Mikä Power Commander ZX6R 2005:een?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TSR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TSR

New member
Minkä merkkistä power commanderia suosittelisitte ZX6R 2005:seen?
Osto ja asennus mieluiten samasta paikasta pk-seudulta.

Jo etukäteen kiitokset vinkeistä!
bowdown.gif

Siis minkä merkkinen?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
??? onkos toi ny dynojetin tekemä. Linkki. Toi on hyvä joka mopediin.. Tai no ainakin vapaastihengittäviin
tounge.gif

ahaa...siis se power commander onkin jo itsessään merkki...
No muotoillaan hieman kysymystä uudestaan...onko noita erimerkkisiä?

Hae Googlella sellainen kuin Viaber. Jossain Sipoossa se on kai.

Siellä mainoksen mukaan ymmärtävät Kawasakin ja Power Commanderin päälle. Näyttäisi olevan kaupan myös Techlusionin säätöyksikköä. On olemassa myös muita merklkejä, mutta siinä on aina se kysymys, onko sille merkille säätömiestä paikalla. Palikka maksaa 350-550 pyörämerkistä riippuen. Kalliita ovat ne, joihin tulee myös uusi lambda-anturi vanhan tilalle. Tuosta sun vehjeestä en tiedä.

Joka tapauksessa tarvitset myös avaramman putken ja hengittävän ilmanputsarin. Siihen säätöyksikköön ei saa toimivia parametrejä - "karttaa" - ilman jarrupenkkiä ja tekijämiestä. Rahaa varaa mukaan ainaski tuhat tai jotain. Jotkut tosin väittää, että uusi räätälöity ruiskukartta syntyy kertavedolla 'a 80 €, mutta suvaitsen epäillä.

Tollanen pakoputki-commander viri siirtää uuden pyörän hankintaa 1-2 vuotta eteenpäin, joten se on taloudellinen ratkaisu. Viksummat jatkakoon tästä.

Viaber
Siellä asennutin itse omaan 6-ärrään powercommanderin. Samalla laitatin vielä vapaavirtaussuodattimen, säädätytin penkissä ja teetätin 6000 km huollon. Akrapovicin olin asentanut jo talvipakkasilla itse kiinni. Itselläni lasku kaikkine töineen, osineen (mm. lambda-anturi), penkityksineen ja huoltoineen oli muistaakseni jossain 800 € tuntumassa. Eli ihan tonnia ei sentään tarvitse mukaan ottaa... Vitusti silti maksoi... Ja Akrapovicin ostin tuolta ---> Carpimoto

Edittiä.. Eli Viaber sijaitsee Järvenpäässä, ei missään sipoossa.

Viaber
Siellä asennutin itse omaan 6-ärrään powercommanderin. Samalla laitatin vielä vapaavirtaussuodattimen, säädätytin penkissä ja teetätin 6000 km huollon. Akrapovicin olin asentanut jo talvipakkasilla itse kiinni. Itselläni lasku kaikkine töineen, osineen (mm. lambda-anturi), penkityksineen ja huoltoineen oli muistaakseni jossain 800 € tuntumassa. Eli ihan tonnia ei sentään tarvitse mukaan ottaa... Vitusti silti maksoi... Ja Akrapovicin ostin tuolta ---> Carpimoto
Mikä vuosimalli?
Minkäsnäkönen käppyrä tuli?

Viaber

Paljonko on 800+Akra? Ja kai se jossain Sipoossa on se Järvenpääkin. Helsinkiä kuitenkin nykyään.

Viaber

Paljonko on 800+Akra? Ja kai se jossain Sipoossa on se Järvenpääkin. Helsinkiä kuitenkin nykyään.
800+Akra oli n. 1400€, mutta Viaberin lasku oli 800€
tounge.gif

Mikä vuosimalli?
Vuosimalli 2006 ja käppyrä todella masentava. Näin ulkomuistista ja pyöristettynä tehoa n. 113 hv ja vääntöä n. 70 nm renkaalta. Persedynon mielestä kaasuun vastaaminen parantui ja ehkä vääntökin matka-ajossa. Mutta kaiken kaikkiaan nekin rahat olis kannattanut säästää ja laittaa välirahana 10ärrään.

Olisi kiva nähdä tai lukea jonkun muun vastaavanlaisen, eli 2005 mallisen pyörän penkkikäppyrää, jolle on annettu tuollainen doping-paketti:
-power commander
-vapaavirtaussuodatin
-akrapovicin slip-on vaimennin

Jos ei ole lukuja tai piirroksia koneella niin perstuntumaraporttikin olisi kivaa luettavaa.

Neuvokaas myös hieman tietämätöntä suuttimien suhteen? Eli pitäisikö nekin vaihtaa jos tohon hommaan ryhtyy?

Kelailen juuri, että kannattaako edes sijoittaa tuohon projektiin rahaa vai pitäisikö laittaa ne sängyn alle jemmaan kilosta varten?

Mielenkiinnolla kommenttejanne ja vastauksianne odottaen,

Olisi kiva nähdä tai lukea jonkun muun vastaavanlaisen, eli 2005 mallisen pyörän penkkikäppyrää, jolle on annettu tuollainen doping-paketti:
-power commander
-vapaavirtaussuodatin

Jos ei ole lukuja tai piirroksia koneella niin perstuntumaraporttikin olisi kivaa luettavaa.

Neuvokaas myös hieman tietämätöntä suuttimien suhteen? Eli pitäisikö nekin vaihtaa jos tohon hommaan ryhtyy?

Kelailen juuri, että kannattaako edes sijoittaa tuohon projektiin rahaa vai pitäisikö laittaa ne sängyn alle jemmaan kilosta varten?

Nyt taidat olla pahasti hukassa näistä pyörä hommista!

Ensinäkin tuo commanderi ohjaa RUISKUJA jotka on sinun pyörässäsi.
Kaasari vehkeissä on suuttimet jotka säännöstelee bensan määrää.. Elikkä jos vaihdetaan isommat suuttimet saa kone enemmän pensaa -> seos rikastuu.

Tai no jos tarkkoja ollaan niin on ruiskuissakin suuttimet mut se on ihan eri asia eikä ei tarvitse vaihtaa..

Tuolla viri paketilla saat varmaan sen 5-12 heppaa lisää ja kaasuun vastaaminen paranee hiukan.
Mielestäni helpoin viritys ratkaisu on jos pyöräsi tuntuu laiskalta niin vaihda se esim 10R:ään.

Mikä vuosimalli?
Vuosimalli 2006 ja käppyrä todella masentava. Näin ulkomuistista ja pyöristettynä tehoa n. 113 hv ja vääntöä n. 70 nm renkaalta. Persedynon mielestä kaasuun vastaaminen parantui ja ehkä vääntökin matka-ajossa. Mutta kaiken kaikkiaan nekin rahat olis kannattanut säästää ja laittaa välirahana 10ärrään.
Masentavaa tai ei, mutta tehot ovat kuitenkin samaa luokkaa kuin uudessa vakiossa Z1000:ssa  
wink.gif

Mielestäni helpoin viritys ratkaisu on jos pyöräsi tuntuu laiskalta niin vaihda se esim 10R:ään.[/QUOTE]
+1 tälle

Mikä vuosimalli?
Masentavaa tai ei, mutta tehot ovat kuitenkin samaa luokkaa kuin uudessa vakiossa Z1000:ssa  
wink.gif
Masentavaa tai ei, mutta alusta on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin uudessa vakiossa Z1000:ssa  
wink.gif

-power commander
-vapaavirtaussuodatin

Ei kannata sijoittaa.

Itellä juuri ostettu 600rr ja kiinni on dynojet powercommander (sama mikä tuossa aikaisemmin tuli jo esille) sekä akrapovic kokotitaaniputkisto. Itekkin haluaisi vähän tietää muiden kokemuksia, et millaisia tehokäyriä on mitattu?

Back