    Ääniä: 0 0,0%
  • MS4R

    Ääniä: 1 33,3%
  • muu Monsterit

    Ääniä: 1 33,3%
  • SS1000

    Ääniä: 0 0,0%
  • muut SS -mallisarjat

    Ääniä: 0 0,0%
  • Multistrada

    Ääniä: 0 0,0%

  • Ääniä yhteensä
    3

parjan_fin

New member
Ja sitten vaan äänestämään. Mikä Ducati on paras ja miksi? Perusteluja kaivataan myös runsain mitoin!
 
Voi minua... ei löydy omaa pyörää listalta. Se kun on pelkkää S malli. Mattamusta väri on paras.

Muhun kyllä uppoaa myös uusi 999/749 muotoilu. Ajamassa en ole vielä käynyt, mutta on ne silti parempia kuin nykyinen S750FF.
 
No SS1000, vaikka en ole sitä ajanut. SS900 oli tosi kiva, kuten on myös tämä oma S750. Helppo perussportti, jossa ajettavuus kohdallaan.

...ja sillä SS1000:lla vois osallistua Ducati-Cuppiin...
wink.gif
 
Valintani: 999 (yllätys, yllätys).

Perustelu: kehitys kulkee eteenpäin. Valitettavasti sen huomaa mm. pyörän käsittelyssä vrt. hypersport -sarjalainen. Mutta jos saisin antaa kaksi ääntä, toinen olisi ehdottomasti mennyt osoitteeseen 998. Se on klassikko, jonka konsepti puhuttelee tänäkin päivänä. Todennäköisesti myös huomenna, ylihuomenna jne. jne.

Yllä esitetty on täysin subjektiivinen näkemykseni, joka pohjaa ujoon luonteeseeni, puutteelliseen pyöränkäsittelykykyyn ym. oleellisiin, asiaan vaikuttaviin elementteihin.
 
Äänestin ST4S, mikä olisi noista vaihtoehdoista itselleni paras.

Ja perusteluja:

Kuten mallinimikin (sport touring) kertoo ST4S on Ducatin imagon mukainen urheilullinen matkapyörä

*mukava ajo-asento, jaksaa ajaa selän taikka käsien puutumatta
*ei kuitenkaan mikään sohva
*riittävä kate, ajoviima ei riepottele ainakaan tällaista tumppia (178)
*vaimon asento myöskin kuulemma OK, eikä perse puudu ihan heti
*saatavissa integroidut laukkusarjat, jotka sopivat pyörän tyyliin
*riittävän kokoinen tankki pidemmillekin reissuille
*riittävästi potkua sujuvaan matka-ajoon

Nykyinen pyöräni ST2. Seuraava voisi olla ST4s ja vaikka Abseilla (tekeeköhän niillä mitään?) Senna väriä (grafiitin harmaa punaisilla vanteilla) kun ei muihin malleihin taida ainakaan vielä saada.
 
Koska en pidä amerikkalisimperialistisen pääoman ylivallasta, en myöskään voi äänestää v. 1995 nuorempia pyöriä, enkä pyöriä joita ei ole suunnitellut Fabio Taglioni tai Massimo Bordi...

Seuraavassa lista parhaista Ducateista (listaan en ole ottanut kilpapyöriä !), koska yhtä en pysty valitsemaan:

* 250 Mach 1 (1965)
* 350 Yellow desmo (1973)
* 750 SS (1973)
* 900 SS (1975)
* 750 Montjuich (1985)
* 888 SPS (1992)
 
Koska en pidä amerikkalisimperialistisen pääoman ylivallasta, en myöskään voi äänestää v. 1995 nuorempia pyöriä, enkä pyöriä joita ei ole suunnitellut Fabio Taglioni tai Massimo Bordi...
Nää äänestykset on vähän niinku Tuttu Juttu tai eduskuntavaalit: joku annetuista vaihtoehdoista on vaan valittava. Tai jos äänestät Spedeä, niin äänesi hylätään.
eek.gif


Koitas Fabio oikein kovasti, jos pystyisit valitsemaan noista jonkun.  
bowdown.gif
 
en voi vieraana muukalaisena äänestää,
mutta tällä hetkellä M1000Sie.

Multistrada ja 999 täytyy saada.
998 kävis kanssa.

1000 motti näissä SS ja M malleissa on tosi mahtava moottori, näillä mutkateillä ja korkeuseroilla ajaminen on käsittämättömän hienoa.

999 ehkä tuplaisi likeltä piti tilanteita ....

Strada on strada, pista on pista, mutta kun löytyy hyvä tienpinta ja on sunnuntai-iltapäivä, >25C, paikalliset lounaalla ja sitä seuraavalla siestalla tai F1 kisaa katsomassa, niin kyllä kelpaa mutkaan kurvata....

Niin joo, jos yhden valitsen niin 999.
food-smiley-006.gif
 
sanoi:
Koska en pidä amerikkalisimperialistisen pääoman ylivallasta, en myöskään voi äänestää v. 1995 nuorempia pyöriä,

Mitä v****a, etkö pidäkään teksasilaisista sijoittaja-hyväntekijöistä?  
talktohand.gif
Heillä on sentään Ducati-omistuksen lisäksi yli 10 % Del Montesta. Muistathan toki TV-mainoksen, jossa ystävällinen Del Monte mies tekee viidakon alkuasukkaat onnellisiksi.  
kaboom.gif
 
Kyllä se oma valinta menee Multistradaan, ja tässä muutamia perusteluja...

*Itselleni sopiva ajo-asento, hyvin tilaa ja sopivat mittasuhteet.
*Edelliseen liittyen, pysty ajoasento ja suht paljon maavaraa, voi ajella myös pikkuisia kärry/metsäpolkuja kun huvittaa  
wink.gif

*Kuitenkin sporttinen joten radallakin voi ajaa, jousituksen säädöillä saa joko pehmeyttä kuoppiin tai jämäkkyyttä mutkateille/radalle.
*Kaksiventtiilirakenne ja ilmajäähy, mukava säätää venat ja tehdä muitakin huoltoja. Kaksiventtiilinen on muutenkin mieleen, ainakin periaatteessa enemmän vääntöä alhaalla kuin "liikavenoilla" varustetuissa padoissa. Riippuen tietenkin viritysasteesta...
*Saa integroidut kassit joihin voi jopa pakatakkin jotain, toisin kuin useimpien sporttipyörien kasseihin.

Pähkinänkuoressa siis, multi koska se on nimensä mukaisesti monikäyttöinen.
thumbs-up.gif
 
Mitä v****a, etkö pidäkään teksasilaisista sijoittaja-hyväntekijöistä?  
talktohand.gif
Heillä on sentään Ducati-omistuksen lisäksi yli 10 % Del Montesta. Muistathan toki TV-mainoksen, jossa ystävällinen Del Monte mies tekee viidakon alkuasukkaat onnellisiksi.  
kaboom.gif
Heh... "Del Monte -mies sanoi kyllä!" ja bileet alkaa...
tounge.gif
Ehdottomasti yksi parhaista mainoksista kautta aikojen...
biggrin.gif
 
Sehän voisi olla vaikka vanha (851/888) runkoinen monsteri jollain sopivalla hyperin patilla esim. 998 ja sopivasti customoituna. Varmasti riittävän villi kokeneisiinkin käsiin ja taatusti nostaisi hymyn huulille.
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif


Oma monstro on ollut vähän heikommassa kunnossa keskiviikko-aamun jälkeen kuten kuskikin (käsi kipsissä) joten siitä ei tällä hetkellä ole unelma Ducceksi.
sad_orig.gif
 
harmillista...nyt ei tosiaankaan voi valita mitään annetuista vaihtoehdoista...kun ainoa mopo millä koskaan oon ajanut on nykyinen ST2 ja se puuttuu listalta...
nixweiss.gif
 
Oma monstro on ollut vähän heikommassa kunnossa keskiviikko-aamun jälkeen kuten kuskikin (käsi kipsissä) joten siitä ei tällä hetkellä ole unelma Ducceksi.
sad_orig.gif
Mitä sulle tapahtu ?
Aamulla lähdin normaalisti töihin ja noin 50 metrin jälkeen kylmä/jäinen? eturengas (Metzeler rennsport) lipesi alta. Pyörä liukui ensin asvaltilla ja sitten lensi mettään. Ite jäi asvaltille ihmettelemään tapahtunutta. Pyörä on kohtuullisen paskana (käytännössä koko oikea kylki mm. tankki, putki, pedaali ja kahva + tanko kaikkine herkkuineen) Saa nähä meneekö lunastukseen
nixweiss.gif
Vauhtia oli näköjään rittävästi kun tuhoja katselee. Iteltä meni peukalo kolmeen osaan (poikki) ja lieviä ruhjeita ympäri kehoa. Onneksi olin 2 viikkoa sitten siirtynyt umpipottaan (Schuberth consept s1, kiitokset Italolle/.Org-shop) muuten ois tullu rumaa jälkeä lärviin. Muutenkin hyvät ajokamat pelastivat enemmiltä vammoilta.

Opetus: Muista aina että varsinkin näin kylmillä keleillä "kisarenkaat" eivät pidä mitään (Barumikin on parempi!) Kumiin jäin samanlaisia raitoja kun ois kovaa muovia (esim. kate) viilan kanssa veistelly!
 
Aina surullista kuultavaa, kun moottoripyörä on kokenut kovia kaatumisen seurauksena ja vielä surullisemman asiasta tekee se, että kyseessä on Ducati...
sad_orig.gif


Parasta Ducatia on aika vaikee lähteä nimeämään.. Eiköhän jokainen äänestä sitä mallia millä sattuu ajelemaan
wink.gif
Mutta kauniitahan ne kaikki ovat
inlove.gif
 
Äänestysvaihtoehdoista puuttuu kaikkien jyrskyttimien äiti, kaksipyöräisten Massey Ferguson eli Paso 906!!

nimimerkillä: ei mukavuutta, mutta pyöräilyn tunnelmaa (...silloin kun se toimii)
 
900S ,

hyvä että itseolet kunnossa,
pyörän saa kuntoon, tai uuden kaupasta..
lepoa ja lähimmäisenrakkautta...
biggrin.gif
 
Back
Ylös