Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
"Ylitäytön" syynä voi myös olla se että bensaa valunut öljytilaan. Näin on monelle käynyt kun mopo on seisonut pidenpään.
Jos öljyä lainetaan yli ylärajan merkin on mahdollista että kampiakseli koskettaa öljypintaa ja vaahdottaa öljyn.
Eikös kampiakselin öljyyn osuminen ole oleellista sylinterien seinämien roiskevoitelun kannalta? Varmmankin useimmissa pyörissä kampiakseli osuu öljyyn vaikka öljynpinta olisi alarajassa. Neulaventtiilin vuotamisesta on omakohtaisiakin kokemuksia, silloin kampikammio täytyy kaasuttimesta yli "tulvivasta" bensasta pyörän seistessä.
Kampiakseli ei osu öljyyn. Ei saakaan osua. Paitsi moottoreissa joissa todella on roiskevoitelu. Ruohonleikkurit ja muut pienet koneet. Myös paineilmakompressoreissa on yleensä roiskevoitelu. Näissäkään roiskevoidelluissa koneissa ei kuitenkaan itse kampiakseli osu öljyyn, vaan kampiakseliin kiinnitetty puikko tai muu vastaava osa.
Moottoripyörissä kuten autoissakin, on painevoitelu ja sylinteri saa voitelunsa kiertokankeen poratun reiän kautta joka suihkuttaa öljyä männän alapuolelle. Jos tuota reikää ei ole, saa sylinteri voitelun kampilaakerin ylivuodosta josta osa sinkoutuu männän alapuolelle.