RaceChrono on mahtava - lelu (vaikka kaatuileekin mun antiikkisessa kännyssä)!
Ostin silti G.P.T:n laptimerin majakalla, kun satuin saamaan edukkaasti, koska ne on yksinkertaisia käyttää.
Hyviä vehkeitä -- molemmat.
Qstarz-GPS-murkula tuntuu toimivan myös katveesta.
<ot>
Nyt G.P.T:ssä on ajettuna 20 settiä (ehkä joku 150 kierrosta!).
Tulos: omasta ennätyskierrosajasta sheivattu "väkisellä" pois 2sec ja keskimääräisiä hitaisiin kierrosaikoihin lisää +3-4sec.!
Totesin, että perusnopeuden treenaamiseen ajanotto on mulle huono valinta.
Valtaosa seteistä ajettu trafiikissa peippailemalla nopeempia ja pujotellessa hitaampia. Nekin setit mitkä on ajettu vapaata, on menty hampaat irvessä kelloa vastaan stopAndGo vetoja, jolloin ajolinjat ja ajaminen ylipäätään (vaihtaminen, jarrut, sisäänmenot ... kaikki) on mitä sattuun.
Olenko laptimerin kanssa vähän ajamalla jotain oppinut? Perusnopeus ei mulla parane kelloa settien välillä tuijottamalla.
Parempi olis ajaa mahdollisimman paljon tasaisia, omia "hitaita" kierroksia oikeilla ajolinjoilla, joita joku näyttää ja seuraa perästä, jolloin saa toistoja "oikeista" suorituksista.
En silti aio lopettaa kellon kanssa ajamista - päinvastoin. Opettelen käyttämään kelloa niin että pystyn seuraamaan minkälaisia "hitaita"-harjoituskierroksia (+3sec.) ajelen, kunnes "flow"-mielentila löytyy ja koettaa sitten vetää edes muutama oman nopean (+-0-1sec.) kierros settiä kohden peräkkäin ja sitä kautta vähitellen oppia nostamaan omien hitaiden kierrosten perusnopeustasoa!
</ot>
/z